Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Picasaweb 1. rész

2009.02.04. 09:00 - T-eszter

Szó volt már korábban arról, hogy ki hogyan próbálja kordában tartani azt az irdatlan mennyiségű fotóhegyet, ami a - főleg első - gyermek születését követi most, a digitális korszak közepében. Emlékszem az első héten csak az én gépem által pontosan 174 darab kép készült (mármint ennyi maradt a vacakok törlése után). Pedig akkor még max annyi variáció adódott, hogy kinek a kezében és milyen szögből fotózzuk a kis zsákbamacskát. Ja persze, pelussal illetve anélkül.

Én az átvirrasztott éjszakákon, amikor még csak a terhességi hormonok és nem a kiváltójuk tartottak ébren, már el is készítettem a fiam saját picasawebes regisztrációját, no meg az iwiw-est is. Ez utóbbi bizony nagyon elhanyagolt, de a picasa azóta is pörög.

A Google sok remek (és ingyenes) fejlesztése közül mezei júzereknek ez az egyik leghasznosabb (szerintem). Szokatlan, hogy mindenképpen telepíteni kell hozzá a programot (és nem közvetlenül online mahinálsz), de ugyanakkor ez az előnye is, hiszen nem kell a neten lógj a cuccok rendezéséhez. Ez pl. (nem wifis) laptopnál nagy előny.

A program elindításakor az végigszalad a teljes gépen, és ahol fotót talál, azt megjeleníti mappákba rendezve. Itt érhetik az embert meglepetések, ezért nem illő más gépére (annak tudta nélkül) ezt a cuccot feltenni, ugyanis könnyen belebotolhatunk szolid vendéglátónk "ügyesen elrejtett" házi fotóira, videóira is. A nem publikus verzióból. Első nekifutásra ott vigyorog ránk minden jpg, gif, bmp ami csak létezik a gépen, ezért érdemes meghatározni, hogy mit is látnánk itt szívesen.

Eszközök/Mappakezelő
Itt lehet beállítani, hogy hol nézelődjön fotók/videók után a progi. A bal oldali mappalistában fa struktúrában látható minden mappa, amiben csak fotót talált és az éppen aktív (kék csík) mappa státuszát is itt állíthatjuk be. Opciók: keresés egyszer (vagyis ha ezt választod, hiába töltesz fel ide új fotót, azt a picasaban nem fogod látni), eltávolítás a picasaból (ezek nem fognak látszani - érdemes minden mappát, ahova nem szoktál fotókat tölteni ilyenné tenni, no meg a nem publikus fotókat is), és végül a keresés mindig (jó ha a helyek, ahova fotókat szoktál másolni a gépeden, így vannak jelölve).

Fotók rendezése, feltöltése a netre
Én speciel már a gépemre másoláskor mappázom a fotóimat (heti, havi vagy bármilyen más bontásban), már csak azért is, mert ha egy mappában nincs fotó, az a picasaban nem jelenik meg. Ha már minden mappa, amiben garázdálkodnék látható, akkor igen egyszerű, a windowsban megszokott módokon hurcolhatom a képeket ide-oda.
Figyelem! Ha a kijelölt képeket simán áthúzod egyikből a másikba, akkor azt áthelyezi és nem másolatot készít. A másoláshoz jelöld ki az érintett fotókat, jobbklikk és másol (vagy ctrl+c), majd jobbklikk a célmappára és beilleszt (vagy ctrl+v).
Mivel én úgy mappázom, ahogy a netre akarom feltölteni, így én a következőt javaslom: Jelöld ki a feltenni kívánt fotókat klikkelgetve (ha sorban többet akarsz, akkor shift+klikk, ha innen-onnan egyet-egyet, akkor ctrl+klikk). Utána bökj rá a feltöltés gombra.
A felugró ablakban beállíthatod, hogy már meglévő mappához kívánod hozzáadni a cuccost, vagy újat hozol létre. Beállíthatod itt azt is, hogy publikus, vagy nem publikus az albumod, valamint a feltöltési minőséget.

publikus/nem publikus
Első esetben semmi dolgod, de ha nem akarod, hogy bárki láthassa a fotókat, akkor majd a feltöltés után kell megadnod, hogy kivel akarod megosztani a fotókat. Ehhez be kell lépned a már meglévő albumba, ott klikk a megosztás menüre. Itt meg kell adni azoknak az e-mailcímét, akivel meg akarod osztani a fotókat.

