Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Infra-hőmérő

2008.11.05. 14:00 - Fel-mary

Címkék: betegség elektronika ingyen se kell bármely korosztály

Sajnos mostanában nemcsak az orrszívás élményében van sűrűn részünk, hanem a lázmérésben is, köszönhetően valami fránya takonybaciknak, akik megtámadták az én kis manómat.

Még terhesen felvilágosítottak, aztán az első oltásnál realizáltuk, hogy babánál lázat mérni nem a hónaljban vagy a szájban kell, hanem a popsiban. Nekem viszont olyan borzasztó bizarrnak tűnt ez az egész, hogy jobban féltem a lázméréstől, mint magától a láztól. Így rögtön az első oltál után elzavartam apát a műszaki boltba, hogy vegyen valami csoda érintős lázmérőt, ne kelljen már kínozni a babát holmi elavult 20. századi módszerekkel.

Apa haza is tért a legmodernebb szuper kütyüvel, Beurer márkájú infra-hőmérővel (kb 7,500 Ft), ami a gyártó szerint +-0,3 fokot tévedhet csak. Egyébként méri a külső hőmérsékletet is, a memóriájában 9 értéket tud tárolni, lehet Fahrenheitre váltani (aki esetleg angolszász területen mérné a gyereket), és a mért értéket kategorizálja, vagyis jelez, ha magas a láz. Gyerekeknek ideális, szerintük.

Ja, és halántékon kell mérni, a mérési idő kb. 5-10 mp.

Először kipróbáltam magamon: az egyik halántékomon kb. hasonlókat mért mindig, a másikon sokkal kevesebbet, de elintéztem azzal, hogy az a felem volt az ablak felé fordítva. Úgy gondoltam, ha a mért értékeket átlagolom a gyereknél is, akkor kb. kiderülhet, hogy van-e láza, és ha ez alapján sem tudok dönteni, még mindig megnézhetem a popsijában is.

Igen ám, de melyik gyerek az, amelyik 10 mp-ig (lázasan) nyugton tűri, hogy az anyja egy ketyerét nyomjon a halántékához? Az enyém nem igazán. Így viszont a mért értékek olyan tág határok között mozognak (34,7-37,2), hogy az egész nem ér egy kalap sz*rt sem. Ennyi erővel a homlokára tehetem a kezem, és bemondhatok egy számot hasraütésszerűen is, kb. ugyanott vagyok. És persze végül mindig kénytelen vagyok sima higanyos lázmérővel popsilázmérni - legutóbb, amikor az infra hőmérő 35,7-36,7 közötti értékeket mért a halántékon, a popsiban végül 38,7-t mértem (vagyis fél fokot levonva is bőven láz-kategóriásat). Ekkor határoztam el, hogy infrahőmérővel max. a szoba hőmérsékletét mérhetjük ezentúl.

Pocok egyébként hősiesen viseli a hőmérőzést, igazából nem is az zavarja, hogy a popójába dugom a lázmérőt (rengeteg krémet teszek rá), hanem az, hogy közben lefogom a lábát. Úgy tudom, egyébként, hogy a sima higanyos hőmérőket be fogják tiltani - ha az veszem, hogy milyen vékony jégen táncolunk a mérésekkor, mert elég egy rossz mozdulat, és a hőmérő már törik is, akkor ezt teljesen meg tudom érteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr61738231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsésztanár 2008.11.05. 20:35:53

Hát ja.
Én is higanyossal kezdtem az elején, de túl sokat kell várni. Viszont azt mondta a védőnő, hogy elég 4-5 perc, ha gyorsan felszökik, látható, hogy kell-e csillapítani. A fülhőmérőről meg egyéb csodákról (amilyen nektek van, olyanról még nem is hallottam) kerek perec megmondta, hogy semmit se érnek.

Most sima digitálissal mérünk kicsinek popsiban, nagynak hónaljban. Nem mutat kétszer egyformát, de épp ezért csak egyszer nézem meg. :o))) Szerintem pontos, mert ha lázat érzek, tényleg mutatja, ha csillapítom, akkor nem mutatja. És gyors. Hát ennyi.

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.06. 05:50:22

Szerencsére nagyon ritkán voltak lázasak (két-három hőemelkedés mellett egyszeri láz a nagynál), de apa az első hőemelkedésnél beszerzett egy digitális hőmérőt. Az majd megmondja, hogy lázas! Én ugyanis a kezemre hagyatkoztam, meg a szájjal való érnitésre, de ezek a módszerek nagyon elavultak egy műszaki agynak. Amúgy is sokat vitáztunk arról, hogy mikortól kell lázat csillapítani (legutóbb 39 fokot olvastam, addig csak max. fizikai csillapítás), és meddig tart a hőemelkedés (38 fok). Mivel én olvasom a Kismamát, és az egyéb írott anyagokat, elég nehéz dolgom volt/van, bár megtörni látszik - talán, mert (kőkori módszereim ellenére) nem volt még komoly baj.
Szóval a digitális lázmérő, amire garanciánk is volt, és egyébként is megbízhatónak tűnt az ominózus láz esetén mást mutatott, mint a hagyományos (persze, hogy mindkettővel meg kellett mérni!). Emiatt megmértük egy harmadikkal (szintén hagyományos, de régebbi kiadás) - ez ismét mást mutatott! Aztán a digit vittem az orvoshoz is, ahol kiderült, hogy az a jó. A hagyományosak furcsa mód jóval többet mutattak. De a tapintás alapján sem tűnt annyinak a láz, amit ezek mutattak.
Ebből a hosszú zagyvaságból (kicsit korán keltem) csak azt szeretném kiszűrni, hogy a tapintásnál biztosabbat nem találtunk (nem tudom, mennyi, de érzem, és csillapítom, ha olyan) - persze a méréshez kell a lázmérő, de mi lett volna, ha csak az a hagyományosunk van, amelyik majd 40 fokot mutatott?!

T-eszter 2008.11.06. 06:37:25

ez nekem is folyamatos para. De hogy bízzak a kezemben, ha még nem volt lázas, én sosem vagyok az, APuci meg 5 évente egyszer. Jelenleg azt csinálom, hogy ha gyanús, a fejére biggyesztem a homlokmérőt, és ha az 37,5 fölé mászik, akkor bizony higanyost a popsiba. De eddig még nem volt láz.

bölcsésztanár 2008.11.06. 10:18:15

Lázat csillapítani 38,3 fölött kell, nekem legalábbis ezt mondta az összes gyerekorvosunk. Addig meg hadd dolgozzon a szervezet.

Próba-Bébi 2008.11.07. 08:25:37

láz terén elég parázós vagyok, de a Férjem is mindig azt mondja, amit Te bt, hogy 38 fok alatt ne csillapítsuk a lázat, had végezze a dolgát a szervezet. mi egyébként magas láz esetén (39 fok v. felette) először mindig hűtő fürdőzünk (eddig nem tudtam, de ennek is megvannak a maga szabályai, hogy tényleg érjen valamit és ne fázzon meg az egyébként is beteg kisgyerek), és csak utána adunk lázcsillapítót. kúpot kizárólag éjszakára.

szilda 2009.02.11. 16:32:24

Kezdek arra a pontra jutni, két lázas állapot után, hogy nem fogom agyon méregetni a lázat. Megfogom a homlokát, a lényeget érzem.
Hétfőn volt a könyvtárunkban baba mama klub,Felmerült bennem a kérdés: Mióta is méricskéljük a lázat? Amióta mindenáron és azonnal csökkenteni akarjuk, amivel gátoljuk a szervezet betegséglegyőző folyamatát....


süti beállítások módosítása