Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Graco Aero babakocsi

2008.10.18. 20:00 - T-eszter

Címkék: babakocsi úton graco nem rossz

Mivel tudtam, hogy a babakocsi nem tréfa, így már 5 hónapos terhesen végigrángattam a páromat a város összes boltján, ahol babakocsi kapható. Mellesleg ezt igen jól tettem. Az előzetes barátnői felmérések és internetes kutatások alapján elég határozott elképzelésem volt arról, hogy mit szeretnék. A szimpla mélykocsikat drágának és nehézkesnek találtam, így a Travel system-ek felé kacsintgattam (ez olyan kombó, ahol az állítható támlájú babakocsihoz adnak beleilleszthető hordozót és többnyire mózeskosarat is). A szemppontjaim ezek voltak:
- lehessen közel vízszintesre állítani (mert hiába a mózes benne, ha túl nagy a dőlésszög)
- az első kerekek bolygósíthatóak legyenek (így könnyebb irányítani, mert fordulékonyabb)
- a tolókar ne két darabból álljon - ami manapság igen divatos - mert azt fél kézzel nagyon nehéz tolni
- a napfényvédőn legyen kis bekukkantós ablak
- a tolókar legyen átfordítható (eleinte a baba jobbszeret minket nézni, később már nem érdekli anya, bezzeg a táj :)) no meg a nap se süt a szemébe, ha lehet váltogatni az irányt)
- ne legyen baromi nehéz. a legtöbb kocsi 12 kg körül karcol, amihez ha hozzászámoljuk a gyerek súlyát, mondjuk 5 hónapos 6-7 kg-ot, akkor azzal már nem semmi le-föl krosszolni a BKV-n, vagy a lépcsőházban
- legyen könnyen, ha lehet egy kézzel összezárható (képzeljük el milyen frankó, amikor az egyik karodon a gyerek ficereg, Te meg a másikkal a csomagtartóból halászod ki a kocsit, majd ezt ki is akarod nyitni
- nagy tárolóhely legyen alul (semmi sem elég nagy)
- legyenek kütyük, pohártartó neked is és ha lehet a gyereknek is. ez persze neki csak később lesz fontos
- háttámla könnyen állítható legyen

Summa summárum, ilyen kocsi - megfizethető áron - nincs. vagy mi nem találtuk meg. Valamelyik szempontról mindig le kellett volna mondanunk. Mi végül az átfordítható tolókart áldoztuk fel az oltáron, de ezért cserébe egy extrakönnyű (4 kg-os!) kocsihoz jutottunk. A Lehel téri babadiszkontban vásároltuk, relatív jó áron.

Tapasztalataim: Minden ok vele, jól bírja a strapát, kenjük, vágjuk, utaztatjuk, de semmi baja. Egy dolog nem tetszik egyedül, de ezt előre igazán nem sejthettem, kicsit szűk egy mélykocsihoz képest, valamint ebben nem tud a gyerek hason szuszukázni. Ez nem olyan nagy dolog, de mégis... nekünk szerencsénk volt az idővel, hiszen már tavaszodott, mire használni kezdtük, de egy telet nem csináltam volna végig benne, amikor csak egy lábzsák véd a fagyos szelektől. Egyszerűen nem elég meleg, véleményem szerint, habár a mózes is véd, de csak addig, amíg ki nem növi a gyerek.

Következőnél kisírok Apától egy mélykocsit, az héccccencség :)

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr97715957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsésztanár 2008.10.23. 21:00:22

Ja. Nekünk két gyerekre van 4 babakocsink.
Szerintem direkt úgy gyártják őket, hogy egy tuti ne legyen elég 2 évig, ami után ugye már jön a lábán.
Az első kocsink fekvő, könnyű, állítható kar, minden szuper: 5 hónaposan kinőtte a fiam.
Következő: nagy, batár, nagy kerekek, terepen szuper: nem vízszintesig dönthető, a lányomnak kellett egy másikat venni.
Azt már használtan vettem, régi típusú Peg Pérego Venezia. Mélykocsinak szuper, ültetni nem lehet benne, mert olyan kretén beszíjazása van, hogy nem rögzíti a háttámlához a gyereket, nem is bíztam meg benne.
Mivel nem akartam 10000 ft-ot költeni esernyőkocsira, vettem a Tecsóban akciósan kisbabakocsit, de az meg nem dönthető, alvás közben lekókad a fej. A lányomnak már van dönthető, használtan vettem, ezen meg nincs árnyékoló.

Summa summárum: tényleg nincs tökéletes babakocsi 150.000 ft alatt. Bár ezt a kategóriát még nem teszteltem.

T-eszter 2008.10.26. 09:21:32

a 150e sem atombiztos. Egy ismerős - aki mindenből a legdrágábbat veszi - vett is. legdrágábbat (márkát nem tudok). De annak a hordozója olyan bitang nehéz volt, hogy gyerekkel együtt nem bírta felrángatni az emeletre.

bölcsésztanár 2008.10.26. 20:14:31

Hát ja. Nem véletlen ez, továbbra is azt mondom.
Bár többnyire az a két szempont nem jön össze, hogy mindent is tudjon meg könnyű is legyen.

T-eszter 2008.10.27. 13:24:42

egen, sajna újabb update-et kell kitegyek a kocsihoz, ugyanis a magasságállítás nem a legfrankóbb benne. szépen alattomban lecsúszik a háttámla és csak arra eszmélek, hogy a gyereknek libanyaka lesz, annyira nyújtja, hogy az eddig ülő helyzet után most fektében is lásson

Fel-mary 2008.10.27. 14:19:48

Ugye-ugye!!! Én is örömködtem a múltkor, hogy a Graconak folyamatosan dönthető a háttámlája, de végül is nem jó, mert a súly alatt lecsúszik vízszintes irányába. A PP-nek viszont szakaszos, ami szintén nem ideális, de az legalább stabil.
Na akkor most mi a jó? Ha szabadon választott pozícióba lehet hegeszteni?

bölcsésztanár 2008.10.27. 21:10:43

Szerintem ezen a téren a mi Bergonunk viszi a pálmát. Nem tudom, ki tervezte, de minden alkalommal csuklik, mikor állítok.
Ugyanis sikerült egy olyan modellt kiválasztani, ami valami kretén racsnis szerkezettel működik. Van egy vízszintes fémrúd az ülés alatt (pont félbevágja az alsó csomagtartó kosár terét, úgyhogy megapack pelenka nem fér be), azt kell benyomni, hogy le lehessen dönteni a háttámlát. De csak akkor lehet, ha pontosan illeszkednek a fogaskerekek. Ha nem ez a helyzet, vissza fel, gyerek kirepül(ne, ha nem lenne bekötve), majd kattogás és le. Jól beválik, ha épp szenderedne, és lehajtanám, tuti mindig fölébred.
Ezt a szerkezetet szerintem nem lehet überelni. Ki találta ki és miért? Én hülye meg miért vettem meg?


süti beállítások módosítása