Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

A világ egyik legfeleslegesebb dolga...

2008.10.29. 09:00 - Próba-Bébi

Címkék: tisztálkodás ingyen se kell korosztály 6 24 hónapig

Remélem, számíthatok egy kis együttérzésre Tőletek, amiért nem először fordult velem elő, hogy megvettem valamit, amiről rekordidő alatt derült ki, hogy totálisan felesleges. Pedig előtte olyan, de olyan égető szükségét éreztem annak, hogy a Kisebbik lányomból bohócot csináljak az Ő jól végiggondolt érdekében. Történt ugyanis, hogy az esti fürdés vége felé furcsa dolgokat produkált. Kézzel-lábbal tiltakozott ugyanis az arcába zúduló víz ellen, ami hajmosáskor támadta meg. Görcsös aggodalom kerített hatalmába minden este a fürdés idő vége felé. Miért is nem teszek valamit?

Miért nézem tétlenül, ahogy az ellenséges meleg víz szegény kis Elsőszülöttem szemébe folyik, arcát ingerli és egész egyszerűen rémálommá teszi az egyébként kellemes elfoglaltságnak induló tisztálkodást. Hosszas tépelődés után akciótervet dolgoztam ki és a tettek mezejére léptem, hogy visszaadjam édes kis porontyomnak azt, amit a samponhabos víz minden este kérdés nélkül elvett. Némi pénzzel és néminél kicsit több elszántsággal vetettem be magam a budaörsi Brendonba, ahol hamar megnyugvásra lelt zaklatott szívem. Nemcsak, hogy megtaláltam Lányom megmentőjét, hanem még választhattam is az átlátszó és világoskék mintás közül. Boldogan öleltem magamhoz AZ átlátszót, mosolyogva fizettem és repültem haza. Most először felszabadultan vártam az esti fürdetést.

És igen, eljött a pillanat. A Nagyobbikkal folytatott vízi csatában teljesen kimerült Kisebbik először azt hitte, valami új rágnivalóval lepte meg gondoskodó édesanyja, de amikor a fejére szuszakoltam AZ átlátszót, esélyem sem maradt megnyitni a meleg vizet, hogy a habot lemossam az én kis Drágám fejéről, mert egy jól irányzott mozdulattal, a másodperc tizedrésze alatt tépte le a fejéről, AZT. Okay, nyugalom, semmi vész, össze kell még szokniuk és nekem is meg kell találnom a legeredményesebb lépéskombinációt, hogy az én Kicsikém boldog legyen. Először megnyitottam a vizet, utána jött a fejre szuszkolás...és megint gyorsabb volt. Kicsit csüggedtebben, de újra kezdtem, azt hittem, most sokkal gyorsabb vagyok. Nem, nem így volt. Víz, szuszkolás, letépés. Utolsó, csapzott próbálkozás. Víz, szuszkolás, hajlemosás! Jaj, de ügyes vagyok! De akkor miért üvölt ez a szerencsés Elsőszülött? Hát ezt érdemlem? Mindent feláldoztam, hogy megtépázott idegekkel az egész havi konyhapénzből vegyek egy szem- és arcvédő műanyag izét, hogy a Lányomból nevetséges űrlényt csináljak, és rátegyek a fejére valamit, amit az arcába folyó samponos víznél is jobban utál... Nem kérdés, a világ legfeleslegesebb dolgát vettem meg a samponhab sorompó személyében, amit hivatalosan fürdetőkarikának hívnak, viszont a Lányom másnaptól gazdagabb lett egy új rágnivaló játékkal, én meg egyszerűen csak odatettem a másik, szabad kezem, hogy ne folyjon a tündéri kis szempárba a samponos víz...

