Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Pelenkatartó vödör, avagy fújdebüdi szemetes

2008.10.21. 19:58 - T-eszter

Címkék: tisztálkodás még vállalható jó de minek korosztály 2 éves korig

Anno azzal az ajánlással hallotam erről a szemetesről, hogy nem olcsó, de megéri. Hát mi vettünk, egy barátnőm pedig akció keretében ajándékba kapott egyet az Angelcare bébiőr mellé. Neki eltörött az első fél éven belül, tehát még az előtt, hogy úgy igazán hasznára lett volna.

Ezek a vödrök igazából nem az első fél évben praktikusak. na nem mintha akkor még rózsaillatút bimbózna a porontyok feneke, de a tejes kaki kifejezettem jó szagú a későbbi hússal, zöldséggel felturbózott (igazi emberes) fekáliákhoz képest. Működési elvük a következő. Van benne egy műanyag zacsit adagoló szerkezet, amibe beletuszkolod a pelust, majd csavarintva "légmentesen" lezárod és lejjebb tuszkolod a tároló rekeszbe. Az ötlet igazán jó, főleg ha olyan helyen laksz, hogy nincs kedved és/vagy lehetőséged minden pelenkával kiszaladni a külső szemeteshez, de bent sem akarod tárolni az odor miatt.

Van nekünk is, és éppen az első félévben szorgalmasan használtuk is :) menet közben rájöttem, hogy a pisi pelusokat nem érdemes odatenni, mert egyrész nincs szaguk, másrészt fölöslegesen terhelem a környezetet (és a pénztárcámat) a plusz egy nylonréteggel, amit körécsavarintok. Nade ha az ember(lánya) végre rá tudta venni a családot (apuci, nagyik), hogy oda tunkolják az anyagot szorgalmasan, akkor utána a folyamat már irreverzibilissé válik, megy bele kakis, pisis, minden.
Most, hogy áttértünk a büdikakira fontos lenne a holmi, csakhogy. Napi (vagy kétnapi) egy kakis pelussal kb 2 hét, míg megtelik a tartály. persze lehet gyakrabban is üríteni, de azt hiszem az emberek többsége nem az a típus, aki kiviszi a szemetet félig üresen is. Vagyis az anyag ott bomladozgat a tárolóban.
Más esetben a pisis is oda kerül, ami viszont nem fér össze a környezettudatosnak mondott elveimmel.

Harmadrészt mi a költözésnél elveszítettük a tartalékhengereket és bevallom még nem másztam el egy babás boltba sem pótolni. Összességében jó a dolog, de hogy valóban szükséges-e, arra már nem mernék megesküdni.

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr1724223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fel-mary 2008.10.22. 09:00:02

Én egy sima jól záródóba pakolom a pelusokat, és ugyan tényleg majdnem minden nap ürítem, de szerintem ez simán elviselhető. Azt hiszem, 3000 Ft volt a Tescoban, mármint a jól záródó szemetesünk.

bes3 2008.10.23. 22:27:18

én a használt nylonzacsikban pakoltam az eldobható pelenkákat (kiflis, stb összegyújtve)
mondjuk kevés eldobhatót használtunk, környezettudatos (és szegény) tetrázós voltam :-)

Juhfarkos Zoli 2008.11.08. 15:35:38

Embertelen drága (közel 3000Ft) az utántöltő. Szerintem rablás. Sima 10literes akármelyik közértben kapható egyszerű szemetes zsákokat használunk, asszem 120Ft/50db és tökéletesen megfelel a célnak. Egy pelus egy zsákocska, a szája szépen elcsomózva.

kri. 2008.11.08. 16:23:35

mocskosul drága az utántöltő így már nem használjuk. Pedig jó lenne. Így utólag kidobott pénz volt. Nálunk is a sima szendvicszacskó (plusz összegyűlt pelenkák napi levitele) játszik helyette, az filléres tétel.

T-eszter 2008.11.08. 20:20:27

Ja, igen. az utántöltés. Azt nekem sem akaródzott venni. Viszont mire is lehetne használni a szemetest magát? :)) azon túl, hogy mondjuk elvaterázom. tárolónak nem túl jó a terelőlemezkék miatt. És már én is kifliszacsiba teszem a kényesebb darabokat, a többi simán landol a szemétben összecsomózva. Majd megköszönöm annak, aki ajánlotta a vételt :D

kri. 2008.11.09. 18:15:25

Eszter: a terelőlemezkék kivehetők :)))) (én kivettem:)))) (viszont maga a szemetes baromi büdös és kiszellőztethetetlen... a műanyag tökéletesen átveszi a penetráns kakiszagot...)

T-eszter 2008.11.09. 19:04:05

öhm.. pedig reméltzem, hogy megszabadulhatok tőle. No akkor jó lesz sima szemetesnek, ami terelőlemezek nélkül talán még használható is lesz

kri. 2008.11.09. 19:38:51

Hát... majd én is megpróbálok kitalálni valamit a kiszellőztetésére... beáztatom domestosba vagy bármi másba... mondjuk 1-2 hétre:))))))

T-eszter 2008.11.09. 20:20:31

egen, utána meg jó kis fertőtlenítőszaga lesz :)) mert sztem a domesztoszbűztől is lehet menekülni.
Vagy kiírunk egy pályázatot a kreatív felhasználására :))
vagy elvaterázom

Egy apuka 2008.11.09. 23:33:22

En tudom a tuti megoldast: minden pelus mehet a konyhai szemetesbe. Ha szag erzodik, azonnal el kell zavarni apat kiuriteni. Semmi hokuszpokusz, bebi-csucstechnika.
Nalunk bevalt :-)

bölcsésztanár 2008.11.10. 00:00:10

Hát, én a középutat képviselem: van egy tök sima billenőfedeles szemetes a szobában a pelenkázó mellett, oda dobálok mindent. Ha már nagyon büdös, kiteszem zacskóstul a konyhaiba, azt mindig leviszem, ha megyek le. Ennyi.


süti beállítások módosítása