Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

dalokversek.hu

2008.11.04. 14:00 - T-eszter

Címkék: zene internet szórakozás nem rossz bármely korosztály

Szegény kisfiam élete első pár hetében szinte csak és kizárólag a Tavaszi szél örökéletű nótát, az Érik a szőlőt, meg a Hull a szilvát hallhatta tőlem énekelni. Mondókakészletem kimerült a zsipp-zsuppban és a hintapalintában. Ezt az áldatlan állapotot nem tarthattam sokáig, így vad kutatásba fogtam. Mondókákat, verseket viszonylag könnyen leltem a régi könyveimben, és miután a könyvtárból szereztem pár Halászjutka CD-t, így a dalállományom is javulni kezdett. De az agyam rejtekében ott motoszkált néhány dalocska, versecske töredéke, amik sehogysem akartak előtűnni a homályból.

Ekkor akadtam rá a dalokversek.hu nevezetű weboldalra, és beleszerettem. Mint a beszédes neve is jelzi, vannak itt dalok és versek is :)) Sőt! Mesék, mondókák találós kérdések, Társas játékok és a rejtélyes nyomozás menüpont, ahol olyan vers-dal töredékek vannak, amit valakik kértek, de a weboldal szerzői még nem ismertek, így közkinccsé tették, hátha valaki ismeri. Dícséretes kezdeményezés!

Lássunk egy menüpontot, mondjuk a dalokat. Ráklikkelek a tigrisre, ahol egyből újabb kategóriákkal találkozom. Dalok Karácsonyra, Mikulásra, állatokról, Anyák napjára és ami a legszebb, hogy nem csak a dalok szövege és kottája van meg, hanem sok esetben egy midi file formájában meg is hallgathatjuk (ezéáltal tanulhatjuk) a dalocskákat. Szépen, egyszerűen leklimpírozzák nekünk. Szuper!

Imádom!

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr1741687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsésztanár 2008.11.04. 14:38:09

De jó!
Egyébként ma meghozta a postás az évszakos, ovis játékoskönyveket. :))))

Fel-mary 2008.11.04. 18:10:45

Melyik a Hull a szilva?

T-eszter 2008.11.04. 18:16:10

"Hull a szilva a fáról,
Most jövök a tanyáról,
Ej-haaj ruca-ruca,
Kukorica derce"

fent van amúgy az egyszervolt dalai közt is, asszem kolomposék előadásában

T-eszter 2008.11.04. 18:16:44

bt, és Neked is bejöttek a könyvek?

bölcsésztanár 2008.11.04. 20:56:13

Még nem kezdtem el tesztelni, mert épp szakdogát írok és a fiam beteg, tehát nagymama. A lányom meg még kicsi hozzá. De belenéztem, nagyon tetszik.

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.05. 06:07:26

Kicsit megnyugodtam - látom nem csak én "kerülöm" itt a tankönyveket....

Nálunk is kicsi volt a repertoár a naggyal, szép lassan fedeztem fel azokat, amik nélkül ma már el sem tudom képzelni, hogy lehetett? Na, és most egy óvónő a szomszédunk, hasonló korú, neki is kicsije van, szóval dalok, versek, mondókák csőstül!

Próba-Bébi 2008.11.05. 08:10:51

úgy látom, egy cipőben járunk itt mindannyian! :) amikor a Nagyobbik megszületett, én is csak pár népdalra, versikére, mondókára emlékeztem. nagy kedvencem volt (illetve csak lett volna) az A part alatt, a part alatt kezdetű sok-sok versszakos népdal, de sehogyse bírtam megjegyezni, hogy ki kaszál, ki szedi össze a cuccot, úgyhogy kinyomtattam és a Lányom pihenőszékére ragasztva próbáltam memorizálni. sajnos kevés sikerrel. :) az én Bibliám évek óta Forrai Katalin Jár a baba, jár! c. könyve. ha nem jut eszembe semmi új dal, csak felütöm, vagy az ölembe veszem a Lányokat és kezdődhet az éneklés. ami nekem még bejött, kijegyzeteltem kábé 20 dalcímet, amit szeretek és ismerek, és kitettem a hűtőszekrényünkre a család kedvenc kajalistája mellé. ;)

Próba-Bébi 2008.11.05. 08:11:36

bt: de örülök, hogy tetszik a könyv!!! forgassátok, használjátok minél többet!

Próba-Bébi 2008.11.05. 08:12:21

Figyi! Írjatok lécci, hogy miről olvasnátok szívesen!

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.05. 09:44:27

A Forrai nálunk is nagy kedvenc - még az enyém volt...

bölcsésztanár 2008.11.05. 11:56:28

P-B, köszi!