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr72735352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.10.29. 11:26:36

Miért írsz róla ilyen csúnyán?! Nálunk ez az egyik nélkülözhetetlen eszköz a hajmosáshoz!
Mármint, mióta az alany akkorára cseperedett, hogy megtalálta egy Brendon katalógusban, és meg kellett neki mutatni, hopgyan használható. Azóta el sem maradhat, mindig előveszi a hajmosáshoz - ja, hogy a babafodrászatában használja, hát, kérem....

Szóval nálunk sem volt valami fényíes karrierje - az eredeti funkcióban (a kicsinek már elő sem veszem).
Pedig úgy, de úgy vártam, mint valami megváltást! Apa hozta ugyanis egyenesen Pestről, a Brendonból (semmi sem elég drága és lehetetlen, ha a fejedbe veszed, hogy ettől megszűnik a sírás...), mert vidéken csak néztek ránk, hogy mit akarunk.
Szóval megjött a megváltó készség, és alig vártuk a hajmosást, hogy kipróbálhassuk. Kicsit elszontyolított, hogy a napközbeni felpróbálásnál levette, de sebaj, majd ketten leszünk apával!
No, nem is tudta lehúzni... viszont a víz mindig befolyt a halántékánál, épp a szeme sarkába. Egyetlen alkalommal nem: ha úgy feltartottuk a fejét, mint eddig - de akkor meg minek? Hiszen kellemetlenül ficereg (enyhén szólva) benne, húzza a haját, mert próbál szabadulni.
Nem beszélve arról, hogy a csekély számú használat ellenére (nálunk is volt rágóka, de nem sokáig hagytuk, hátha...) szépen megtört, és később le is tört az egyik pántja... Lehet, hogy a babafodrászatban nagyobb volt az igénybevétel, de akkor is!
Szóval ha valaki még nem vetemedett rá, meg ne vegye!!!!

bölcsésztanár 2008.10.31. 21:47:44

Miért használtok sampont a gyerek hajára?
Nem, nem vagyok hülye, egy ideig én is használtam. Rá volt írva, hogy no tears formula. De volt tears. Meg a szagát se szerettem, és el is olvastam rajta, hogy mi van benne.
Aztán kezembe akadt egy cikk arról, hogy ha az ember nem samponozza a haját kb egy hónapig, csak vizet használ, nem is fog zsírosodni. Ezen elgondolkodtam, de persze magamon nem próbáltam ki.
Viszont a kölkökön igen, mert nincs veszítenivalójuk. A fiam két éve nem kap sampont, ettől függetlenül üvölt hajmosáskor, mert a víz zavarja, nem a sampon. Gyorsan letörlöm a szemét, sírás elzárva.
És gyönyörű tiszta a haja, se nem zsírosodik, se nem koszos, remélem, hogy így is marad.
Lehet, hogy túl alti vagyok?

Fel-mary 2008.10.31. 22:23:10

Én szeretem az ilyen alternatív megoldásokat.
Jó, az enyémnek még nincs lobonca, de akorához képest szép hajacskája van, és én az orvos által felírt gyógyszertári fürdetővel mosom a haját. Nem zsíros, bár igaz, hogy régebben koszmós volt.

bölcsésztanár 2008.11.01. 00:14:23

A gyógyszertári fürdető alatt az Unguentum Hydrophilicum Nonionicumot gondolod? Hogy nem ragad bele a hajba? Mi azt használjuk, mert a többitől egész testes ekcémája lett a fiamnak, de hajra még nem jutott eszembe kenni.

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.01. 07:06:34

Nekünk nem jött le anno, én nem próbálnám...
Persze, nálunk is a víz a fő ellenség. Mi sem használtunk sampont jó néhány hónapig, és szép volt a haja. A sampon valahogy a nagy hajjal jött, tényleg elgondolkodtató, az írásod tükrében...

Fel-mary 2008.11.01. 08:19:16

Az van ráírva, hogy Rp. Ung I dos., nem tudom, ugyanaz-e? De nem ragad bele a hajába, igaz., neki még selymes kis hajacskája van. Amúgy azt is láttam, hogy valaki csak a fürdővízbe teszi, jól felhabosítja, és úgy mossa vele - babáknál szerintem untig elég.

