Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Pisigyűjtés

2009.01.29. 09:00 - Fel-mary

Címkék: betegség egészségügy még vállalható korosztály 2 éves korig

Úgy alakult, hogy -egy remélhetőleg vaklárma miatt- laborvizsgálaton kellett részt vennünk a még nem szobatiszta Lányommal, ami természetesen két részből: vizelet- és vérvételből állt. A vérvétel hál' istennek gyári dolog, vagyis az SZTK-ban végezték, bár ennek a módja is megérne egy külön posztot, de legyen elég annyi, hogy volt bőgés meg ordítás, és kb. 5 percig tartott, míg telecsöpögött egy kémcső... most is kiver a víz, ha rágondolok, így inkább nem is gondolok rá...

Vizeletet viszont otthonról kell vinni, mert a pelenkás ugye még nem tud ott helyben pohárba pisilni - bár így utólag azt mondom, ez sem lett volna merészebb, mint végül a mi módszerünk.

A telefonban azt mondták, hogy lehetőleg aznapi pisit vigyünk vizeletgyűjtő zacskóban, amit direkt erre a célra lehet a gyógyszertárban begyűjteni. Nos, elszalasztottam az Uramat, aki bizalmatlanul mindjárt három zacskót hozott.

Biztos ami biztos alapon már előző nap délután felhelyeztem a Lánynak az elsőt, hogy ha a nap reggelén valamiért nem sikerül a pisi, akkor legyen vasárnapi tartalék. Kicsit később el kellett mennünk otthonról, de addig ötpercenként csekkoltam a zacskót, de eredmény nem volt. Ráhagytam hát anyura a gyereket pisistől, aki hazaérve azzal fogadott, hogy volt ugyan pisi, aminek egy része a zacskóba is került, csakúgy, mint az őt szorosan követő kaki, így az eredmény sajnos értékelhetetlen. Sebaj, van még egy esély, ezért a délutáni alvás után a gyerek újabb zacskót kapott a pelusába - de olyan izgága volt, amilyen nem szokott amúgy lenni, így a zacsi lecsúszott a helyéről, a pisi pedig következésképpen melléfolyt. 

Nem volt több esélyünk, maradtunk hát másnap reggelnél - ezért amikor a poronty hatkor kopogtatott a reggeliért, kapásból kapott egy zacsit is a pelusba- de a reggel 8-as indulásig egy csepp sem ment bele, ellenben mellé annál több. Kicsit felhúztam magam, mert nem igaz, hogy nem lehet azt a zacskót odavarrni, vagy valami, hogy be tudjam gyűjteni a pisijét, és attól is nagyon féltem, hogy nehogy akkor katéterezzék, vagy hasonló, de nem volt mit tenni, el kellett indulni a vérvételre.

Az SZTK-ban pironkodva közöltem, hogy sajnos nem sikerült egyetlen csepp pisit sem a zacskóba varázsolnunk, de nem lehettem egyedül a problémával, mert a salteros kisasszony rögtön megnyugtatott, hogy délután 2-ig egész nyugodtan bevihetem. Igen ám, de a zacskót délutánig sem lesz könnyebb úgy a célterületen tartani, hogy ne nyomja ki belőle a lét semmilyen mozgás (a gyereknek igazából háton kellene mozdulatlanul feküdnie, mert amint ül, vagy felveszem, a zacskó összenyomódik, és a pisi kifolyik). Így úgy határoztam, hogy úgy 5 hónappal előrébb hozom a bilivásárlást, és megpróbálom abba pisiltetni. Sterilnek ugyan nem steril, a baba pedig egyáltalán nem biliérett, de ülni tud, így a bilin is ülhet a föld helyett.

Épp tízkor, ébredés és tízórai után, befűtöttem a szobájában, levettem az amúgy tiszta pisi pelusát, és ráültettem a bilire.Először nagyon nézett, hogy ez most mi a fene, de úgy tűnt, biztosan ül rajta, úgyhogy unaloműzésképpen játszani kezdtünk. Közben folyamatosan lestem, hogy nem történt-e valami érdekes, időnként megkínáltam gyümölcslével (kb. 500 ml-t ivott meg belőle), de a bili csont száraz maradt. Fél óra után elkezdte nagyon unni az ücsörgést, gondolom, kényelmetlen is volt neki egy kicsit, pedig nagyon édesen trónolt az amúgy egyéveseknek ajánlott bilin, állandóan nyújtotta a kezét, hogy felállna, de nem nagyon mertem hosszan levenni, mert amilyen a formánk, tutira akkor pisilt volna, amikor a kezemben van. Végül összesen kb. egy órát sikerült kibírnia a bilin, de eredmény nélkül. Mivel ekkor már tényleg borzasztóan unta a dolgot, úgy döntöttem, hogy a bili megbukott, elraktam, majd 6-8 hónap múlva újra elővesszük.

Nem volt mit tenni, fel kellett újra tennem az időközben újból megvásárolt zacskók egyikét, de most már nem bíztam a véletlenre, hanem bevittem a Lányt a fürdőbe, az ottani pelenkázóra fektettem, és megnyitottam a csapot, miközben félpucér babómat nem engedtem még 90 fokban sem elmozdulni. Így a zacskó tutira a helyén maradt, én pedig lestem, hogy mikor telik végre meg. 

Az eredményre egészen fél 1-ig kellett várnunk, vagyis 2 és fél órát! Ennyit még én is nehezen bírok ki pisilés nélkül, főleg, ha ennyit iszok, úgyhogy arra a következtetésre jutottam, hogy a gyerek szerintem direkt nem pisilt! Na jó, ez persze vicc, de amúgy még így, szigorú kontroll mellett is a fele mellément a pisinek, végül mintegy 15 ml-t sikerült a zacskóba tölteni. Gyorsan lekaptam, és szaladtam az SZTK-ba az eredménnyel. 

Előttem egy anyuka volt 2 pici fiúval, és azt tudakolta, hogy mit csináljon, ha a gyerek nem hajlandó a zacskóba pisilni... na, mondom, bilit ne vegyen...

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr15886740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása