Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Active Light fényterápiás lámpa

2008.11.18. 14:00 - Próba-Bébi

Címkék: betegség nem rossz bármely korosztály

A fényterápiás lámpa beszerzése kicsit furcsán alakult nálunk. A helyzet ugyanis az, hogy Anya (vagyis én) nem feltétlenül rágódik minden egyes vásárlás vagy beruházás előtt azon, hogy a., szükség van-e a negyedik szívecskés harisnyára az Elsőszülött gyermekünknek  b., megéri-e megvenni 1.500 Ft-ért, amikor mindjárt itt a nagyszülők Mikulása és úgyis hoz egyet  c., futja-e most a család költségvetéséből szívecskés harisnyára, vagy inkább 50 kg burgonyát kellene venni télire. Ellenben Apa, minden ilyen kérdést feltesz magának (és ha ott vagyok, rögtön nekem is), és mondanom sem kell, az igenek ugyancsak kisebbségben vannak a válaszok között.

 Emiatt a felállás miatt lepődtem meg teljesen, amikor a Férjem (fentebb Apa) sitty-sutty vett egy Active Light fényterápiás lámpát otthoni használatra úgy, hogy egyébként bérelhettünk is volna. Csodálkoztam, mert rengeteg pénzbe került, és simán lehet, hogy csak városi legenda, hogy milyen hihetetlenül jól működik, gyógyít meg mindent és mindenkit. Természetesen helyére teszi picit a képet a tény, hogy a Kicsi a vásárlás pillanatában kábé 4 hónapja volt már folyamatosan taknyos, felszúrták mindkét fülét és az addig legszimpatikusabb, legmegbízhatóbb és legprofibb doktornéni határozottan ajánlotta, hogy béreljünk egy ilyen lámpát, ha szeretnénk, hogy a kis betegünk nemcsak hamarabb gyógyuljon meg a fülszúrás után, hanem ritkábban legyen beteg a jövőben. Megvettük, kaptunk hozzá 6 különböző színű, cserélhető lencsét, egy részletes és a gyakorlatban nagyon jól használható könyvet a színterápia működési elvéről, és a konkrét betegségek esetén javasolt eljárásokról (melyik színnel, hol, mikor, meddig).

A módszer egy magyar orvos, Dr. Fenyő Márta nevéhez fűződik, és röviden az a lényege, hogy a polarizált fény a sejtekben olyan fotokémiai változásokat idéz elő, amelyek egyrészt fájdalomcsillapító, másrészt gyulladásgátló, harmadrészt pedig biostimuláló hatásuk van. Ez így elég tudományosan hangzik, de a kísérleti eredmények meggyőzőek, kárt a fény nem tudni tenni a szervezetünkben, és ha számít, a mi családi tapasztalatunk (nemcsak a kicsi fülgyulladására használtuk, hanem szemölcsre, nyílt sebre, zúzódásokra is) maximálisan pozitív. Nem akarok kommersz dolgokat írni, és kuruzsló színben feltűnni, de tényleg meggyógyult olyan seb a Férjem kezén, ami hónapok óta kiújult, és a Kicsi, aki a Bioptron lámpát körülbelül 10 másodpercig tűrte, boldogan fészkelte be magát az ölembe, amikor a lámpát elővettem. Nem egyszer el is aludt a kékfény alatt...:)

Nekünk bevált, de tényleg egyáltalán nem biztos, hogy érdemes megvenni 60 ezer forintért, ha bérelni is lehet, vagy akár kölcsönkérni kipróbálásra..tőlünk. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr37771706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsésztanár 2008.11.18. 15:33:36

Ez komoly? Mármint a gyógyhatás.
Én most ruháztam be egy infralámpára, mert nekünk eddig az se volt, mindig meggyógyultunk teától, gyógyszertől, pihenéstől. Hát ez most nem jött be.
Miután három hete fertőzzük egymást oda-vissza a lányommal, és a gyerekorvos annyit bírt mondani, hogy "Ne aggódjon anyuka, el szokott tartani ez a takonykór akár tavaszig is", kicsit bepöccentem. Én ugye nem szedhetek csak antibiót, de a doki csak biztonságból írta fel, nem is ajánlotta hogy elkezdjem, a kicsi leánynak meg orrcsepp.

Tudom, hogy a fényterápia más, de mi a véleményetek az infralámpáról? Lehet pl. másfél évesnek használni néhány percig?

