Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Colostrum

2008.10.30. 09:00 - Próba-Bébi

Címkék: betegség imádjuk bármely korosztály

A második terhességemmel semmi sem olyan volt, mint az elsővel. Igaz ez a szülés utáni időszakra is. Hiába éreztem magam rutinosnak, az nagyon megviselt, hogy a Kisebbiknek 3 hónaposan kezdtük el először porszívózni az orrát. És ez tartott fél éven át. 6 hónapig volt taknyos folyamatosan, amit hol magas láz, hol hasmenés, hányás vagy épp középfülgyulladás tarkított. Orvostól orvosig jártunk, párásítottunk, megemeltük a fejrészt az ágyban, végül mindkét fülét felszúrták, de a taknyosság akkor sem szűnt meg. Amikor ezt elcsigázottan meséltem egy ismerősömnek, nagyon együtt érzően bólintott, és felírta egy természetgyógyász központ címét és telefonszámát egy papírra, és hozzátette még, hogy az Ő kisfia azóta makk egészséges, hogy a kivizsgálás után felírt, kizárólag természetes alapú szereket szedi.

Elmentünk hát mi is, és (többek között) Colostrumot kaptunk immunerősítő képpen. Napi két kiskanál legalább 2 hónapon át, nyáron szünet és ősszel-télen-tavasszal újra. A Colostrum nem más, mint az előtej. Az köztudott, hogy azért fontos születés után rögtön és minél tovább cicire tenni és ott tartani az újszülötteket, mert az előtej a legjobb természetes immunerősítő, ami csak a szülést követő első napokban termelődik. A mi legnagyobb szerencsénkre, a teheneket is ellátta a jóisten ezzel az előtejjel, így rengeteg szarvasmarha maminak mondhatunk hálát azért, hogy a szebb jövő reményében kiárusítják a felesleges előtejüket. :) A Colostrum üveges és tabletta formájában is kapható, de kicsi babáknál értelemszerűen az első adható be viszonylag könnyen. A Kisebbik ugyanis úgy köpte az arcomba az első adagot, hogy egyetlen másodpercig sem gondolkodott el sem az illemen, sem a következményeken. Én ugyanis először rosszul lettem a szagától, utána pedig attól, hogy gyors fejszámolást követően rájöttem, körülbelül 100 Ft-nyi cucc ment a kukába. Persze, körbenyalhattam volna mind a két szemem, hogy mentsem a menthetőt, de valahogy úgy képzeltem, hogy aminek tehéntőgy szaga van, annak az íze is pont ugyanolyan, és rögvest elment a kedvem a további számolgatástól. A következő próbálkozás sem járt sikerrel, így egy kevés gyümölcslébe vegyítettem innentől kezdve a csodaszert, ma pedig már ott tartunk, hogyha a Kisebbik meglátja a zöld címkés üveget, rögtön remeg keze-lába érte, én meg nem tudok elég gyors lenni... :) Lényeg, a lényeg. 2 hét után elmúlt a taknyosság. 1 hónap múlva visszajött, de csak 1 hétre és utána 4 hónap következett anélkül, hogy a porszívót másra is használtuk volna, mint amire való. A honlapon minden infót megtaláltok (hol lehet kapni, mennyibe kerül, mire is jó pontosan, stb.), én megváltásként gondolok rá, mindig van itthon nálunk.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr89738462

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: local seo 2017.12.12. 21:55:12

Ajánlatok a kedvenc helyeidről - kockablog

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fel-mary 2008.10.30. 11:14:00

Szegényke...
Az én nagynéném a homeopátiára esküszik, ő sosem adott a gyerekeinek "rendes" gyógyszert, és nem is voltak betegesek vagy betegesebbek, mint az átlag.
Most én is gondolkodom, hogy érdemes lenne kicsit kiokítani magam a homeoból, de ezek szerint elég csak egy farmra menni... :-)

Próba-Bébi 2008.10.30. 16:06:55

A Colostrum utáni első taknyosságnál mi is beadtuk a derekunkat, és elmentünk egy nagyon alapos, profi és kedves homeopata drnőhöz, aki "ráncbaszedte" a Kisebbiket a kis golyócskákkal. Érdemes azért utánanézni, mert vannak ellenzői. Állítólag némelyik bogyóban higany van...nem tudom, nekünk használt, nem szed a Lányom antibiotikumot több, mint 8 hónapja.