Egy apuka 2008.11.01. 10:51:03

Mi (3 eves fiammal) ugy csinaljuk, hogy egy sima rongypelenkat szoritunk egyutt a gyerek szemere, amig zuhannyal oblitunk. (Samponozas kozben meg figyelek ra, hogy en menjen a szembe. Es no tears). Persze egy kicsit belemegy a viz a szembe, de ha oblites kozbenm uvoltjuk, hogy "Tamadas!", es utana rogton szemet torlunk, akkor nincs gond :-)))

Egy apuka 2008.11.01. 10:52:11

Tenyleg, en nem tudom elkepzelni, hogy mukodik ez ize, Nyomhatnal egy kepet az urlenygyerekrok :-))

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.01. 19:44:01

Ja, három évessel... Úgy már könnyű! Nálunk kis törölközőt tart a szeme elé - a nagy.

bölcsésztanár 2008.11.01. 21:13:20

apuka,
nagyon állat lehet nálatok a fürdés: "Támadás!" - ezen rázkódok most is.
Javaslom az uramnak, hogy így csinálja az én fiammal is. Most ezt így olvasva szívesen kikérném a véleményed az élet egyéb problémás területeivel kapcsolatban is...

Próba-Bébi 2008.11.02. 19:49:31

Egy apuka: betettem két képet az űrlény Kisebbikről. itt persze még nagy volt a vidámság, de amikor a víz is megérkezett, a lapostányér már nem akart valahogy ott maradni... :))
Bölcsésztanár: a sampon elhagyása furcsa elsőre, de a tapasztalatod alapján működik, más meg nem számít. illetve én azért nem hagyom el, mert egész egyszerűen állandóan szimatolom a Lányaimat fürdés után. ilyenkor különösen imádok Hozzájuk bújni, és beszívni az illatukat, pontosabban az illatszereik illatát, ami nem egyformán "pattan" vissza Róluk, de nem tehetek róla, erről nem tudnék lemondani.

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.03. 05:30:28

Igen, a szaglászás tényleg közrejátszik. Én pont tegnap este mostam meg a nagy (4,5 éves) haját egy olyan samponnal, amit még a kicsinek hoztak ajándékba (persze, mosolyogva eltettük, hiszen az első fél évben csak gyógyszertári fürdetőt szoktunk használni, sőt egészen 11 hónapos koráig nem vitt rá a lélek, hogy mást használjak, akkor is csak azért, mert már jó ideje elfogyott, és a nagy minduntalan meg akarta osztani vele a saját fürdetőjét). Amikor anno a kórházban voltam vele, és még itthon is néhány hétig ezzel a márkával töröltem a popsiját (az illat ugyanaz) - hát, úgy jöttek az emlékek csőstül.... Még álmában is beleszimatoltam a hajába.

T-eszter 2008.11.03. 06:38:25

nekem a Johnsonos popsitörlőkendők illata repít vissza az időben. olyan jóóóó... főleg mert most babylove-ot használunk és a Johnsont csak ritkán szipuzom

bölcsésztanár 2008.11.03. 12:16:34

Babaillat
AZ jut eszembe, hogy amikor a kórházban 2 napig nem vitték megfürdetni a lányomat, egész nap szagolgattam, mert nagyon jó volt a kis testének az illata, épp akkor szívódott fel a magzatmáz. A 2. nap estéjén rányomtak egy tenyérnyi Johnson kék színű babatusfürdőt, onnantól kezdve ettől bűzlött a gyermek, mert a babaillat után kifejezetten agresszív és mű illatnak tűnt.

