Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Angyali gondoskodás

2008.11.01. 09:00 - Fel-mary

Címkék: elektronika nem rossz korosztály újszülött kortól

A kicsit patetikusra sikeredett címből a szemfülesek és jól tájékozottak már kitalálhatták, hogy nem valami vallási dologról akarok értekezni, hanem az Angelcare márkáról, annak is egy számomra nélkülözhetetlen termékéről, a légzésfigyelőről.

Esett már róla szó ezen a blogon is, hogy a légzésfigyelő tulajdonképpen mozgás érzékelő, amely akkor jelez, ha a mozgás (alvás közben légzőmozgás) nem érzékelhető. Amennyire tudom, az összes légzésfigyelő hasonló elven működik, vagyis a matrac alá helyezett panel(ek) figyelik a mellkas emelkedésével és süllyedésével járó rezgéseket. Ha a mozgás nem érzékelhető bizonyos ideig (az AC esetében 15 mp-ig), akkor a légzésfigyelő egy figyelmeztető hangot ad, ha újabb 5 mp-ig sem történik semmi, akkor riaszt, így ugyan elvileg nem előzi meg, de segít időben felismerni a bajt, vagyis minden anya rémálmát, a bölcsőhalált.

A terhességem alatt elképzelni sem tudtam, hogy több tízezer Ft-ot dobjak ki légézésfigyelőre, de amint láttam a babámat inkubátorban, ez már nem volt kérdés. Mi az Angelcare 300 Standard-ot választottuk, mert a márka több díjat is bezsebelt már, és mert viszonylag megfizethető (21-23,000 Ft). Arra kell figyelni (nemcsak az AC-nél, hanem az összes tipusnál), hogy a felület, amire a paneleket helyezzük, teljesen sima legyen (l. rácsos fekvőfelületen pontatlanul fog működni a szerkezet), és ha parkettánk, vagy laminátpadlónk van, akkor a kiságy lábára csúszásgátlót kell tenni, mivel a padló mozoghat, és így bemozgathatja a paneleket is. Ugyanígy ha valamilyen mozgó játék van a kiságyon, tévesen annak a mozgását is érzékelheti a légzésfigyelő.

Nos, miután megtisztítottuk a terepen mindetől, és behelyeztük a paneleket, majd legalább 30 centire a kezelőt, már használatba is vehetjük. Mi mindig kézrátétellel ellenőriztük a működést, de egy idő után meguntam, és egyszerűen élesben teszteltettem a gyerekkel. Az érzékelőt eleinte, amíg nagyon törpe volt a törpe, addig erősebbre állítottuk, de ennek az a veszélye, hogy esetleg más mozgást (pl szívverést) is érzékelnek a panelek, és nem riasztanak.

Ennyi előkészület után akár nyugodtan is alhattunk volna, ha nem riaszt be a légzésfigyelő legalább 10 alkalommal. Nem tudom, mindenkinek riaszt-e, akinek van, vagy csak mi voltunk ilyen kivételezettek, de én annyira paráztam már minden éjszakától, hogy percekig képes voltam bámulni a villogó fényt (amely jelzi a mozgást). Mostanra kicsit javult a helyzet, mert már régóta nem volt riasztásunk, de azért még mindig előszeretettel használom a Angelcare-t.

Ha beriaszt a légzésfigyelő, az első dolog persze odarohanni a gyerekhez, és ellenőrizni, hogy minden rendben-e. Ha nem szürke, vagy lila a bőre, akkor valószínűleg nincs komolyabb baj, de azért alkalomadtán feltétlenül konzultáljunk a háziorvossal. A légzésfigyelőt egyébként be is lehet vizsgáltatni a Madarász utcai kórházban, ahol nekem azt mondták, hogy akik hizzájuk az alváslaborba eljutnak, általában Angelcare légzésfigyelőt használnak, de amúgy ők is ezt ajánlják, úgyhogy ne dobjam ki az enyémet. Ők egyébként Babysense márkát használnak, de az állítólag 35,000 Ft (és persze teljesen mellékes, de azért szembetűnő, hogy koránt sem annyira designos).