bölcsésztanár 2008.10.31. 21:35:16

Az a kérdésem, hogy a szoptatás nem oldja-e meg ezeket a dolgokat. Nem, nem vagyok LLL tanácsadó, de valahogy a környezetemben (meg a saját tapasztalatom is ez) azt látom, hogy sokkal kevesebb a beteg a sokat szoptatott babák között. Jó, ez nem reprezentatív felmérés.
Az én kisebbem is folyton náthás volt, de a doki csak legyintett, és mondta, hogy gyakori az ilyen elhúzódó taknyosság, orrszíváson kívül egyebet nem javasolt. De más tünet nem volt, csak a nyák.

Szerintem a homeopátiával az a gáz, hogy hinni kell benne. Amit én tudok róla, az az, hogy erősen higított oldatokkal dolgoznak, de ha kicsit jobban utánanéztek, lehet látni, hogy tulajdonképp nincs is benne hatóanyag. Olvassátok el a szerek tartalmát, látni fogjátok.

Én se szeretem a gyerekeim gyógyszerezni, de a náthás időszakokat Cebion cseppel és Sinuprettel vészeljük át, tuti siker egy hét alatt, gyógynövények vannak benne, a drazsét meg én is szedem, szoptatás alatt is lehet. Sose megyek orvoshoz, ha láz nincs, nekem ne tömje tele vírusos betegségre a kölköket antibiotikummal, ami után egy hét Normaflore a rutin.

Fel-mary 2008.10.31. 22:29:57

bölcsésztanár: én szoptatok, és mégis...
A homeoról úgy tudom, hogy épp az a lényeg, hogy nincs hatóanyag. nem vagyok valami okos ebben a témában, de nekem úgy magyarázták, hogy a hatóanyagot addig higítják, míg tulajdonképpen anyag nem marad benne, csak az anyag által hordozott információ - amely a helyes útra tereli a szervezetedet. És állítólag egyáltalán nem kell hinni benne, hogy hasson. Sztem egy próbát megér... majd megírom.
Ja, és mivel nagyon erősen higított a dolog, így nem baj, ha akár higany is van benne.

bölcsésztanár 2008.11.01. 00:11:27

De hát ha nincs benne hatóanyag, akkor mi gyógyít? Már bocsánat, hogy ilyen földhözragadt vagyok, de nem szoktam erről senkivel beszélgetni, mert nem akarok senkit megsérteni. Mi az az anyag által hordozott információ? Tudja valaki? Nekem abrakadabrának tűnik az egész. Vagy van homeopátiás szívritmusszabályzó, aminek ugye életet kell menteni?

Egyébként pont most aktuális a dolog, gyakorlatilag egy nap alatt teljesen rendbe jöttem a Sinupret drazsétól, különben meg egész hétig szokott tartani. Nem akarok én reklámozni, de annyira megörültem, hogy találtam végre olyan szert, amire az volt írva, hogy terhesség és szoptatás alatt veszélytelen. A patikus persze mindig a homeopátiás szerekkel kezdi, ezt nem is ő mondta, én kérdeztem, hogy a csepp mellett van-e más is.

Fel-mary 2008.11.01. 08:16:09

Mondom, nem igazán értek hozzá, nekem ennyit mondtak... :-) Ki kell próbálni (no, nem a szívritmusszabályzót), hátha tényleg hat, még akkor is, ha csak desztilált víz... :-) Ha meg nem akkor sem vesztettem semmit.

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.01. 08:26:22

Na, ebbe én is beszállnék. A hatóanyagokról és miegymásról nem szeretnék írni, a gyógynövény profunk esküszik rá, hogy hatástalan, az öko tanszéken pedig a következő elgondolkodtató példával álltak elő (amivel sikerült meggyőzni engem is):

Rendben van, azt mondják, hogy hinni kell benne. Az állatokat is gyógyítják, ugye, és nekik is használ, de itt még mindig elő lehet hozakodni azzal, hogy a beteg állatot jobban szeretgetik, símogatják, kedveskednek neki, stb. Most ne térjünk ki a nagy állatttenyésztő telepekre, ahol szintén használnak homeopátiáés szereket, ha beteg az állomány - ott nyilván képtelenség mindegyikkel kedveskedni, hogy hasson, de ezt most felejtsük el. A kérdésem: és mi a helyzet a halakkal? Mert, hogy őket is gyógyítják így, és használ...