T-eszter 2008.11.18. 17:42:16

nekem már egészen pici koromtól így kezelte anyu a rendszeresen visszatérő hörghurutomat és arcüreggyulladásom. A lámpa csak melegít, ha a gyereknél el tudod érni, hogy ne nézzen bele (jó vicc), akkor én úgy tudom használhatod. De a legegyszerűűbb, ha megkérdezed bármely egészségportálon a vonatkozó szakértőt

Egy apuka 2008.11.19. 14:05:11

Es mi a helyzet a Bioptron lampaval? A hatasok esetleg osszehasonlitva? Van ilyen iranyu tapasztalatok?

T-eszter 2008.11.19. 16:35:59

Mi használjuk, szeretjük. Egy baja van (a kézi verziónak), hogy percenként sípol egy éleset, ami jó, ha tudni akarod mennyit voltál a fény alatt, de nem túl jó baba esetében, aki ha el is szenderedne, tuti felugrik, olyan erős hang.

Egy apuka 2008.11.19. 20:26:57

T-eszter, es hol vettetek? Mindenfele szurokkel?
A sipolas nem rossz, legalabb tudod, hogy mennyit vilagitottad. Nalunk ugyis mindent szamolni kell :-)

T-eszter 2008.11.20. 05:47:58

Mi ajándékba kaptuk sárga szűrővel (és jelenleg nincs másom), azt használom megfázásnál és fájdalmak enyhítésére. Pl. derékfájásra kiváló és remek téi depi ellen is. Egyéb színek beszerzése is listán van.
Amúgy a zepter forgalmazza, ha jól tudom

Próba-Bébi 2008.11.20. 08:18:29

Egy apuka: mi pont egy olyan akcióban vettük, mint ami most is fent van a site-on (a bejegyzésben rá is tudsz kattintani) az összes lencsével együtt. A Férjem korábban esküdött a Bioptron lámpára, nálam sohasem működött, sőt mindig rosszabbul lettem, ha használtam (talán azért, mert nem feltétlenül hittem benne, hogy mindig a meleg a legjobb terápia). Aztán amikor már megvettük az Active L. lámpát, és a Férjem nagyon csúnyán náthás lett, rajta sem segített a Bioptron, csak a fényterápia. Azóta mi a B.-t igazán csak akkor használjuk, ha valakinek nagyon sűrű a trutyi az orrában, és ez az jó kis meleg "elindítja". Tegnap egyébként próbáltam utánajárni a neten, hogy mi a különbség a két "terápia" között, de igazán egyértelmű és objektív információt nem találtam. A fényterápiás lámpa egyáltalán nem ad le hőt, mint a Bioptron, ez tuti.
T-Eszter: igen, a Zepter megvette a fényterápiás lámpa magyar szabadalmát.

Próba-Bébi 2008.11.20. 08:19:57

Ja, az Active Light elég szolidan sípol, de be lehet állítani, hogy ne tegye. Nekünk áldás, mert a számok nem a barátaink. :))

Egy apuka 2008.11.20. 21:36:41

T-eszter, tenyleg jo depi ellen?
Azert kerdem a tapasztalataitokat, mert szivesen kiprobalnank. En hajlok ra, DE.
Olvastatok, miket irnak a honlapon? Ennyi suletlenseget regen olvastam. Valahogy elveszi a kedvemet a dologtol. Hol vannak kutatasi eredmenyek? Csak a kodosites, hokuszpokuszok, mint valami ezoterikus oldalon. Miert nem lehet leirni, hogy hogy mukodik, es arulni egyszeruen egy gyogyszertarban (annyi egyeb marhasagot lehet...)

Talaltam meg ezt a videot:
www.youtube.com/watch?v=xuzAAbTghKM

Ebbol pl. az is kiderul, hogy a Bioptron lampa ugyanugy mukodok, mint az Active light, es ugyanaz az ember (Fenyo Marta) a feltalaloja! Akkor olyan nagy kulonbseg megsem lehet koztuk.

Ne ertsetek felre, nem vitazom veletek, csak ilyesfajta ketelyek merultek fel bennem. Talan ha nem 60 ezer forintba kerulne, batrabban vennek egyet...
Na nem morgok tovabb, var meg a munka.

