Az oldal régi olvasói mostanra már azt gondolhatják, hogy minket felbérelt a Graco, hogy csak az ő babakocsiikat teszteljük (a Vivoról és az Aeroról már korábban írtunk), de az az igazság, hogy én egyáltalán nem vagyok Graco mániás (csak a férjem), de most adódott egy tényleg alkalmi vétel, amit nem hagyhattunk ki.
Igen, ez már - ha jól számolom - az ötödik babakocsink. Az egész onnan jött, hogy a Peg Peregoba - ami egy dög monstrum - a gyerek overálba öltöztetve nem nagyon fért be, és amúgy is van egy rakat tartozéka (hordozó és mózes), amire már nincs szükségünk. Így az felkerült a vaterára, mi pedig előszedtük a Vivo-t. Ami szintén egy nagy dög monstrum, ha összecsukjuk, nagyjából be is teríti a csomagtartót, ráadásul tömegközlekedni sem lehet vele, mert olyan széles, hogy jópár buszra egyszerűen nem fér fel, míg emelgetni egy díjbírkózó sem tudná. Úgyhogy úgy határoztunk, hogy az ilyen alkalmakra (mint buszozás és bevásárlás, utazás), szükségünk van egy olcsó és kicsi esernyőkocsira.
Körbenéztünk a piacon, de ami olcsó, az általában elég rossz minőségű is, viszonta már általam oly sokat dícsért Magmában találtunk egy Graco Mojo márkájú kocsit, 14 990 Ft-ért (csak összehasonlításképp, ennek a kocsinak a "normál" ára 30ezer Ft).
A kocsi nagyon pikk-pakk, kb. 3 kiló, és esernyőre csukható tényleg egy mozdulattal - kb annyi helyet foglal a csomagtartóban, mintha a gyereket tenném be... A háttámla fokozatmentesen dönthető, szerintem nem vízszintesig, bár a gyártó szerint akár újszülötteknek is jó a kocsi... nem tudom, azért az újszülöttemet biztos nem tettem volna bele, de a 11 hónaposomat már gond nélkül. A fogantyúja kellemesen párnázott, nagyon kézre áll - a kocsit pedig szuperkönnyű irányítani vele.
A kocsin tulajdonképpen van minden (kivéve pohártartót, az már nem fért bele az esernyőre csukás konstrukciójába), de azért minden csak úgy mutatóba. Itt van például a napfénytető: hát az a naptól csak akkor véd, ha hátulról süt, mert az egész kb. 5 centire lóg a gyerek feje fölé. A bevásárlókosár akkora, hogy ha beleteszem az esővédőt, akkor másnak már nem marad hely, ha pedig ledöntöm a háttámlát, akkor nem is férek hozzá. A kerekei bolygósíthatók, de picik, így terepen (ami alatt most a betonmentes részeket értem) nem túl stabil. És nyikorog - ami fél óra után már baromi idegesítő tud lenni! A kocsi amúgy télire sem igazán való, mert egy jól beöltöztetett baba már nem igazán tudja a kezeit hova tenni - de a lábzsák olyan igazi Graco-s, tuti, hogy szél- és hidegbiztos. Még egy negatívum: a pelenkázótáskámat (ami nem Graco, és igazából nem is pelenkázótáska) egyszerűen nincs hova akasztani, mert ha rálógatom a tolókarra, akkor beleakad a lábam.
Összefoglalva a kocsi arra jó, amire mi szántuk: esernyőkocsinak, alkalmi használatra - de azért kizárólagos babakocsinak nem vettem volna meg. Mint ahogy valószínűleg 30ezret is sajnáltam volna rá, de azért nem javaslom, hogy valaki olcsóbban és használtan szerezze be, mert a nyikorgása arra utal, hogy egy gyereknél többet nem hiszem, hogy kibír.
Utolsó kommentek