Most eszembe jutott, hogy mikor a fiam megszületett, válogatás nélkül nyomtam neki a népdalokat (ja, a táncházas múlt), úgyhogy hallgatott az mindent: párosítót, balladát, lassú csárdást, halottkísérőt... Mikor a szöveget keztde érteni, akkor álltunk rá a gyerekdalokra. A férjem viszont altatáskor órákig nyomatta neki válogatás nélkül a folkzenét, úgyhogy elég meglepő szókincse lett a gyereknek 2 éves korára. (a "babám piros orcájá"tól kezdve a "huszárosan vágatom a hajamat"on át a "édesanyám arra kérem ne sírjon"ig volt minden). Mondjuk jobba örültem neki, mintha az idétlen rajzfilmzenét böfögte volna vissza...

bölcsésztanár 2008.11.05. 11:58:38

Írjatok valamit a kismotor alternatívájáról, mert most azt az időszakot kell áthidalni a kisleánnyal, amíg a babakocsiból már kificereg, de bringázni még nem tud. Kismotor kizárva, mert nem szeretem.
Tricikli? Csak addig kell, amíg lejutunk a játszóra, de ha gyalog megyünk, a ház körül őszülök meg.
Látom én a szuper járgányokat a neten, de nem akarok 18000-ret rákölteni.

Próba-Bébi 2008.11.05. 20:33:21

milyen idős a kislányod? ha bringázni nem tud még, akkor valószínűleg a tricikli sem fog menni Neki, mert az is pedálos (ami nekünk van legalábbis). ami alternatívaként szóba jöhet, az a baby taxi. 4-kerekű, lábbal hajtós, kormányozható, dudával felszerelt. szerették/szeretik a Lányaim. mielőtt beszerzel egyet, azért próbáljátok ki, hogy mekkora a sikere. képzeljétek el, ami milyen tuti járgányt láttam! egy felnőtt bringa mögé volt egy vázzal hozzárögzítve egy gyerek bicikli (mintha tandem kerékpár lenne). Jópofán nézett kis és biztonságosnak tűnt. A kislány ugyanúgy tekert, mintha önállóan brinyózna, viszont nem tudott össze-vissza karikázni, csak szigorúan a mama nyomtávjában! Csúcs!

bölcsésztanár 2008.11.05. 20:46:21

Oké, köszi! Ja, 15 hónapos. Megpróbáljuk a babataxit, mert a játszón rögtön rátapadt, de nem ráült, hanem a forgó izéket abajgatta.
Tényleg jópofa lehet az anya-gyerek tandem, ilyet én is láttam egy pillanatra apa-fia változatban.

Egy apuka 2008.11.05. 20:57:59

Kegyetlenül pörög ez a blog :-)
En teljesen leragadtam a hajmosásnal, meg Próba-bébi aranyos űrlényénél. Aztán látom, hogy azóta vagy 10 topikot vesézett ki a tisztelt társaság.

A zenére nekünk az jött be, amit mi is szeretünk. (Miért égessem ki az agyamat olyannal, amit nem szeretek?). Épp a napokban beszéltük, hogy vannak zenék, amiket sokszor >20/nap is meg lehet hallgatni. Nálunk azok jönnek be, ahol valami igényes zenei teljesítmény van elrejtve a zenében. Nem feltétlenül gyerekdalok, azok néha túl primitívek a sokszori hallgatáshoz.

Jármű-téma bölcsésztanárnak: Laufrad. Ha akarod linkelek egy videót a fiatalemberről. (Nem tudom, itthon hol lehet venni, de megéri.)

bölcsésztanár 2008.11.05. 21:51:57

Apuka,
Köszi a tippet, megnéztem. Ha jól látom, ez a bicikli őse. Lehet itthon kapni, nem is nagyon olcsón. Azt hiszem, ehhez még kicsi a poronty, de lehet, hogy beszerzek egyet későbbre.

A zene meg: tényleg azt kell hallgatni, amire együtt élvezel a gyerekkel...
(Nekünk ez mondjuk népzene orrvérzésig, meg néha Bach)

Horrorsztori: barátnőm bekajálta, hogy a babazene jót tesz a gyereknek, mert a méhben hallott hangokat juttatja eszébe. Akkor még nem volt gyerekem, de amikor átmentem hozzájuk és meghallottam a szívhangot, csobogást és valami borzalmas ütemkombinációt tartalmazó CDt, rögtön menekülőre fogtam. Nem is értem, hogy juthat eszébe ilyen borzalom valakinek.
Amikor bent van, legyen bent, kint meg legyen kint. Egyébként úgyis apa-anya mellkasán szeret legjobban aludni az első hónapban, ott hallgatózzon, ne én szimuláljam neki a hifivel a szívverésemet...