Próba-Bébi 2008.11.21. 13:48:28

Egy apuka: amikor nekünk a doktornő ajánlotta ezt a lámpát azt mondta, hogy bérelni is lehet. Sajnos, a telefonszámot nem találtam meg, ahol bérelni lehet... :( Felhívtam egyébként a céget (akiknek a honlapját belinkeltem), nagyon segítőkészek és kedvesek voltak. Gondolkodnak a bérlési lehetőségen, de jelenleg ez még nem elérhető. A Bioptron és az A.Light lámpa között az a két különbség, hogy az első Svájcban, a másodikat Mo.-on gyártják (de a feltaláló valóban ugyanaz). A másik különbség, h' az első 20 évvel ezelőtti találmány, a Zepter szabadalma azóta is tart, a tudomány viszont fejlődött. Ez mindössze csak annyit jelent, hogy a Bioptron lámpában tükrök verik vissza a fényt, az A.Light lámpában pedig polarizált fólia. Ez utóbbi olcsóbb eljárás és kevésbé sérülékeny, mint a tükör. Nagyon korrektül azt mondta a hölgy, akivel beszéltem, hogy mind a két lámpa nagyon jó. :)

Egy apuka 2008.11.21. 22:41:07

Egy radiologus baratom hasznal Bioptront otthon. Nekem is ajanlotta. Nem mellekes, hogy orvos, es az sem, hogy nem kap reszesedest, ha veszek egyet :-)

Ezt a tukorrendszer-folia tipusu polarizalasi infot en is megtalaltam. Ha valakit erdekel, itt a szabadalmi leiras, es ott a bioptronlampa keresztmetszete (a polarizalo tukrokkel ) a kepek kozott (jo hir: nem kell tehat szetszedni az otthonit!:-)

patents.ic.gc.ca/cipo/cpd/en/patent/1197563/summary.html


Turkaltam meg egy kicsit a neten, es talaltam egy orvosi szakcikket, amiben kimutattak, hogy a megsebzett patkanyokon a sebgyogyulast serkenti a polarizalt feny. Aki erdekel, itt az absztrakt:
www.liebertonline.com/doi/abs/10.1089/pho.2008.2237

Most mar csak annak kell utananeznem, hogy a rozsaszin polarizalt feny tenyleg serkenti-e az "orgazmuskeszseget", ahogy a honlapon olvastam :-)

bölcsésztanár 2008.11.22. 16:40:32

apuka-apuka,
Tudod, a puding próbája...
Az én orgazmuskészségemen az javít sokat, ha nagymamánál alszik a fiam...
Bocs.

Próba-Bébi 2008.11.22. 17:44:21

Egy apuka: én általában onnan sejtem, hogy remek estének nézünk elébe, ha a Férjem gyertyát gyújt a hálószobában (a Tv bekapcsolása helyett :)). Te majd rózsaszín jelzőfényt gyújtasz... :O)

Egy apuka 2008.11.22. 22:14:08

Proba-Bebi, csak nem azt akarod mondani, hogy birtokodban vannak a szurok, es meg a tajekoztato konyv is, erre ilyen osdi modszerhez folyamodtok?!?!

Egy ideig nem gyujtok rozsaszin jelzofenyt: tegnap a lampa araert vettem uj teligumikat az autora...

fbg 2008.11.22. 22:28:57

Egy tárgyi tévedést javítanék. Amit rendszeresen Bioptron lámpának hívtok, az az infralámpa (piros fényű, nagyon meleg). A Bioptron lámpa az Active Light-tal megegyező hatásmechanizmuson alapul, de korábbi technika, tükrös polarizációval, és még színterápia nélkül, bár tudtommal újabban ők is fejlesztettek ebbe az irányba.
Létezik ebből egy harmadik típus is (BioStimul), ahol a különböző színek nem lencsével, hanem 3 különböző színű led-et tartalmazó lámpával születnek meg (emlékeim szerint vörös/kék/zöld), így viszont a költséghatékonyság szót el kell felejteni. Tudtommal Náluk merült fel a bérlés lehetősége.

Egy apuka 2008.11.24. 22:23:26

Igen, veletlenul beleakadtam a 3. tipusba. akit erdekel:
dsreha.gyogybolt.hu/index.php?s=item&id=0000000316538

Ez is meggyogyit mindent :-)

RaszP. 2009.07.24. 19:47:16

átverés az egész... amit az emberek tapasztalnak az maximum placebó-hatás. nem mellesleg vajon miért nincs valódi tudományos publikáció a gyógyhatásáról? (mert nincs ám, persze nem híresztelik...)

a terjesztők átlagos érveinek cáfolatát pedig itt olvashatjátok:
jezusszive.crpl.hu/a-bioptron-lampa/


süti beállítások módosítása