Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Babás műsorok

2008.12.20. 09:00 - T-eszter

Címkék: szórakozás terhesség bármely korosztály

A következő kis összefoglalót Linus1 küldte nekünk

 

Közel 7 éve nem nézünk tévét.(Először elraktuk a szekrénybe, aztán költözésnél már nem is hoztuk magunkkal.) Nagyon jól megvagyunk nélküle! Amikor azonban várandós voltam, és igyekeztem minden „babás információt” magamba szívni, megkerestem az interneten a Tv2 Babavilág című műsorát. Egy évre visszamenőleg megnéztem az összes adást. Azon felül, hogy rendkívül szerencsésnek mondhattam magam, hogy naprakész információt kapok kis hazánk összes (és milyen sok van!) kismama-sztárjának mindennapjairól, egy éppen kismama sztár- műsorvezető tolmácsolásában általában érdekes, hasznos témákról volt szó a műsorban. Csupán annyi volt a bibi -a kereskedelmi csatornákra jellemzően-, hogy amikor a műsorvezető és a vendég épp kezdett belemelegedni a beszélgetésbe, illetve rátérni a lényegre, máris vége lett a riportnak/interjúnak. Ezt még „tévénéző koromban” sem tudtam akceptálni, nemhogy leendő anyaként.

 

A másik tévés babaműsort az elmúlt hetekben fedeztem fel az MTV 1 internetes honlapján. A Babatévé sokkal jobban körüljárja a témákat, alaposabb riportokat mutat be. Viszont problémám volt a riportokat felvezető hölggyel. Egy kicsit furcsálltam, hogy egy babás műsort, aminek nézői 99%-ban kismamák, miért egy nagyon szőke (elnézést a szőkéktől!), „mellesleg” pedig elsöprő hölgy vezeti? Én nem tartom magam lestrapált, női mivoltában megszűnt kismamának, de azért egy nagyon picit frusztrált a hölgy látványa, akit inkább autósműsorban tudnék elképzelni. Az viszont kifejezetten felháborított, hogy fülsértő hangsúlyozási problémái voltak. Persze ezen túllépve érdemes végignézni a műsort.

 

A harmadik, babákról, illetve gyermekekről szóló műsor a Kossuth Rádióban hallható minden nap Vendég a háznál címen. Évek óta hallgatom (amikor még nem is érintett a téma), és mindig elégedett vagyok vele. Lényegre törő, sokoldalú, alapos (állandóan szakemberek véleményezésével), interaktív. Témáit az élet adja, illetve az anyukákat foglalkoztató problémák, örömök, kérdések; gyerekneveléssel, iskoláztatással, betegségekkel stb. kapcsolatos aktualitások.

 

Én ennyiről tudok, Ti ismertek más műsort is?

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr39832730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.12.21. 06:16:16

A Vendég a háznál címűt mi is hallgatni szoktuk - a Tv kiszorulása óta valahogy előjött a Kossuth rádió...

JanCsi 2008.12.22. 16:08:23

Mióta itthon növesztem a pocakom csak Kossuth Rádiót hallgatok. Szeretem a Vendég a háznál-t, meg a Vacka Rádiót is :-) A többi adót nem tudtam hallgatni, a zenék egy idő után (10 perc) zajjá váltak a fejemben...

A Babavilág szerintem tragikus. Annyira, de annyira evidens dolgok hangoznak el benne. 0 % benne az új információ számomra...

Itt is van Baba-Mama TV:
www.babamamatudakozo.hu/

T-eszter 2008.12.23. 06:52:22

JanCsi: én kicsit védelmére kelnék a babavilágnak. Igazad van abban, hogy nagyon felületesen legyezgetik a témákat, viszont voltak olyan dolgok, amiről onnan szereztem tudomást. Pl. babamasszázs. Lehet, hogy amúgy a csapból is ez folyik, de én ott hallottam róla először. A másik, ami nekem jó volt a riport az István kórházról, mert én ott szültem (azaz akkor még csak készültem szülni).

Köszi a tippet a tudakozóstévéről.
Amúgy megtévesztő a neved :))))

Fel-mary 2008.12.23. 08:29:00

A babavilágban egyszer tesztelték a légzésfigyelőket: méghozzá az alapján, hogy hány mp után riasztanak... aminek azért végeredményben csak közvetetten van köze a hatékonyságukhoz, mert pl. 15 mp légzéskimaradás egy csecsemő esetében állítólag elég normális, és gyakori jelenség - csak a hosszabb légzésleállás kóros. Emiatt a legtöbb légzésfigyelő 15+5 mp-re van állítva (15 mp után figyelmeztető csipogás, +5 mp után riasztás). Tehát az, amelyik 5-10 mp után jelez, nem feltétlenül a legjobb.

A többi műsort sajnos nem ismerem, én meg a rádióról szoktam le teljesen, amióta a terhesség utolsó pár hetében állandóan a Petőfi szólt, és később, 6 hónapos babával is ugyanazokat a számokat hallgattuk. :-)


süti beállítások módosítása