Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Borostyán nyaklánc

2008.11.07. 14:00 - T-eszter

Címkék: betegség divat még vállalható korosztály 3 hónapos kortól

Nálunk a van, de minek dolgok sorát gazdagítja. Egy anyatárs ajánlása keltette fel a figyelmemet, mert állítólag nekik segített fogzáskor. A honlapjukon olvastam, hogy a megfázáskor is jótékony illóolajok oldódnak ki belőle a baba testmelegétől, a védőnő pedig azt mondta, sok gyereken látja. Van akin azért van, mert olyan vagány, van aki pedig esküszik rá, hogy használ. Hát vettem egyet.

Azt írták, hogy 8 hetesen érdemes hozzászoktatni, mert később folyton le akarja venni az idegen tárgyat a nyakáról. Nosza. Feltettem, kissé lötyögős, de nagyon vagány. Okunk nem volt rá, csak a szoktatás. Eltelt így nap, majd jött az este és feszengeni kezdtem. Hagyjam a kölök nyakában? És ha valahogy (akárhogy) megfullad tőle? Ha mégis szétesik apró gyöngyökre és bekajálja? Ráadásul ha az én kezemet nyomta, amikor szopizott, akkor tuti az ő nyakát sem hagyja érintetlen.

Nyakláncunk azóta karkötővé vált, majd felszívódott a költözés forgatagában. Babaúszáson láttam másokon is, de nem kérdeztem a tapasztalatot. Úgysem fogom rátenni, amikor fuldoklik a takonytól - ez már kiderült.

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr70741690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egy apuka 2008.11.07. 15:03:12

Nem feltel, hogy felakasztja magat valamire? Latom neha 1-2 eves futkarozo gyerekeken is....

bölcsésztanár 2008.11.07. 18:43:19

Ez nem a féldrágakő amulettek kategória? Ékszernek szép, de különben...

T-eszter 2008.11.07. 18:46:43

de féltem, azért vettem le :)) ma is találkoztam olyan anyukával, aki esküszik rá. de mivel nem értem, hogyan is működhet fogzásra, így nem is nagyon bízom benne

bölcsésztanár 2008.11.07. 18:58:01

Én azt hiszem, értem, hogy működik: jó sok pénzt lehet vele keresni, mint minden olyan dologgal a bababizniszben, amit jóhiszemű szülők megvesznek, hogy a gyereknek jobb legyen, de nem lesz jobb.
Az az anyuka, aki esküszik rá, sejti, hogy a fogzás okozta fájdalom kb ugyanúgy elmúlik, ha nem csinálunk semmit. Kognitív disszonancia: megmagyarázzuk azt a tettünket, amiről már mi is beláttuk, hogy helytelen.

ukka 2008.11.08. 06:01:05

Sziasztok!
Szerintem az alternatív gyógymódok is lehetnek hatásosak, de azokat is tudni kell helyesen alkalmazni (mint ahogy gyógyszerekből is a megfelelőt kell bevenni). A borostyánlánc és a fogzás esetében sem biztos, hogy csak ráfogta az anyuci, de mivel eddig bevált (vagyis nem sírt a gyerek), így nyilván nem fogja letesztelni, hogy vajon ettől van-e. Hanem csak örül neki.
Bőven lehet ma már példát találni rá, hogy ott ahol a hagyományos orvoslás becsődöl, remekül hat az alternatív. És az sem lehet csak placebó, hiszen akik először "rendes" dokihoz mennek, azok is hisznek benne, hogy majd - teszem azt a kemótól - meggyógyulnak. Aztán nem, ellenben valami alternatív beválik.
A nyaklánc is működ-het

Egy apuka 2008.11.08. 15:45:03

Eleg jo a linkelt oldal. A borostyan gyogyito hatasat a Blikk (!!!) idezete tamasztja ala :-))
Persze van, aki szerint a hematit is gyogyito ereju, meg a smaragd, meg mittudomen. No persze lehet...