Nem is ellenkezett senki. Egyíébként - ettől függetlenül - mi is használjuk, és csak jót tudok mondani. Amúgy kicsiny korban magasan vezet a szoptatás (nálunk is), dehát azt pár év múlva kinövik, ugye.

T-eszter 2008.11.01. 20:17:58

Idézet egy homaoptáiával foglalkozó weboldalról:
"A homeopátia (a görög ὅμοιος, hómoiosz = hasonló és πάθος, páthosz = szenvedés, kór szavak összetételéből) vagy hasonszenvi gyógymód egy alternatív gyógymód, melyet elsőként Samuel Hahnemann írt le a XVIII. században.[1] A homeopaták nézete szerint a betegségek olyan szerekkel kezelhetők, melyek egy egészséges emberben a betegséghez hasonló tüneteket váltanak ki. Állításuk szerint sorozatos hígítással és az egyes hígítások közötti rázással megszüntethetők a szer toxikus hatásai, míg a vivőanyag (többnyire víz, alkohol vagy cukor) megőrzi a szer tulajdonságait. A végtermék gyakran annyira híg, hogy vegyileg megkülönböztethetetlen a tiszta vivőanyagtól.[2][3][4] A homeopaták a beteggel konzultálva feltárják fizikai és lelki állapotát[5], majd ennek megfelelően választják ki a gyógymódot.[6]

A homeopátia placebohatáson túli hatásosságát a tudományos és klinikai tények nem támasztják alá.[7][8][9][10] A köznapi homeopátiás készítmények gyakran oly mértékig vannak hígítva, hogy az eredeti oldatból csak csekély valószínűséggel kerül akár egyetlen molekula is a végtermékbe, így az ezen szerekkel végzett kezelés farmakológiai hatása valószínűtlen,[11][12] és alapvető tudományos elveket sért.[13] A homeopátia kritikusai kiemelik, hogy kevés színvonalas tanulmány van, amely a gyógymód hatásosságát alátámasztaná, következtetéseik nem határozottak, és a megismételhetőségük – ami a tudományos megalapozottság egyik kulcstényezője – a legjobb esetben is problematikus.[14] A hatásosságot alátámasztó, meggyőző tudományos bizonyítékok hiánya[15] és az aktív hatóanyag nélküli szerek használata miatt a homeopátiát áltudománynak,[16] kuruzslásnak[17][18][19] vagy – egy 1998-as áttekintő cikk szavaival – „legjobb esetben placeboterápiának, legrosszabb esetben sarlatánságnak” tartják.[20]"

Elnézést, hogy nem a webcímet adom meg, de megorroltam a dokira és juszt sem ajánlom.

Tapasztalatom a homeopátiával. Szülés előtt elmentem fentemlített szaktekintélyhez, aki megcsinálta az egyéni ööö... hogy is nevezik. mindegy. Készített egy állapotfelmérést és kihozta hogy várhatóan (az "alkatom" alapján) nem lesz probléma a szüléssel, csak fájásgyengeség várható. Felírta az előkészítő szereket, hogy mit szedjek szülés alatt és mit ha valóban fájásgyenge vagyok, illetve mit vegyek be császározás esetén.

Valóban nem volt komplikáció és valóban fájásgyengeségem volt (predesztináció?) és szedtem is befele a bogyókat. DE! A szülésznőm nem értett hozzá, és ugyan jeleztem neki, hogy én ezt fogom beszedni, senki nem volt, aki hozzáértő módon adagolta volna. A szülésem vánszorgott. Ellenben amikor valakinek leesett, hogy én valami homeoizékről karattyoltam még hajnalban, rámszóltak, hogy azonnal hagyjam abba. Na onnan jött a gyerek, mint a gyorsvonat és nem is volt több fájásgyengeség.

Nekem ez szöget ütött a fejemben, le is írtam az esetet a dokinak, meg hogy akkor ez most hogy is volt, mi a véleménye, de nem válaszolt. A második levelemre sem. Konzit meg nem kérek tőle, mert ninc kedvem párezret fizetni azért, hogy ezt megvitassam vele.