Amit mondjuk bánok, hogy 10,000 Ft-tal drágábban vehettem volna olyat, ami nemcsak légzésfigyelő, de bébiőr is egyben. Akkor még nem volt szükség bébiőrre, mert egy panellakásban nehéz lenne nem meghallani a babát, de mióta elköltöztünk, jó volna egy.

Ha tehát légzésfigyelő mellett döntötök, akkor javaslom az Angelcare-t.

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr69738293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kag 2008.11.01. 10:59:26

Nekünk is Agnelcare volt. Pár hamis riasztás előfordult.

Én az Ebayen vettem és a Bababrón adtam el, amikor már nem kellett. Így szinte ingyen volt (csak azért nem teljesen, mert az egyik ebayes nem érkezett meg [ellopták a postások], így kellett egy másikat is venni)

Madamrekamé 2008.11.01. 11:30:26

Azt azért érdemes elmondani, hogy aki vesz légzésfigyelőt, végezzen el egy újszülött újraélesztő tanfolyamot is az egyik a másik nélkül nem sokat ér.

DS 2008.11.01. 11:53:37

Hülyeség az egész. Az ifjú Anyuka azzal akarja tölteni a gyermeke első pár évét, hogy halálra izgulja magát és ezáltal a gyerekre is átragasztja a bizonytalanságot, akkor lelke rajta!

A másik pedig, hogy jó kis marketing-fogás az, hogy "rossz szülő vagy, ha nincs a gyereked alatt légzésfigyelő"... És minden "feleősségteljes" anyuka megveszi.

Nekünk soha nem volt, és egészséges és kiegyensúlyozott a gyermekünk.

Mindentől úgysem óvhatom meg, és ezzel az erővel kb. testőrt is felfogadhatnék, mert ki tudja...

Egy értelmes ponton kell meghúzni a határt, nekem a légzésfigyelő ezen már túlvan...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.11.01. 11:57:40

Hú, DS, te aztán menő és ügyes vagy.

anyám 2008.11.01. 12:00:22

"de amint láttam a babámat inkubátorban, ez már nem volt kérdés."
- itt van valami van valami összefüggés? úgy értem, ez egy rizikófaktora a SIDS - nek?

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2008.11.01. 12:11:01

Nemrég olvastam egy hírt, miszerint a szobában elhelyezett ventilátor mintegy 70 (!!!) százalékkal csökkenti a hirtelen csecsemőhalál kockázatát:
www.informed.hu/betegsegek/betegsegek_reszletesen/pediatrics/newborns_babies/sids/?article_hid=118168

További ajánlott módszerek a megelőzésre a háton való fektetés, a kemény matrac és a cumi. A legnagyobb kockázat pedig a dohányzás.

Idemásolom a teljes cikket azok kedvéért, akik lusták kattintani a fenti linken:

----------------------
A ventilátor csökkenti a SIDS kockázatát
(Forrás: Informed.hu)

Kisebb a hirtelen csecsemőhalál (SIDS) kockázata azoknál a babáknál, akik ventilátorral felszerelt hálószobában alszanak, állapították meg amerikai kutatók. A berendezés több mint 70 %-kal csökkenti a betegség előfordulását. Nyitott ablak mellett is csökken a rizikó, de nem ilyen kifejezett mértékben.

A meglepő eredmények megerősítésre várnak, és a ventilátor nem helyettesíti az eddigi ajánlásokat a kockázat csökkentésére. A háton való fektetés, a kemény matrac és a cumi továbbra is javasolt. A SIDS gyakorisága több mint felével csökkent, amikor 1992-ben a háton való fektetésre felhívták a figyelmet.

Mára nyilvánvalóvá vált, hogy az alvás körülményei meghatározó a SIDS szempontjából, bár ennek okát nem értjük pontosan. A hirtelen csecsemőhalál leggyakrabban 2-4 hónapos kor között fordul elő, és a téli hónapokban a leggyakoribb. Az 1-12 hónapos csecsemők egyik vezető haláloka.