Nemetorszagban a bolcsiben, ahova jartunk a borostyannyaklanc penetracioja kb 80 %-volt. Amikor megjelent a helyi ujsagban egy hir, hogy egy bocsis gyerek valahogy beleakadt a csuszdan, es mire odaertek, megfulladt, lekerult par gyerekrol.

kri. 2008.11.08. 16:20:01

Nekünk bevált, észre se vettük ha jöttek a fogak pedig nálunk rohamtempóban jöttek (most is jön 2 egyszerre és csak azért vettem észre mert néha csekkolom!!!) és minimum párosával. Plusz mindenki odavan a nyaklánctól ami kifejezetten tetszik a lányomnak, olyankor kihúzza magát :) Nem volt olyan drága, hogy lehúzásnak tartsam és néhány hetes kora óta éjjel-nappal rajta van - most majdnem 20 hónapos. Soha sehová nem akadt be, nem akarta megfojtani, nem fülledt be alatta a nyaka. Viszont szereti. Akinek nem tetszik ne adja a gyerekére.

bölcsésztanár 2008.11.08. 17:30:34

Kri,
Igazad van, döntse el mindenki maga.
Azért annyit csendben hozzátennék, hogy az én lányomnak is most jönnek a fogai, először az alsók egymás után, most a felsők közül egyszerre 4, és semmi. Se nem sír, se nem ébred fel éjjel többször, mint máskor. És nem hord nyakláncot.

Sárkányfűárus 2008.11.08. 19:20:51

Sárkány ellen sárkányfű!
(99Ft /6db 999Ft/13db)

bedina · http://www.royalcom.hu 2008.11.21. 13:46:42

Sziasztok,

Sok cikket elolvatam a blogon, de csak a borostyánnal kapcsolatban éreztem, hogy "tollat" kell ragadnom... A fogzás minden babát másképp visel meg, van aki észre sem veszi. Én kifejezetten irigylem ezen gyermekek szerecsés szűlőit! Az első fogak kibújásakor kezdtem kutatni az interneten, és a nyaklánctól félve, inkább a karkötő megrendelése mellett döntöttem. Az "ékszert" azóta hodjuk, immár egy éve, rendületlenül, tűrve a megjegyzéseket, ami vagy álmélkodó (ezek többnyire anyukák és nagymamák), vagy megvető, cinikus hangú. Bevallom, férjem sem hisz az erejében, de Ő szinte semmiben nem bízik, amit nem támasztanak alá számok, kisérletek, adatok, de egy férfi már csak ilyen racionálisan látja a világot. Egyszer tettük le pár napra, amikor a fogzásban beállt a szünet. Az addig sem igazán jól avó kisfiam ébredései egy éjszaka alatt meghaladták az elviselhetetlen mennyiséget, ezért dacolva az apai szigorral, visszaékszereztem bőven nyálzó, és gyakran felsíró fiamat, aki egyszerre 4 rágófogat növesztve mégis sokkal!!!!! jobban alszik most, mint borostyán nélkül! Ha a babának nem is, nekem mindenképpen használ, hiszen teszek valamit a fogzási fájdalmak enyhítésére,(és nem kenek a szájába állandóan mindenféle kemikáliát...) és amikor hagy, legalább én is nyugodtan alszom...

Próba-Bébi 2008.11.21. 13:50:58

Gondoljon a Férjed a borostán láncra úgy, mint placebora és máris sokat tett a gyermekedért! :)))

Felnőtt (törölt) 2010.01.05. 20:06:05

T-Eszter!
Neked kölköd van?
Egyébként a nyaklánc nem esik szét gyöngyökre úgy van megoldva
(legalább is a jó fajta, amit én láttam).
Egy apuka!
Nem akaszthatják fel magukat mert:
1-2 ÉVES GYERMEKET (de még nagyobbakat sem) NEM HAGYUNK FELÜGYELET NÉLKÜL.
(Habár ha jobban belegondolok nem is kell figyelni a gyerekre.
Ha kifut egy autó elé és az elsodorja, maximum meglincseljük a sofőrt.)


süti beállítások módosítása