Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Terhes vagy? Búcsút mondhatsz az állásodnak!

2009.02.14. 14:00 - T-eszter

Ez a kemény hangvételű hirdetés a Grazia női magazinban, az olasz Nők Lapjában jelent meg nemrégiben azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet az áldott állapotba kerülő nők áldatlan helyzetére. Nálunk sem ismeretlen az a jelenség, hogy egy kismamára a munkahelyén szinte úgy néznek, mint egy betegre, aki előbb-utóbb kidől a sorból, így amint lehet meg kell szabadulni tőle. Várandós anyukaként munkát keresni eleve lehetetlen vállalkozás, de a GYES és a GYED letelte után visszakerülni a munkahelyi körforgásba sem egyszerűbb feladat.

Ezért aztán nem csupán hatásvadász a reklám fősora, amely szerint minden gyermek születésével  véget ér egy karrier. Ezt támasztja alá a hirdetésben is citált adat, amely azt mutatja, hogy Olaszországban a nők elképesztően magas, 52 százaléka kényszerül arra, hogy gyermekének születése után otthagyja az állását. Nálunk talán jobban védi az állam a kismamákat, de azt hiszem idehaza is lenne mit javítani a helyzetükön.

Forrás: addict

Hát szerintem is... ugyan én még nem szembesültem a ténnyel, de élek a gyanúperrel, hogy bizonytalanba megyek vissza majd. Akárki akármit mondd, Mo. határozottan nem gyerekbarát e szempontból. De azért sír a szánk, hogy fogy a nemzet. Ti hogy tapasztaljátok?

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr36938642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fel-mary 2009.02.15. 14:01:41

Azt hiszem, elmondhatom, hogy abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy a cégünk valóban családbarátnak minősült, annak ellenére, hogy egy batár multi, és azért nem 40 év volt az átlagéletkor. Mégis, amíg nem volt gyerekem, addig tele volt a cég félmunkaidős, rugalmas munkaidős, otthonról dolgozó kismamákkal, anyukákkal. Amikor terhes lettem, a főnököm totál rugalmasan kezelte a dolgokat, és simán belement, hogy pl. az utolsó időben otthonról dolgozzam...

Aztán most már lassan mennék én is vissza, igaz, félállásba és rugalmas munkarendbe (minden munkaadó álma, ugye? :-)), de annak ellenére, hogy maximálisan biztosítanak arról, hogy igen, szükségük van rám, és mennyire várnak vissza, közlik, hogy bocs, de nem. Pedig mielőtt elmentem, az összes létező hivatalos fórumon közöltem, hogy 1-1,5 év elteltével számítsanak rám, és a szülés óta is többször szóltam, hogy mikortól szeretnék dolgozni. De ugye válság van, ebből kifolyólag létszámstop. Majd tavasszal beszéljünk újra. Aztán majd nyáron, ésígytovább, aztán hipphopp lejár a Gyed, én meg bele leszek kényszerítve egy felmondásba.

Persze, még azzal is baromi jól jártunk, hogy mi egyáltalán 2 évig itthon lehetünk a gyerekkel. Az unokatestvérem Franciaországban dolgozik, ott 3-4 hónap a szülési szabadság! Igaz, ott azon sem akadnak annyira fenn, ha kávészünetben kávé helyett szoptatni jársz.

Kismaruszja 2009.02.15. 18:04:52

Engem ki akartak rúgni az állásomból, mert terhes lettem. Szerintük túl korán, mert az interjúztatáskor későbbre mondtam a babázást. De hogy is érthetné meg ezt két pasi! Csak azért nem tudtak kitenni, mert nem voltam ütődött és kijártam a jogaimat és a féléves munkaszerzősést meghosszabbíttattam a szülés utánra, hogy ne legyen gond a juttatásokkal! De igen kemény időszak volt, nagyon tönkre voltam idegileg.
Amúgy szerintem nem igaz, hogy fogy a magyar nemzet, a környezetemben is sorra születnek a bébik :)
Marcsi

bölcsésztanár 2009.02.16. 12:18:14

Én is tudom, milyen gáz a köröket futni azért, hogy megkapd, ami jár. Én azért küzdöttem a suliban, hogy az augusztusban születő gyerekem után kapjak gyedet meg tgyást. Júni 30-ig volt szerződésem, és csak az kellett volna, hogy augusztus 31-ig hosszabbítsák meg. Hetekig harcoltam érte, nagyon durva volt.

Egyébként a legtöbb barátommal az történik, hogy menne vissza, de bocs! nem lehet, mert aki helyettesítette, nagyon bevált. (meg nincs gyereke sem) És akkor jön a táppénz, betegáll., közben meg kereshet munkát. Szuper.


süti beállítások módosítása