Egy egyik elmélet szerint a betegség hátterében a széndioxid felhalmozódása áll, fiatal életkorban még nem működnek azok az ébresztési rendszerek, amelyek a kilégzett levegő újra beszívása ellen védenek. A szerzők ezért arra gondoltak, hogy a légáramlást elősegítő berendezés védelmet jelent a SIDS-szel szemben.

Az elmélet vizsgálatára 185 SIDS-ben elhunyt csecsemő szüleivel végeztek interjút, átlagosan 3,8 hónappal a baba halála után. Az eseteket 312 egészséges gyermek adataival hasonlították össze.

A nyitott ablakú szobában való altatás a SIDS kockázatát 36 %-kal, míg a ventilátor 72 %-kal csökkentette. Még kifejezettebb volt a kockázatcsökkenés azoknál a babáknál, akiket hasra fektetve altattak, vagy más okból volt emelkedett a halál kockázata.

Szakértők szerint fontos felfedezésről van szó. Nem tudni előre, hogy mely gyermekek válnak hirtelen csecsemőhalál áldozataivá, így fontos minden olyan eszköz, amivel csökkenteni lehet a betegség kockázatát.

Nincs szó arról, hogy egy ventilátor bekapcsolásával kivédtük a betegséget. A háton való fektetés és a cumi használata mellett más tanácsokat is érdemes megfogadni: éjszakára ne aludjanak szüleikkel, aludjanak kemény matracon, a puha játékokat és ágyneműt érdemes kerülni, és ajánlott megóvni a túlmelegedés veszélyétől is. Tilos terhesség alatt, vagy a baba jelenlétében dohányozni.

A dohányzás a SIDS egyik legjelentősebb kockázati tényezője.
----------------------

Madamrekamé 2008.11.01. 12:17:19


Szerintem nem kell ostorozni azt sem aki nem vesz és azt sem aki vesz. Nem kell azt puffogni, hogy te felelőtlen vagy mert nem veszel és azt sem, hogy te meg túlaggódó mert veszel.

Off: A koraszülöttség igen rizikófaktor, a légzőszervek fejletlensége miatt.

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2008.11.01. 12:19:07

DS:
"Hülyeség az egész. Az ifjú Anyuka azzal akarja tölteni a gyermeke első pár évét, hogy halálra izgulja magát és ezáltal a gyerekre is átragasztja a bizonytalanságot, akkor lelke rajta!"

Nem izgulja halálra magát az ifjú anyuka, csak ésszerű elővigyázatossági intézkedést tesz. Azért, hogy ne izgulja magát halálra. Mag hogy ne haljon meg a csecsemője.

"Nekünk soha nem volt, és egészséges és kiegyensúlyozott a gyermekünk."

Szerencsétek volt. Másnak meg nem mindig van szerencséje, és akkor a gyereke meghal.
Mint tudjuk, egy esetből nem lehet statisztikát felállítani. A te egy esetedben nem halt meg a baba, de tudjuk, hogy létezik hirtelen csecsemőhalál, és a védekezésnek ez az egyik módja.

"Mindentől úgysem óvhatom meg, és ezzel az erővel kb. testőrt is felfogadhatnék, mert ki tudja..."

Ha mindentől nem óvhatod meg, akkor inkább semmitől sem óvod meg? Mondjuk ruhát sem adsz rá, és télen pucéran járatod majd? Meg nyilván védőoltást sem adatsz neki, mert van olyan gyerek, aki védőoltás nélkül sem kapja el a gyerekbetegségeket. És védősisakot sem veszel majd neki az első biciklijéhez-görkorcsolyájához, mert van olyan gyerek, aki elesik a betonon a görkorcsolyával, és mégsem törik szét a koponyája?

"Egy értelmes ponton kell meghúzni a határt, nekem a légzésfigyelő ezen már túlvan... "

Mondd inkább azt, hogy nem tudod kigazdálkodni az árát, az elfogadhatóbb érv.

W 2008.11.01. 12:24:00

Csak az első gyereknél van ilyen játékokra idő, mint légzésfigyelő, vízhőmérő , digitális mérleg és tucatnyi fölösleges dolog, ami az újságokban megjelenik. A többi gyereknél már nem lesz rá idő. Mint ahogy a DS írta meg kell húzni egy ésszerű határt.

A lényeg, hogy a baba a mama közelben aludjon és ne rakják egy külön szobába. Érje a gyereket inger, legyenek zajok a közelében.
Mert az a természetes.

apou 2008.11.01. 12:31:20

Igen, a légzésfigyelőre és bébicsőszre szükség van., mivel létezik csecsemőhalál. Újraélesztő tanfolyamra szintén. Micsoda buta érv, hogy nekünk se volt. Ennél a néhány tízezer forintnál sokkal, de sokkal többet költünk még el. MIkor beteg a kicsi, még ha egy egyszerű háromnapos láz is az egész, átgondolhatjuk, mennyit áldoznánk érte, hogy megint egészséges legyen. És asszem azt nem tízezresekben mérnénk.

Fel-mary 2008.11.01. 12:53:38

A koraszülöttség rizikófaktor.
Én megértem azt is, aki nem vesz, mert tényleg egy csomót idegeskedtünk, lehet, hogy teljesen feleslegesen. De még mindig ott van a "mi van,ha mégsem?" esete...
Én nem mondtam, hogy venni kell, de ha már veszünk, akkor az Angelcare sztem jó választás.

nagyapou 2008.11.01. 12:54:42

Nagyon jó lehet! Igy vesztettük el a kilenc napos unokát, 1-2 percen múlik néha.

nagyapou 2008.11.01. 12:55:26

Nagyon jó lehet! Igy vesztettük el a kilenc napos unokát, 1-2 percen múlik néha.

Fel-mary 2008.11.01. 14:51:13

Ehhez nincs mit hozzáfűzni. Részvétem.

bölcsésztanár 2008.11.01. 15:57:42

DS,

Egyetértek. Megnéztem a statisztikát, nagyon-nagyon ritkának találtam a bölcsőhalált, nem vettünk.
Bár nagyapou hozzászólása alapján lehet, hogy nekünk is szerencsénk volt, mint sok millió kisbabának?
Nem tudom.

nagyapou,
Érdekel, de gondolom, nem csak engem, hogy mi az oka, ha esetleg minden kockázati tényező kizárva. Jó, nyilván kutatják meg minden, de nálatok csak úgy a semmiből, se dohányzás, se meleg, se hasonfekvés, se bukott tejbe fulladás?

Én is paráztam párszor, de az első három hónapban szinte sose aludtam 1-2 óránál többet egybe, és mindig mellettem volt mindkét bébi.

Fel-mary 2008.11.01. 16:43:55

Az a baj a statisztikával, hogy ha épp a tied az az akárhány százalék, akkor tökmindegy... Amúgy sztem nem olyan kevés az évi 150 eset

Hasonfektetés: a koraszülött osztályon minden babát hason fektettek és amikor hazavittem, direkt rákérdeztem, és még ott is mondták, hogy inkább hason, mint háton, nehogy kibukja a tejet, és visszanyelje... No most akkor ezen igazodj ki...

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.01. 19:31:27

Szoktátok a www.lll.hu oldalt nézegetni? Szoptatás igény szerint (akkor minek a cumi?), testközelség, és ami ezzel jár. Ezek tényleg nagyban csökkentik a veszéyt, és teljesen ingyen vannak - na persze jóval kevesebb pénz megy ki a marketingjükre is...

T-eszter 2008.11.01. 19:59:34

engem inkább megnyugtatott, hogy van légzésfigyelőnk, nem attól lettem parásabb. A ventillátor (és az egy ágyban alvás is) ha jól tudom azért csökkenti a rizikót, mert a SIDS egyik kiváltó oka lehet az, hogy a gyerek elfelejt újból belélegezni. Bármilyen abszurd is ez (az újraélesztő tanfolyamon hallottuk mellesleg). Szóval minden, ami pici zaj, az pici ébresztés, aminek következtében ismét vesz levegőt.

Ha beriaszt a figyelő, ez is az egyik első teendő, megpróbálni felébreszteni, és az esetek többségében ez elegendőnek is bizonyul


süti beállítások módosítása