Próba-Bébi 2008.11.03. 13:43:56

T-eszter: eddig senkinek sem mondtam, mert azt hittem, durva aberráció, hogy őrzöm a kórházban először használt Nivea popsitörlő utolsó darabját az eredeti csomagolásban, és néha előveszem, szagolgatom, és engem is meglepnek az emlékek, mint Valit.... Én ezt imádom. Képzeljétek el, otthon, a lányszobámban még mindig megvannak az üres Limara és Impulse dezodoros dobozok, és ha megszagolom őket, esküszöm eszembe jut, melyik randin használtam, és persze az is, mi mindent történt hamvas tinédzserkoromban :))

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.03. 13:53:19

Próba-bébi: ennél aberráltabb sose legyél! Nekem is Nivea a babaillat.
bölcsésztanár: hja, én is szerettem volna azt az igazi babaillatot is, de sajna a kórháziak nem úgy gondolták - a mi csemeténk azonnal kapta a kék tusfürdőt (ráadásul iszonyatos mennyiséget, brrr...).

bölcsésztanár 2008.11.03. 16:06:32

P-B:
Vicces, én is ilyeneket használtam lánykoromban, de dőre módon kidobáltam mindet, most már csak a naplóm emlékeztet meg a fotók. Azok a boldog rendszerváltás- kori idők meg a hamvas tinédzserkor...

Egy apuka 2008.11.04. 20:52:46

Próba-Bébi: köszönöm a képeket. Nagyon állat, lehet, hogy veszek a gyereknek egyet, csak úgy, nem feltétlenül hajmosásra :-)

Csanád, Csenge, Vali: valahogy nálunk ez a fürdés mindig így alakult. Kisbaba korától a szemére szorított kendővel oldjuk meg. Újabban már fontoskodva segít is a processzben.

bölcsésztanár: kérdezzél nyugodtan, egy csatakiálltás sokszor segít...

A mi samponunkon valami elsz**t elefánt van, nem csípi a gyerek szemét, es büdösebb sem lesz tőle :-)

Próba-Bébi 2008.11.07. 08:27:55

Egy apuka: olyan 600-700 Ft körül van az ára, ennyiért kevés jópofa játékot lehet kapni :))))

Egy apuka 2008.11.09. 12:27:14

A hajnyirassal kapcsolatos cuccokat megbeszeltetek mar?

Próba-Bébi 2008.11.10. 13:21:38

Nem, még nem. De a "Támadás!" után már alig várom, hogy elmeséld, Nálatok hogy megy! :)
A Nagynak sokáig alig volt haja, így már években mérhető volt a kora, amikor először fodrászhoz vittük. Szerencsére pont egy lovakról szóló dokumentumfilm ment az ősrégi, fekete-fehér TV-ben, így a Lányom az ölemben ülve gyakorlatilag tudomást sem vett arról, hogy elkészült élete első, profi frizurája. ;) A Kicsivel már sokkal egyszerűbb. Ül az ölemben, a Nagy elkezd Neki bábozni, Férjem pedig nyisszant párat és jöhet a közös sepregetés. :)

kri. 2008.11.10. 17:31:09

Hmmm.. én se használok sampont.a gyerkőc (20 hó) haja viszont szép tiszta, koszmós egyszer volt az életében kb. 4 hónaposan, azt olajjal fellazítottuk, levakartuk és örökre elfelejtettük .. ezek szerint én is UFO vagyok? Sőt... bevallom, semmit se használok. Ha fürdik akkor fürdősót teszek a vízbe (sima holt tengeri só) és hagy szóljon.. utána tiszta vízzel lezuhanyoztatom. (utána meg bekrémezem amit imád).

Soha nem zavarta eddig a hajmosás, prüszköl egy kicsit és annyi... (mondjuk kb. fél éves koráig sima anyatejet öntöttem a fürdővízbe előtte meg olivaolajjal átkentem...). A hiszti ezek szerint csak most fog jönni?

Hozzáteszem, hogy a gyerkőc ekcémás és még a gyógyszertári fürdetőt se szereti a bőre... cserébe viszont nincs pacsuliszaga :))))

Régen én is szemeztem ezzel a karikával de úgy döntöttem, hogy ez kipróbálásra drága...

