Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Hogyan készítsünk díszeket a babának?

2008.11.30. 09:00 - Fel-mary

Címkék: kreatív bútor lakberendezés imádjuk bármely korosztály

Ez a poszt már nem dolgozó terheseknek szól, vagy olyan anyukáknak, akik valami csoda folytán rengeteg szabadidővel, esetleg nagyobb testvérrel rendelkeznek, és a méregdrága babaszoba-dekorációk helyett inkább önkezűleg dobnák fel kicsit a babaszobát.

Az ötlet onnan jött, hogy kaptunk egy KIKA-s pelenkázót, ami ugyan szép, de nagyon egyszerű volt, és én mindenképpen szerettem volna kicsit "babásítani". Viszont akkortájt éppen ki voltam akadva a lehúzós kismama-bizniszen, és hogy mennyit akarnak rajtam kaszálni a multik, így elhatároztam, hogy a szoba és bútordíszítés márpedig a saját művem lesz, lesz, amilyen lesz. (Ehhez azért érdemes tudni, hogy nekem sosem volt ötösöm rajzból és technikából). A végső lökést pedig az egyik magazinban megjelent "I do it my way" valamilyen figura jelentette, ahol részletesen le volt írva minden munkafázis és beszerzendő anyag, és egyáltalán nem tűnt bonyolultnak.

A férjem ugyan röhögött, de gondolta, legalább lefoglalom magam, úgyhogy nekiálltunk felhajtani az alapanyagokat. Amire szükség volt: funér- vagy vékony bútorlemez (ez utóbbit tudtuk csak beszerezni, valamelyik barkácsáruházban épp kiárusították a maradék anyagokat, így talán összesen 200 Ft-ért vettünk egy csomót), akrilfesték, ami elég drága, de nem oldja a víz, így ha a gyerek meg is nyalja, elvileg nem gond, lombfűrész, lehetőleg több éllel, mert hajlamosak elszakadni, ecset, esetleg ragasztó, és sok-sok kis ötlet.

Mint írtam, én elsősorban a bútort akartam feldobni, és mivel amúgy is féltem a fűrészeléstől, ezért pár egyszerű mintával kezdtem: szivecske, gomba, házikó, tulipán, majd belejöttem, és készítettem egy bárányt, és egy kukac-formájú fogast, ami sajnos később a költözéskor eltörött. Illetve nem tudtam már befejezni, mert időközben megszültem, a fő művemet, egy puzzle-formájú mércét, amire három fényképtartót is ragasztottam.

Először persze érdemes kirajzolni a mintát a lemezre, de vigyázni kell, hogy úgy helyezkedjen el a forma, hogy könnyen hozzáférhető legyen a fűrésszel. Én a kukaccal ugyanis megjártam: túl hosszúra sikerült, és egy részét sehogy sem tudtam elérni. Így végül ketté kellett vágni a testét, amit utólag összeragasztottam. A lombfűrésszel viszont elég pontosan lehet fűrészelni, szerintem gyorsan meg is tanulható a technika. Igaz, pár élet elhasználtam, és jó kis izomlázam lett, mire mindent befejeztem, de jó móka volt.

Az akrilfesték viszont baromi drága, így érdemes pár egyszerű élénk színt választani, zöld, piros, sárga, kék, fekete szerintem bőven elég. A festét előtt le kell törölni a formát, és esetleg többször is át kell festeni a kívánt hatás érdekében. Az én mázolmányaim nem lettek tökéletesek, de szerintem még a simán elmegy kategóriába tartoznak, és a babám imádja nézegetni a sok kontrasztos formát.

Sajnos képpel már nem tudom demonstrálni, de a kukac-fogas volt a Pöttöm kedvence. Az akasztókat olcsó fiók-fogantyúból csináltuk meg, egyszerűen rácsavaroztuk, és azt is lefestettem valami vidám színre, az egészet pedig a párom felfúrta a falra, a pelenkázó mellé. Persze, nem aggattuk rá a télikabátomat, de a baba holmiját simán elbírta.

A végül le nem festett, így nem használt puzzle-centire pedig kézimunka boltban vettem papír képkereteket, amit ráragasztottam a lemezre, úgy, hogy az üveget is be tudjam majd csúsztatni. Mostanában terveztem újra elővenni, és befejezni a művet, alkalomadtám majd dokumentálom, és pótlom a bejegyzéshez.

Szóval ha időtök engedi, szerintem egy próbát megér a saját díszítések elkészítése. A lehetőségek persze végtelenek, és ha valakinek jó ötlete van, hogy még mi mindent lehet így elkészíteni, ne fogja vissza magát!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr77768387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása