Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Fényképvonat

2008.11.14. 14:00 - T-eszter

Címkék: kreatív lakberendezés vendég imádjuk bármely korosztály

Ezt a cikket Linus küldte nekünk:

Hát nem elég, hogy éjjel-nappal (sőt: éjt nappallá téve) mindig velük vagyunk, csodáljuk őket, egyszerűen nem tudunk betelni a látványukkal… nekünk ennél több kell! Szükségünk van a „nosztalgiázásra”, büszke mutogatásra a vendégeknek, és hát nem utolsó sorban arra, hogy kismanónkat megismertethessük önmagával… két dimenzióban. Egyszóval: fényképet a falra, Anya!

Ki akartam tenni kisfiam szobájának falára néhány fényképét, de már untam a szép, de egyszerű kereteket…meg hát egy gyerekszobába ennél izgalmasabb dolog illik. Megvallom, nyitva tartottam a szemem babás ismerőseinknél tett látogatások során, hátha találok „ellopható”ötletet. Nem találtam, hát elkezdtem törni a fejem. Abból indultam ki, hogy csúnya látvány a falon fejmagasságban, eredetileg falvédőhöz felszerelt két méter hosszú léc.(A falvédős terv meghiúsult, mert rá kellett döbbennem: tündérkém két másodperc alatt letépné és darabokra szaggatná - csupán megismerés és kísérlet céljából!- a gondosan megvarrt falvédőt.) Tehát ezt valami „hosszúval” kellene eltakarni. Aztán eszembe jutott kisfiam mozgékonysága, állandó pörgése is…Végül az esti fürinél megláttam a „járműs fürdőskönyv” mozdonyát és összeállt a kép: kisvonat kell a falra, aminek vagonjaiban kisfiam vigyorog. :)

Vettem nagyon vastag fehér kartonlapot (ez volt az alap minden vagonnál), színes, bordás kartonokat, és ragasztós tépőzárat. A színes keretet három szélén leragasztottam. Így felül lehet belecsúsztatni a fényképet. Büszkeségünket, a - már említett járműs fürdőskönyvből koppintott- mozdonyt kedves férjem vágta ki és ragasztotta nagy örömmel. A vagonokat tépőzárral tettem fel a lécre (amire már előzőleg, a falvédős projektnél felragasztottam a tépőzárat), így egy mozdulattal változtatható a sorrendjük. (Ennél egyszerűbb megoldás lehet  például a blutack.)
A fényképes vonat szépen díszeleg a falon, bár a pelenkázó fölötti részt kénytelenek voltunk megerősíteni, mert kistündérem előszeretettel tanulmányozza, simizi „kétdimenziós önmagát”. De hát végül is ez volt a cél, nem?!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr86767430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fel-mary 2008.11.14. 15:03:01

Tök jó ötlet!
De mi az a blutack? Nekem egy kicsit időigényesebb megoldásom van, majd lesz róla poszt nemsokára

T-eszter 2008.11.14. 15:31:33

Apu szerelt régen mindent megrágott rágógumival. na ennek ez egy guyztusosabb változata, lényegében gyúrható ragasztó, ami nem hagy nyomot a falon

bölcsésztanár 2008.11.14. 17:46:44

Nem ezt láttam én a Praktika magazinban? Most, vagy múlt hónapban...
Nekem is nagyon tetszik.

Én viszont beérem az élő valósággal, nem teszek a falra fotókat. Vannak szép albumaink, ha épp nem alszik itthon a fiam, párás szemmel nézegetem.

Sajna a blutack sima fehér festett falon bizony nyomot hagy. Majdnem leszedték a fejünket a főbérlők, mikor az egyetemi albérletünkből kiköltöztünk...

T-eszter 2008.11.14. 19:04:37

de bizony. méghozzá pontosan ezt láttad, ugyanis ő küldte be :)
blutack: lehet hogy fajtája válogatja, nekem volt szerencsém nyomnemhagyós fajtához is.
Amúgy mostanában én azt csinálom, hogy a papír ragasztószallagot (amivel festéskor ragaszt mindent tele az ember és tényleg nem hagy nyomot) kis hengerekbe tekerem és így lesz belőle kétoldali ragasztódarabka. Nagyon beválik

Egy apuka 2008.11.16. 14:51:47

Tenyleg, anyukak, ha mar itt tartunk, ti milyen technikaval arhivaljatok az emlekeket? Fotoalbum, DVD-re iras, hogyan rendezitek a kepeket? Mert egy ilyen fotovonatba befer a legjobb 10 kep, de mivan a tobbi 1000-el? Nalunk 3 ev alatt kb 30 ezer kep keszult, a tobbsegen rajta van a tronorokos. Ezek a kepek valogatatlanul archivalva vannak, koztuk megtalalni valamit nagyon nehez. de innen szerintem mar nem nyerhetunk :-)

Fel-mary 2008.11.16. 16:34:32

Személy szerint a jobbakat felteszem a Picasa-ra, de ez csak addig működik, amíg mondjuk ezt minden héten megteszed. Mert ezer képből már nekem sem lenne kedvem átnyálazni, feltölteni, vicces címeket adni... Az album addig ott lesz, amíg van internet...

És aztán a legeslegjobbakat (szintén havi rendszerességgel) kinyomtatom és fotóalbumba teszem, dátumozom, feliratozom, nagyon precízen.

bölcsésztanár 2008.11.16. 16:47:21

Én havonta ráveszem az uramat, hogy dátum szerint rendezze el a gépen a fotókat, én meg elnevezem a mappákat. 3 havonta megyek pendrive-val az automatához, a papírképeket albumba teszem. És rögtön dupla sorozatot nyomatatok, hogy legyen a rokonoknak is. Szerintem a papírkép a tuti, bármikor elő lehet venni, dédiknek lehet belőle válogatni.

T-eszter 2008.11.17. 17:18:54

Nálunk én vagyok az archív felelős. Rendszeresen lementem a laptopra a fotókat, majd a válogatást felszórom a netre (körbeküldöm), a sokat hetekre osztom be (nekem az lett a legkezelhetőbb) és ugyanide teszem a videókat is. Amikor összejön úgy 40 db, amit érdemes nyomtatni, akkor elsétálok DM-be és 3 példányban kinyomtatom. Anyunak és Anyósnak is, nagyon értékelik.
ja és úgy 3 havonta mentés CD-re, másik gépre és CD-ről Anyuék gépére. Nem bízom a technikában, vagy inkább túl jól ismerem az ördögét.

A papíros képek valóban sokkal barátibbak, habár rebesgetik hogy a kinyomtatott digifotó évek alatt elveszítheti a színét. Eddig még nem tapasztaltam, de mondanak ilyet

Egy apuka 2008.11.17. 21:47:30

Mindenkit szobeli dicseretben reszesitek! :-)
Sajnos nalunk az archivalas meglete mellett a rendszerezes nem all valami fenyesen. Minden kep megvan, csak keresni kell.... Kinyomtatva nem sok kepunk van. Igazabol en sokat dolgozok egy-egy elohivatott kepen. Oldalaranyok valtoztatasa, kontrasztbeallitas, esetleges levagas a szeleknel, mindez sok ido. Nem is beszelve arrol, hogy nagyon zavar, ha a fotok tonusai nem olyanok, minaz eredetin, nem mindegy, hogy hol csinaltatod.

Es milyen albumot hasznaltok? Sosem szerettem azokat, amik letakarjak egy foliaval a fotot, a fenykepsarkosbol, meg ugyis kicsusznak a kepek. Probalta mar valaki ezt?:
www.fotokonyv.hu/fotobuch.php

bölcsésztanár 2008.11.17. 22:04:57

Ja. Esküvői albumot láttam ilyet, csak jobb minőségben, művészi színvonalon, gondolom, tízszer annyiért.

Tipp: Mi évek óta készítünk gyerekfotós naptárt mindenkinek a családban karácsonyra, már előre várják és nem bírják megunni.

Fel-mary 2008.11.18. 12:23:08

Na bt, ez szuper ötlet, kösz a tippet!

Próba-Bébi 2008.11.18. 15:06:23

mi a gyerekfotós naptárat itt szoktuk készíttetni, nézzetek körül, sokféle típusból lehet választani: www.fotomarket.hu

T-eszter 2008.11.18. 17:40:19

Mi is erre a galádságra készülünk, méghozzá úgy, hogy adott hónaphoz az egy évvel korábbi időszakból lesznek a fotók. Persze az év elején UH és/vagy pocakfotó. Esetleg egy fotókönyv is jó lehet, a blogod tele van kis sztorikkasl, amit közbeékelhetsz és így igazán frappáns kis napló lesz az elmúlt évről

Fel-mary 2008.11.18. 20:17:39

T-eszti! Mi is ezt fogjuk tenni! :-))) Akkor Neked már nem adhatok ilyen naptárat :-))))

T-eszter 2008.11.19. 06:48:26

már hogy a viharba ne adhatnál! Megtisztelnél vele :))


süti beállítások módosítása