Egy apuka 2008.11.11. 01:03:20

Hat kedves Proba-Bebi, ha mar kerdezted, elmondom nalunk hogy megy a "birkanyiras".
Kell hozza egy ujsagpapir, ezt teritjuk a mosogepre, erre ul a gyerek. Mindig hagyunk rajta egy bodyt, hogy ne szurja a haj kozvetlenul a boret. Egy ideig ennyi volt setup, aztan anya beujitott valahol egy olyan kis eloket, amit a fodraszok hasznalnak, annyi kulonbseggel, hogy ennek van 2 ujja is. Szoval mint egy kenyszerzubbonyt, ugy kell felhuzni, es valami orkan jellegu anyagbol van. Az alaizzadas miatt is marad a gyereken ruha.
Beoltozes utan anya jon: fulkorbenyiras olloval, aztan hajra a nyirogeppel. Kozben pedig megy a kvizjatek: apa automarkakat kerdez. "Melyik auto jele a bocifej?" "Es a szarnyas nyil?" " Melyik 2 auto jeleben van vitorlashajo?" Es igy tovabb.
Amint kesz vagyuk, indul a hajmosasos tamadas :-)

Tegnapelott csinaltuk, ma felvetette, hogy ujra kellene hajat nyirni es mosni. Olyan rossz nem lehetett, gondolom.


Nalatok hogy megy? Bar egy kislanyt, lehet, hogy mi sem igy nyirnank :-)

bölcsésztanár 2008.11.11. 08:27:09

Apuka,
Hát ez megint fenomenális. Komolyan, tanítani kéne.
Nálunk úgy megy a hajvágás, hogy a három éves huszár leül a fürdőszobában a kisszékre, anya meg nekimegy a halkabb hajnyíró géppel (egy van nekünk). Próbálja anya mondani, hogy csukd be a szád, de múlt héten pl. egész végig üvöltött a huszár és a nyelvét markolászta, mert telement hajjal a szája. Felülről meg nem nagyon látom, hogy a haj hová hullik.
De most már látom, hogy a pozicionálás fontos, úgyhogy legközelebb én is valami magaslati helyre rakom a gyermeket.
A kislányom fején puha pamacsok vannak, másfél éve várom, mikor lesz haja. Onnan látszik, hogy kislány, hogy hosszú szempillái és édes kis pofija van. És mindenkire mosolyog, folyton ragadnak rá a pasik. Még a halálfejes pólós kamaszfiúk is olvadnak tőle.
Hát ennyi.

Apuka,
Érdekelne, hogy az önálló öltözésre való bátorítás akadályát hogy veszitek?

Egy apuka 2008.11.11. 21:17:51

Szia Bolcsesztanar,
a hosszu szempillakrol jut a eszembe a jelenet, amikor a fiamnak napszemuveget vettunk. A legjobban passzolot, mindig levette. Par perc utan jottunk ra, hogy a hosszu szempillai miatt nem birja alatta kinyitni a szemet :-)

A legkozelebb probaljatok ki, hogy hajnyiras kozben egyikotok szorakoztatja gyereket. Nekunk bejott, de a mienk nagyon koncentralo, figyelmes kiskolyok.

Az oltozes reszlegesen megy. A zoknit o veszi fel, es ertekeljuk, hogyan sikerult. A legbenabb a 0 "éveses', a legjobb az 5 "éveses". Ne tolem kerdezd, miert kell azt gondolni, hogy egy zokni tokeletes felhuzasahoz 5 evesnek kell lenni.
Kesztyut szeret huzni, elegge ugyesen elbibelodik mind a 10 ujj bejatszasaval.
A cipohuzas is megy, indulaskor versenyt kell hirdetni, hogy gyorsan haladjon.
A tobbi ruhat nagyjabol oltoztetjuk, de pl. a zippzarakat szereti behuzni. Reggel, amikor haladni kell, akkor elindithatja stopperorat, es a vegen megnezzuk, hany perc alatt sikerult feloltozni. 5-7 perc kozott, ti is méritek ;-))

