Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

4 évszak könyvsorozat ovisoknak (is)

2008.10.31. 14:00 - Próba-Bébi

Címkék: könyv imádjuk bármely korosztály

Amióta gyerekeim vannak kutatok, keresek egy olyan könyvet, amiben nemcsak dalok, hanem versek, mondókák, mesék, játékok, kézműveskedés található. Külön-külön van is a nagy családi könyvespolcon mindegyikből szép számmal, de olyan 10-az-egyben kiadványt hiába kerestem. Eddig. A Nagyobbik régi óvodájában ültem épp mintásra a kényelmesre növesztett fenekem, miközben Dudó bohóc azzal próbálta meg elkápráztatni a zömében 4 éves gyerekeket, hogy a jobb kezét rendre balnak hívta, a pirosat sárgának, a kanárit törpenyúlnak. Kicsit döcögősen haladt a műsor, mert a korai időpont miatt a legtöbb lurkó még a reggeli kakaójára gondolt, és eszébe sem jutott kijavítani Dudó bohócot, aki ennek köszönhetően kínosan sokszor kellett, hogy elismételjen egy-egy elsülni nem akaró poént.

Miközben az óvónők és dadusok kínos kuncogását hallgattam, és számolgattam az izzadságcsöppeket az előadóművész homlokán, megakadt a szemem egy könyvön. Kívülről olyan nagyon szakmainak tűnő, biztosanóvónőisegédlet benyomását keltette, így rögtön lecsaptam rá, mert azt hittem, ilyesmit a Libriben úgyse találok. Meg ugye az ilyen "belső" szakirodalom az én szememben mindig hitelesebb, mint a fogyasztói verzió. Dudó bohóc okozta kábulatomból pillanatok alatt feleszméltem, mert ahogy izgatottan belelapoztam az Eötvös Kiadó kötetébe, finom kis remegés lett rajtam úrrá, mint amikor váratlanul kincset találok az Ecserin. Hát létezik, gondoltam kipirult arccal! Szépen összegyűjtve a versek (Weöres Sándor, Nemes Nagy Ágnes, Móra Ferenc), dalok (kottával természetesen), mondókák, találós kérdések, régi szép mesék (Kacorkirály, Az égig érő paszuly), dalos játékok, verses mesék, egyszerű körjátékok és mindez megfejelve házilag elkészíthető kézműves remekekkel (faágból tutaj, csuhébaba)! Azt hittem, katarzisom csúcsára értem, amikor visszatettem a könyvet a polcra, de az égiek úgy döntöttek, nem túl sok sárga lámpán hajtottam át és csak ritkán adtam a gyereknek csokit vacsi előtt, ezért megjutalmaznak.

A könyvet ugyanis a testvérei fogadták a polcon. Képzeljétek el, a fenti csodagyűjtemény ugyanis évszakok szerint van 4 kötetben tematizálva. Mámor! Kulturális Kánaán! Persze, ahogy hazaértem az oviból, rögtön rávetettem magam a világhálóra, és kiderült, azért nem eszik olyan forrón a kását. A Librinél megtaláltam, de csak a nyári kötetet, aztán egy ismeretlen online könyvesboltban előjegyzéssel megrendelhettem volna, aztán addig kutattam-kerestem, amíg a Pedagógus Tankönyváruházból mind a 4 könyvet egyben meg tudtam rendelni, és már másnap (!) kis is postázták. Azóta sokszor Bartos Erika Annájának, Petijének és Gergőjének csak a második hely marad a kedvenc könyvek között, mert ez az egyszerű kötet a Lányaim szíve csücske is lett, nemcsak az enyém. És a címtől függetlenül, a könyvből természetesen nemcsak ovisoknak énekelhetünk vagy olvashatunk fel!

Óvodai nevelés játékkal, mesével - Tavasz, Nyár, Ősz, Tél

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr86738952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsésztanár 2008.11.01. 00:20:31

Anyám, hát ez revelatív volt. Már bocs a személyeskedésért, de köszönöm a tippet! Ugyanez van nálunk is. Minden külön, van kedve a fenének kutatni, hogy egy órás kis vidámságot csiholjon. Már rendelem is, ha megtalálom ez alapján.
KÖSZI, HOGY VAGYTOK.
Egyébként hányan csináljátok az oldalt? Minden poszt tuti! Nem mindennel értek egyet, de ez egyáltalán nem zavar, mert nem akarjátok leosztani a lapokat. Fény vagytok az őszi éjszakában...

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.01. 06:13:53

Gyorsan csatlakoznék az előttem szólóhoz! Bennem is hasonló érzések kavarognak, és annak ellenére, hogy épp akkor találtam rátok, amikor elhatároztam, hogy innen csak a tanulás, amint csak tehetem, azért mindig benézek! És írok, mert tetszik!
A könyvnek pedig utánanézek, mert mi is keresünk egy ilyet!

Fel-mary 2008.11.01. 08:23:25

A többiek nevében is köszönöm, ilyen borongós hagulatú napon igazán jó ilyet olvasni (amúgy is, na... :-)).

Próba-bébi 2008.11.01. 14:54:41

Köszönöm én is, jól jön a biztatás! Hárman írunk: T-eszter, Fel-Mary és jómagam, de nagyon szívesen veszünk "vendégírásokat" is, úgyhogy, ha kedvet éreztek, ragadjatok billentyűzetet és írjatok posztot!

T-eszter 2008.11.01. 20:02:58

Hú, csak most keveredtem el idáig. De jó, Ti vagytok az első Törzs-olvasóink és köszönjük a bíztatást, nagyon jól jön ám!


süti beállítások módosítása