Egy apuka 2008.11.05. 23:14:18

bolcsesztanar,
megmondanad, hol lehet Laufradot itthon kapni?
Egy rokonom venne, de nem nem tudok segiteni, mi ebay-eztuk a mienket. A kissracunk nagyon szereti, es szerintem nagyon jol fejleszti az egyensulyerzeket. Kb. 2 eves kora ota hasznalja, es osztonosen, nagyon ugyesen kezdte. Jo kis szerszam szerintem. (A 3 kereku bicot pl. eddig nem tudta pedallal hajtani.)

bölcsésztanár 2008.11.06. 00:28:28

apuka,
Vaterán láttam Ratz Fratz típusú fémvázas készséget.
De ha jobban utánanézel, biztos találsz babawebáruházban fából készültet is.
Van a fiam ovistársának is, de nem tudom, hol vette.

bölcsésztanár 2008.11.06. 00:30:16

És megnéztem most a Brendon honlapját, ott is van Berchet típusú favázas, 23000 ft. Hajrá!

bölcsésztanár 2008.11.06. 00:36:50

Van egy webáruház: www.tulli.hu, ott is van lábbal hajtható bringa, kicsit olcsóbb, 14000 körül lehet hozzájutni. Ennyi.

Egy apuka 2008.11.06. 12:30:36

Koszonom az informaciokat! A favazasrol lebeszelnem az erdeklodoket, mert nagyon nagy a fordulokore, es nehez vele manoverezni kis helyen.
Mi a mienkkel (femvazas) meg boltba is tudunk jarni. Eddig nem borult be egyetlen polcra sem :-)
Az is fontos, hogy kelloen alacsonyra le lehessen ereszteni az uleset, hogy biztosan alljon a gyerek a foldon. Ba hiztosan all, hamarabb rajon a dolog izere..

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.07. 02:49:08

Dühöngök. Már épp le akartam szokni Rólatok - mármint nem teljesen, csak arról, hogy elsőként ezt az oldalt nyissam meg (időhiányom van) - és akkor valaki felveti ez a futóbiciklit...
Még sosem hallottam/láttam ezelőtt, nagyon tetszik, nekem is kell! Hmm, az ára..., de ha aktuális lesz, körülnézek , hátha jutányosabban is hozzáférek egy használthoz (elnyűhetetlennek tűnik).
Tegnap óta ezt ízlelgetem - hát igen, a fogyasztói társadalom, mindig előhoznak valamit, amire "rettenetesen" nagy szükséged van... Egyébként két éves kortól szerintem tényleg a legjobb jármű!
Köszi a tippet!

Próba-Bébi 2008.11.07. 08:21:51

még én sem hallottam róla (na, jó maximum fél füllel :)), de teljesen felizgatta a fantáziámat, főleg, hogy a Kicsi nyáron lesz 2 éves. köszi a sok hasznos infót és a tippet!
Vali: ha sikerül szerezned jó áron, szólj lécci!

bölcsésztanár 2008.11.07. 18:49:44

apuka,
fiad nagyon vagány...
Ui:
Láttam a babaszoba.hu hirdetések között is futóbringát, barátibb áron.

T-eszter 2008.11.07. 20:41:40

jó nyomja ezt a futóbringát a kiscsávó :))

Fel-mary 2008.11.13. 21:16:55

Egy apuka!
Lszi a "Szipinóta" szövegét teljes terjedelembe ide másold be! :-)
Vagy küldd el a probababak@gmail.com-ra!
Köszi

Egy apuka 2008.11.14. 00:51:33

Fel-mary, ne mond, hogy nem volt ertheto! :-)
A video mellett jobb oldalon a "more info" linkre kattints. A dallam a Muzsikastol a "Tej turo tejfel".
Csak nem meg akarod tanulni? :-)

Fel-mary 2008.11.14. 09:07:25

Megvan! Szuper, köszi, ezentúl mindig ezt fogjuk mondani
A legjobb a "Végén majd nevessél!", bár gondolom, ez nem igazán része a szövegnek .-)

Egy apuka 2008.11.14. 09:23:22

Az egy rendreutasitas, mas a szorend, es az ertelme is (ez csak most esett le). Azt mondja, hogy "Majd a vegen nevessel!", ugyanis anya mar nagyon vigyorog, es a muveszur szerint illene a nevetessel megvarni a produkcio veget :-)


süti beállítások módosítása