Összeségében szerintem hat, de jól kell csinálni. Nem nagyon bízom az általános szerekben, véleményem szerint ez egy egyénre szabott és szabandó gyógymód.
A hitet illetően én baromira hittem benne, hogy ez majd gyorsítja a szülésemet, de nem ez történt. Sőt.

Hol itt az igazság? :)

bölcsésztanár 2008.11.01. 21:09:10

T-eszter,
Látod te az igazságot, csak nem mondtad még ki. A termgyogyi ugye csak egy a sok közül, de nyilvánvalóan csaló (nem nagyon tennék különbséget az ilyen orvosok és Gyurcsók közt).

A legtöbb embernek az a problémája, ami neked, hogy nem bízik a körzeti által felírt gyógyszerekben. Hisz a doki azt se tudja, eddig mit szedtél, mi vált be, mire vagy érzékeny, mire hogy reagál a szervezeted stb. Viszont a természetgyógyász végigkérdez, teheti, mert fizeted az idejét. Jobbik esetben a betegséged elmúlik magától, vagy az áldoki pszichikailag fertőz (ahogy veled is történt), mert hatóanyag, ugye nincs. És az ember ilyenkor azt gondolja, hogy jó ez a módszer, de az én pasasom nem ért hozzá.

Az én véleményem az, hogy valahol a kettő között kéne találni megoldást. Az a doki, aki igazi gyógyszerekkel dolgozik és orvosi egyetemet végzett, kéne, hogy ismerjen téged és ezzel a tudással vetné be a szereket, amik gyógyszerészeti kutatásokon lettek tesztelve. Vagy a patikus, aki adhat vény nélküli szereket, és többször voltál már nála, ő is tud bizonyos esetekben segíteni, ha olyan fajta.

Ehhez képest elmész a dokihoz, legjobb esetben a leleted alapján mond valamit, rutinból felír valamit, elolvasod, hogy mi az és vagy beszeded, vagy kidobod. (Én utóbbit szoktam választani a mellékhatások miatt.) A patikus rögtön a homeopátiás bigyóval kezdi, mert: 1. az a legdrágább 2. azon van a legnagyobb haszna a gyártónak, hiszen nem kell kutatni, nem kell hosszú évekig tesztelni, ehhez képest jól el lehet adni, erős marketing kell csak hozzá.

Nekem szerencsém van, mert 4 éve, mióta terhesség-szoptatás programon futok, nem volt komoly betegségem, csak egy-kettő, de ugye gyógyszer nélkül kellett végigcsinálnom, és lement mindegyik, csak kicsit lassabban.
Egyébként a homeopátiának ez a legnagyobb mákja, hogy egy csomó betegség meggyógyul magától, vagy ha ráerősítesz vitaminokkal.

Az általad idézett cikkel maximálisan egyetértek.Ha valaki kicsit elgondolkodik rajta, rögtön rájön, hogy kb. az aranycsináláshoz hasonlítható a tudományos értéke. Lehet venni homeo szereket, de azt is lehet előre tudni, hogy pénzkidobás. Placebónak meg jó a tictac is, kicsit olcsóbb.

Végső érvem a homeopátia bármely formája ellen: adjál be a gyerekednek homeopátiás lázcsillapítót (ha van pofájuk egyáltalán forgalmazni ilyet) amikor 39, 2 a láza, és várd ki a hatást. Ugye-ugye inkább az Amid kúp vagy a Nurofen, ami 1 órán belül tuti leviszi?