bölcsésztanár 2008.11.12. 00:30:46

Apuka,
Köszi a tippeket. Most már megkérdezem: hány éves ez a gyermek?
Nálunk a verseny nem jön be, mert a túl nagy igyekezet a teljesítmény rovására megy. Ez az 5 perc barátinak tűnik. Én még sose mértem egy esti pizsamafelhúzást, de az idegeim kb 1/2 órának tekintik. Aztán lehet, hogy csak 5-7 perc. Majd megmérjük, ha találok itthon stoppert.

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.12. 19:01:34

De jó, kicsit bűntudatom volt, mert mi is órázunk, és azt gondoltam, túl sokat kényszerítek rá, és ezért 5-7 perc.
Az önálló öltözés magától jött - nem is engedte, hogy segítsünk. Persze eleinte gyakori volt, hogy nyúlt arccal vártuk, mikor készül már el, de megérte. Az oviban szinte csak ő öltözik teljesen egyedül (4,5 éves), a dadusok csodájára járnak, hogy masnit köt (szintén magától tanulta meg, nem piszkáltuk vele, egyszerűen macerás volt megvárnia, míg a kicsit felöltöztetem, és nem bírta kivárni, míg sorra kerül) - és ha elsőre nem sikerül, akkor kijavítja, segítséget nem fogad el.
Emlékszem, mikor a 3. szülinapi zsúrján egy szivecskés, végig gombos ingben szeretett volna lenni. De én nem engedtem, mert túl vékonynak találtam (abban a korszakban voltunk, hogy a kedvencekre nem vett mást, mert eltakarja...). Előtte sosem tanultunk gombolni. Aznap reggel, ébredés után a szivecskés ingben jött ki a szobából, hibátlanul végiggombolva. Annyira akarta, és tudta, én nem adom majd rá... Olyan öröm csillogott a szemében, hogy nem volt szívem levettetni vele - és büszke is voltam rá, nagyon!

Egy apuka 2008.11.12. 20:17:50

Elgondolkodtato, amit irtok. Nem tudom, a hasonlo koru gyerekek mit tudnak oltozesugyben.
A mi fiunk a jovo heten lesz 3.5 eves. Ha azt akarjuk, hogy rendesen alljon rajta ruha, akkor oltoztetjuk.
Este a pizsamat mindig mi adjuk ra, furdes utan, alvas elott mar ne porogjon fel (mondjuk a bodyt nem is tudna egyedul felvenni, neha meg nekem sem egyszeru raadni :-)).Ilyenkor o mas feledatot kap, pl. zuzodasok bekenese a labszaran arnikakremmel.
Reggel mar tobb dolgot o vesz fel, pl a zoknit, nadragot, de igazan kell egy felnott, hogy minden rendben legyen.
Neki mindegy, hogy milyen ruha van rajta, ot nem erdekli, hogy mi a minta a pulcsin, vagy milyen szinu a nadrag.
Ha nincs kedve/turelme dogokat felvenni, akkor megker ra. Mivel arra tanitottuk, hogy szepen kerjen, ezert nem, mondok nemet arra, hogy "Apa, legyszives add ram a kabatot!".
Az esti vetkozes egyedul megy, azt o csinalja. szerintem csak azert, mert szeret a szennyeskosarba pakolni...

bölcsésztanár 2008.11.12. 22:38:46

Jó, megnyugodtam, az én huszárom nyáron volt 3. Olyan lehet, apuka, mint a te fiad, gyanítom, hogy macsó lesz belőle, mert őt se érdekli, hogy mi van rajta, legfejjebb kijelenti, hogy ezt nem veszi fel, mert csúnya. De öt perc múlva már rá tudom adni.
Zoknit, cipőt, sapit, nadrágot egyedül vesz, a többivel segíteni kell.