Feltöltés minősége
Minél nagyobb felbontást választasz, annál lassaban tölti fel, illetve annál nagyobb tárhelyet foglal el a gépeden. A legkissebb minőség is bőven a neten élvezhető határ fölött van és gyorsabb, egyszerűbb a kezelése, de ha azt szeretnéd, hogy a látogatóid le is tölthessék (nyomtatás céljából) az anyagot, akkor válaszd a legjobbat.

Remélem sikerült kedvet csinálni ehhez a remek progihoz, a további részekben egyéb trükköket - vagy inkább tudnivalókat- is megmutatok.

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr58917491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fel-mary 2009.02.04. 11:34:26

Természetesen van nekünk is online galery-nk, a Picasan, de én magát a programot úgy, de úgy utálom, hogy csak na. Én képnézegetőnek ACDC-t használok, és szégyen, nem szégyen, de bizony én a neten keresztül töltöm fel a fotókat, 5 db-onként :-) Jóval tovább tart, sokkal unalmasabb is ... de hát ez van :-)

T-eszter 2009.02.04. 15:49:20

eleinte én se bírtam, de aztán rájöttem a Google kicsit mindig más gondolkodásmódjára és utána már ok lett a dolog. Most frissítettek is, így lúzerfrendlibb. Ezért is gondoltam, hogy röttyentek ide egy kis útmutatót, hátha jó lesz valakinek. De ha fölösleges, szóljatok :))

Fel-mary 2009.02.04. 16:20:29

nem, abszolút tök jó az összefoglaló, ui. néha nekem is "rá kell fanyalodnom" a Picasara :-) (pl. amikor újratettük a Windowst, és valahogy sosem értünk rá az ACDC-t feltelepíteni... :-))
Azt azért elmondhatnád, hogy hogy a rákba töltesz fel videot a Picasa-ra? Nekem ui. mindig kiírja, hogy nem jó a formátum

linus1 2009.02.04. 21:37:45

Csatlakozom FM kérdéséhez!É először a fotoalbum.hu-n és a videoalbum.hu-n tároltam a képeket, de meguntam, hogy két helyen van(és a feltöltés is olyan macerás).Csakhogy a Picasa videófeltöltését nem néztem meg előre.Feltöltöttem a képeket, és a videó nem akar sikerülni méretbeli gondok miatt.Itt kezdek kevés lenni a dologhoz...itt jönne a képbe férjecském...időhiány miatt soha nem jutunk el idáig... :-(

linus1 2009.02.04. 21:43:26

Ja, és ami egy nagy előnye -szerintem-a Picasa képrendezgetőnek, hogy abszolút egyszerűen lehet vele képet javítani.pl.piros szemet

T-eszter 2009.02.05. 07:45:18

télleg? hmm... majd megnézem nekem milyen formátumúak a videófile-jaim. Illetve be lehet vhol állítnai, hogy milyen formátumokat kezeljen. Utánanézek, megírom.
a méretbelivel most még mindig nem tdok mit kezdeni... igazából - ha nem bánod a veszteséget - akkor a videófelvétel felbontását (a gépen, amivel csinálod) kellene kissebbre venni. vagy rövid, szakaszokban videózni. én ezt teszem, 30-60mp-es videókat készítek, mert azt talán senki nem unja megnézni :)))


süti beállítások módosítása