Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Nuby csöpögésmentes itatópohár

2009.02.02. 09:00 - Fel-mary

Címkék: etetés nem rossz korosztály 6 hónapos kortól

Nem tudom, mikor jön el az az idő, amikorra egy gyereknek meg kell tanulnia rendes pohárból inni. A szoptatással foglalkozó kiadványok a pohárból itatást forszírozzák holmi cumi-mellbimbó zavarra hivatkozva (ami miatt én kb. 3 hónapos koromig nem mertem egy óránál hosszabb időre másra hagyni a gyerekemet, nehogy véletlenül cumiból kelljen megitatni, és leszokjon a szopiról), illetve az én anyukám is erre esküdött, mivel ő a gyerekeinek már 2 hetes korától ezzel adagolta az innivalót. (Azt csak halkan teszem hozzá, hogy kb. 6 éves koromig ittam reggel-este cumisüvegből a kakaót, de állítólag már nagyobb voltam, mikor rászoktam).

A Lányom imád szopizni, és cumisüvegből inni. Viszont mivel lassan egy éves lesz, és kortársai már vígan kortyolnak mindenféle poharakból, sőt, T-eszti fia szívószálazik (!), addig az enyém egyszerűen nem hajlandó másból inni, csak cumisüvegből (abból is az Avent márkát részesíti előnyben).

Nem gondolom, hogy tragédia, ha a gyerek még egy ideig cumisüvegezik, de azért lassan leszoktatnám róla, megelőzendő a cumi minden káros következményét. A fokozatosság híve vagyok ebben is, vagyis a cumit kövesse az itatópohár, majd ezután a rendes pohár.

A múltkor ajándékba kaptunk egy Nuby márkájú itatópoharat, ami amellett, hogy szerintem designos, óriási fogantyúval rendelkezik, hogy a gyerek is biztonsággal meg tudja fogni. Állítólag és gyakorlatilag is csöpögésmentes, csak akkor jön belőle valami, ha a csőrös részhez hozzáérünk. A csőr amúgy puha szilikon, ami tetszett, mivel így sokkal jobban hasonlít a cumihoz (mint pl. az Avent csőrök). A teteját feltéve nyugodtak lehetünk, mert az ital biztos nem fog kifolyni a táskába. Amit hiányolok rajta, az a mérce - nekem ugyanis fontos tudnom, hogy ml-re pontosan mennyit iszik a gyerek, mivel ő maximum 200 ml-ket fogyaszt el egy nap, de van, hogy csak 50-t. Ezt pedig illik kontrollálni...

Nos, a Lányom nagy elánnal vetette rá magát a pohárra, de nagyjából csak a szilikon csőr rágcsálása érdekelte. Amikor kicsit megdöntöttem, és ömlött a szájába a cucc, persze rögtön köhögni és öklendezni kezdett, és úgy hajította el a poharat, hogy a földre érve a fogantyú rögtön el is vált a pohártól. Szerencsére vissza lehet tenni, de azóta már számtalanszor lejött... Cserébe viszont nem kell szenvedni az üvegmosóval, mert normális pohár méreteinek köszönhetően simán elmosható szivaccsal is. És szép. Sokkal szebb, mint az agyon sterilizált cumisüveg.

Próbálom hozzászoktatni a kisasszonyt a pohárhoz, de megfigyeltem, hogy ha itatópoharazunk, akkor kb. 30%-t issza meg annak, amit egyébként cumiból inna. Így kénytelen vagyok újra visszatérni a cumihoz. Azért szigorúbb napjaimon újra előkerül Nuby, de most komolyan, hogyan lehet átszoktatni egy gyerkőcöt az itatópohárra? Én szeretném, de tényleg...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr5868929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2009.02.02. 13:06:42

Á, ha még ilyen kicsi akkor kár ezen parázni.
Egyébként minek a mérce? Nem elég "mérce", hogy mennyire szomjas? Annál úgysem iszik többet - és kevesebbet sem. Cumisüvegből azért isznak sokat/többet, mert élvezik a cumizást, nem azért mert annyi mindenképpen kell. Kár visszatérni a cumira, csak azért, mert abból többet iszik.
Az átállásról sajnos nincs tapasztalatom - nálunk csak kicsi (tényleg kicsi, akár egy (baba)kézzel is fogható) egyszerű (olyan, mint a nagyoké, csak kicsiben) pohár volt/van, meg szopi. De azt észre vettem, hogy nagyjából másfél éves korukra tudtak úgy inni, hogy nem folyt mellé. Ehhez az is hozzá tartozik, hogy az igény szerinti szopi miatt nagyon sokáig nem kértek más folyadékot, és a többséghez képest későn kezdtek poharazni.
A szomszédunkban van egy 17 hónapos gyerkőc, neki is volt cumisüvege - de neki is csak módjával - és december körül kezdett el egyedül, ügyesen poharazni. Előtte is kínálták belőle, de akkor segítség nélkül még leönötte magát.

bölcsésztanár 2009.02.02. 18:20:49

Én is vásároltam szorgalmasan a fiamnak az itatópoharakat, használtuk is sokat. Aztán eltettem, hogy jók lesznek a második kölöknek.
Hát nem. Valahogy egy év szekrényben való pihenés után mindegyik csöpög, folyik, táskába nem tudom tenni. Pedig csak akkor kéne, mikor elmegyünk, mert különben sima pohárból iszik a leány. Úgyhogy műanyag poharakat kell szállítani a lötyik mellé, merthogy venni biztos, hogy nem fogok új csöpögésmentes poharakat.

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2009.02.03. 04:47:54

Eleinte én is vittem poharakat - de látta, hogy a nagy a fél l-es PET palackból iszik, és ő is hamar megtanulta. Így mára csak két PET palack maradt. Amikor a nagy kicsi volt, szintén hamar álltunk rá a palackos szállításra - ő meg tőlünk látta, hogy így iszunk az autóban.
bt.. a harc az "okleveles" jelzőért megy, még egy szigorlat (ez a vérengző, amire készülök), az államvizsga és a védés van hátra - ezt toljuk magunk előtt egy éve. Míg nem sikerül, mezei kertészmérnökök maradunk (férjemmel járok).

bölcsésztanár 2009.02.03. 15:42:43

Vali,
Hajrá! (még jó, hogy együtt jártok, ki tudjátok egymást kérdezni :))

szilda 2009.02.11. 13:25:14

Nekünk van. Dm-es. Folyat:(


süti beállítások módosítása