Vowel 2008.11.08. 17:03:44

sziasztok,
én vagyok olyan dög, hogy a gyerekemnek 39,2-nél is adok homeós lázcsillapítót, igen van pofájuk ilyet is forgalmazni (belladonna pl) Szokott használni. Nem mindig gyorsan, de hat. Nálunk. Ha gyorsan akarok sikereket elérni, és nagyon magas a láz, ez nálam 39,5 fölött van, nurofent adok, mert az nálunk bevált. Emellett még azért kap homeót is, csak a biztoság kedvéért. ;)
Három darab gyerekkel rendelkezem, ebből a legnagyobb 6,5 éves, és még egyikük sem kapott antibigyót, pedig hordják haza a betegségeket rendesen. ANnak ellenére, hogy mindegyik 2 éves koráig anyatejen élt gyakorlatilag.
A legnagyobbnak már volt tüdőgyulladása, és azt is homeóbogyókkal gyógyította meg az orvos, aki orvosi egyetemet végzett, ugyanis homeopata csak orvosi végzettséggel lehet vki.
Persze nem vagyok elvakult orvosság megtagadó, amikor tüdőgyulladása volt a gyereknek, itt állt az antibigyó, amit akkor kellett volna beszedni, ha nem javul az állapota. De javult szerencsére.
sztem tök mindegy, h hisz-e benne az ember vagy sem. Engem az sem zavar, ha vki sarlatánságnak tartja, mert nekünk MŰKÖDNI, igaz meg kellett találnunk azt az orvost, aki tudja, h mi kell, mert előtte csak én adogattam, ahogy gondoltam, és ez nem mindig segített. Ettől függetlenül ilyenkor sem kellett antibigyót adnom.
A gyógyhatású készítmények is nagyon jók, sinupretet szoktam adni nyákoldásra, sztem ezek a dolgok nem ütik egymást.
és ha placebo, kit érdekel, ha HASZNÁL. Nekünk segített az újszülött babánák is, szóval én egyelőre maradok ennél, amellett, hogy tetszik ez a colostrum dolog is...
további szép napokat.

Nike 2008.11.08. 18:49:00

Az én kisebbikem (5,5 évs) még mást nem kapott, lázra is, és bárányhimlőre is csak homeo-bogyókat. És használ, és alig beteg, még a hagyományos ovi-bajokat sem kapta el az elején sem, a nagy (10 éves) allergiáját is ezzel kezeljük, és ha valami baja van neki is használ...a nyári táborba sem vitt mást magával.... Min.3 üveg be nem kevert antibiotikum van itthon, amit a gyerekorvos azzal írt fel, hogy csak akkor kell elkezdeni, ha 2 nap alatt nem múlik a takonykór és lázas (39 fölött), még sosem kellett alkalmazni.
Szerencsére a gyerekorvosunk nem fanatikus, sem antibiotikum, sem homeopátia irányában, így nyugodtan megbeszélhetem vele, hogy meddig kezelhetem gyengéden, és még eddig mindig igazam volt. A kicsi csecsemőként sokszor volt taknyos (full szoptatás mellett!!!!), mivel az oviban ráragadt ez-az, de akkor is csak bogyókákat kapott, és rendbe jött, és sosem lett komoly baja...
Nem kell hinni benne, de nekünk pl. Nurofen-Panadol-stb sosem használt, Belladonna bogyó fél óra alatt hatott.

bölcsésztanár 2008.11.08. 22:20:23

Vowel, Nike,
Örülök, hogy írtatok, mert ilyenkor mindig árnyalódik a kép homeopátia-ügyben a fejemben.

Tegnap beszélgettem egy gyógyszerész ismerősömmel, aki most vizsgázik valamilyen homeopátiás szakirányból. Sok kérdést tettem fel neki, válaszolt is becsülettel. Konklúzió: közös nevezőnk volt - amit hajlandó voltam elfogadni tőle - , hogy a homeo szerek jók megelőzésre és kiegészítő kezelésre. Ő maga a kislányának adagol valamit hetente egyszer, szerinte ettől nem beteg. De hozzátette: heti 1000 ft-ot költ rá,megéri, még ha nem is feltétlenül ennek köszönhető az egészség, mert ezt a pénzt úgyis elszórja nagyobb hülyeségekre is.

Egyébként én el se szoktam vinni a gyerekeket orvoshoz, ha egy napig van lázuk és utána jön a hurut, mert mindig sikerül kikezelni Cebionnal és Sinuprettel. Miért is kapjanak antibiotikumot vírusos fertőzésre?
VIszont én továbbra is tartózkodom a homeo bogyóktól, mégpedig elvi okokból, és a gyógynövények pártjára állok. Kinek a pap, kinek a papné.

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.09. 03:24:53

A bogyókhoz is gyógynövényeket használnak.

bölcsésztanár 2008.11.09. 12:40:12

Cs, Cs, V,
A klasszikus homeopátiás szerekben nincs semmiféle gyógynövény, utánanézhetsz. Szerintem ami hat, abban van, de az meg már ugye nem homeopátiás...

bölcsésztanár 2008.11.09. 12:40:54

Cs, Cs, V,
És most jut eszembe, hogy megnéztem a naplódban a fotókat, nagyon édesek a gyerekeid!


süti beállítások módosítása