Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Szoptatós párna

2008.11.04. 09:00 - Fel-mary

Címkék: terhesség szoptatás még vállalható korosztály újszülött kortól

Az első baba-mama cuccok egyike volt, amit beszerzett a család. Karácsonyra kaptam, amikor már tetemes méretű pocakkal rendelkeztem, és én javasoltam, hogy ezzel lepjenek meg, mert azt olvastam, hogy majd milyen jó lesz rajta aludni. Addigra ugyanis már úgy fájt mindenem, hogy feküdni jóformán sehogy sem bírtam.

A szopipárna jó keményre volt tömve mikorgyöngyökkel (lehet kapni tönkölybúzával töltöttet is), de ebből persze ki lehetett venni, és a megfelelő puhaságúra gyurmázni a hengert. Mi két huzattal vettünk, ami utólag jó döntésnek bizonyult, ui. a pocakosságom vége felé én szinte mindenhova magammal vittem "őt", és ez bizony megviselte a küllemét.

Aludni olyan volt vele, mint hősszerelmes 18 évesként a nagy szerelemmel: ééééééééédes. Úgy magam alá bírtam gyürkélni, hogy ha nagyon erőszakos vagyok, még hason is lehetett volna feküdni - de ehhez azért nem voltam elég vagyány, így megelégedtem azzal, hogy a gyereket kitámasztottam vele alul (így kevésbé húzta a derekamat), hátul megtámogattam a hátamat, és mivel a lábam között vezettem át a hengert, így még a combjaimnak sem kellett összeérni. A végére úgy belejöttem, hogy mintegy fél másodperc alatt alvópózba vágtam magunkat - akkor volt csak gond, amikor meg akartam fordulni, mert ilyenkor az egész kompozíciót újra be kellett lőni.

No de, ha őszinték akarunk lenni magunkhoz, ehhez azért nem kellett volna több ezer forintért szopipárnát venni, mert mindez egy jobb fajta kispárnával is kivitelezhető lett volna (vagy kettővel).

Sebaj, gondoltam, majd ha szoptatok, akkor mennyire jó lesz a párna! Alig vártam, hogy kipróbálhassam, milyen szuper lesz, és mivel minden valamirevaló babakelengye listán fent van a párna is, így én már a kórházba is vittem magammal. Ott ért az első meglepetés: én valahogy nem tudtam ezzel szoptatni, mégpedig azért, mert túl nagy a mellem, és mélyebbre leért, mint amilyen magasan volt a baba a párnával. Arról nem is beszélve, hogy akármilyen stabilnak is látszott a szopi a képen, én folyton azt éreztem, hogy a gyerek ide-oda nyelik rajta - és amúgy is, sokkal jobb volt kézben tartani, mint a párnára rátenni. Úgyhogy már itt kiderült, hogy nekünk sajnos (vagy szerencsére?) erre nincs szükségünk a táplálkozáshoz.

Még mindig használhattuk (volna) arra, hogy benne fektessük a babát, de nekem ebben a funkciójában sem vált be annyira a dolog - talán én voltam béna, nem tudom, de a párna folyamatosan szétcsúszott, a gyerek meg össze, és amúgy is, olyan tök körülményes volt az egész, hogy a végén arra gondoltam, végül is kinek akarok bizonygatni azzal, hogy a szopiban altatom szerencsétlen manót? Az ágyában mégiscsak jobb... így szopipárna erre sem kellett többet.

Jó ideig nem használtuk, de mostanában újra előkerült (hja, költözés volt). Most az a funkciója, hogy ha a gyerek a nagyágyban alszik el, akkor ezzel szegélyezem az ágy egyik oldalát - a másikat pedig párnával. Illetve még régebben, ha fekve szoptattam, kitámasztottam vele a baba hátát - de ezt is jobb volt egy kisebb kispárnával csinálni.

Vagyis mindent összevetve nekem annyira nem jött be a szoptatós párna, mert minden, amire használtam volna, megoldható lenne sima párnával is. Itt mondjuk ódákat zengenek róla... itt pedig baromi drágán adják.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr36734184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsésztanár 2008.11.04. 15:54:08

Ja. Én terhesség alatt 5 párnával aludtam a vége felé.
Viszont szoptatás közben nagyon jól jött. Nem volt keményre tömve és mellméretből átlag vagyok. Pont jól magam köré tekertem a fotelban, azon volt a gyerekek feje. Kb 6 hónapig jó.
Legalább 20 könyvet kiolvastam az évek alatt szoptatás közben, mert a gyerek háta mögött egy ideig még a könyv is elfért...

madz 2008.11.04. 17:23:35

a miénk olyan, hogy ha félbehajtjuk, össze lehet cipzárolni, így nagyon jól tudott benne aludni a baba (az első két hónaban, aztán kinőtte...), főleg hogy nappal én nem az ágyában altatom

T-eszter 2008.11.04. 18:19:49

nekünk is van a puhább, zizegős fajta. Nekem úgy közepes, én csak az első 3 hónapban használtam szopihoz, nekem nem emelte elég magasra a kölyköt, de aludni ő is szeretett az blében. Mostanában barikádnak használom, meg arra, hogy a futonágyunk fal felőli oldalán tömöm ki vele a peremrést, így nem zúg be oda a gyerek, ha éppen ott alszik és nem közöttünk. Persze csak hajnalonta :DDD

És igeeeen, én is rengeteget olvastam közben, amikor meg már azt nem lehetett, akkor jött pár DVD. Mondjuk nagyfilmekre nem volt idő sosem, de egy-egy sorozat epizódja belefért. Csak mostmár odaforog rá, sőt ha zizzem a könyvlap a kezemben, akkor fel van háborodva. Így nyente olvasás

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.05. 06:11:24

Hmm, lehet, hogy nálunk ezért nem jött be a szopis párna? A szopi - mindkettőjüknél - max. 5 perc volt, ezalatt regényt.... Persze, egy éves kor körül hosszabbodott, hisz már mást is szolgál(t), de ekkora mellett meg már nem lehet mást.
Amúgy néha előbukkan a párna, én eséstompítónak használom...
Megérte!

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.05. 06:12:44

Hová tűnt a Lovaglás bejegyzés?! Látom, hogy hozzá is szóltak, és sehol.

T-eszter 2008.11.05. 06:25:28

Cs, Cs, V bocs, én hamarkodtam el a dolgot. nagy lelkesen hozzászóltam, pedig még csak az adminban olvastam. 9-kor fog megjelenni


süti beállítások módosítása