Egy apuka 2008.11.12. 23:21:50

Mi szeptemberben kezdtuk az ovit, gondolom, ti is. Elnezve a tobbi gyerkocot a csoportban, azert az oltozes meg nem megy egyedul. Megallapitotuttuk azonban, hogy az ovi nagyon sokat valtoztatott a gyereken. Az onallosodas egyertelmu (pl. egyedul pisiles). Az oltozes is alakulni fog.

(csak zarojelben: engem sem igazan erdekel, hogy mi van rajtam. Szerintem nem vagyok macso, a nejem szerint szimpla igenytelenseg :-)

bölcsésztanár 2008.11.13. 00:33:18

Apuka,
Hát igen, néha elgondolkodom, hogy az óvónéni meg a dadus hogy bírják mind a 26 gyereket felöltöztenti, ha mennek ki? Aztán ezt elhessegetem, ő dolguk, nekik van róla papírjuk...
Egyébként az én fiamon is nagyon sokat dobott az ovi. Csak hát ott viselkedni kell, úgyhogy itthon megy az ereszd el a hajamat...

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.13. 06:30:02

Lehet, hogy az ovinkkal van baj. Nálunk rontott a helyzeten. Hiszen látta (vegyes csoport), hogy még a nagyokat is öltöztetik a szüleik, mikor megérkeznek, vagy elmennek, fűzős cipő szinte senkinek nincs, csatos szandál sem, ha van, akkor is más adja rájuk.
Egyszer fültanúja is voltam, hogy az óvó néni mondja egy kisfiúról: tudom, hogy egyedül is fel tudná venni, de nincs türelmem kivárni.
Késsel, villával csak a nagyok ehetnek - vagy még azok se, ha nem akarnak... És a dadus beveti utánuk az ágyat. Pedig itthon ő ágyaz - magától.
Úgyhogy az első hét után ő is öltöztettetni akarta magát, lassan jött rá, hogy az önálló öltözés pozitív dolog.
Egy dolog volt, amit én is korainak találtam: a ruhák betűrése - de a szomszédban egy gyesen lévő óvónő lakik, és megmutatta neki, mikor ő vigyázott rá - azóta azt is tökéletesen csinálja. A fent említett óvó néni azt a módszert alkalmazta anno az oviban, hogy amíg nincs felöltözve, nem mehet ki játszani - egy hét alatt rávette az egész csoportot, hogy egyedül öltözzön, cipőt kötni is megtanította őket ezzel a módszerrel.

Próba-Bébi 2008.11.13. 11:51:13

A Nagy lassan 5 éves, és mivel nincs híján a versenyszellemnek, nem okoz gondot a kileszhamarabbkész csatakiáltás utáni öltözködés. akkor futunk ki a legjobb részidőkből, ha valami eltereli a figyelmét. gond általában akkor van, ha mondjuk késésben vagyunk és tényleg nagyon kell igyekezni, Ő pedig már büszke arra, hogy nagylány, így nem fogad el segítséget. vessetek meg érte, de ilyenkor mindig megígérünk Neki valamit (kedvenc rágógumija, egy kis Tic-Tac vagy egy új történet a gyerekkorunkból), ami számára fontos, és ilyenkor sosem szöszmög. A Kicsi 16 hónapos és édesen majmolja mindenben a Nagyot, aki egyszer túl lassan kezdett neki az öltözködésnek, és mire észbe kapott, a Hugi már a fejére húzta a Nagy bugyiját, nyakába akasztotta dekorációnak a harisnyanadrágját és nagy erőkkel azon volt, hogy beleszuszakolja a dundi kis lábait a kikészített pulóver ujjába. Nálunk ez is jó katalizátor, mert amikor ezt a Nagy meglátta, villámgyorsan nekilátott visszaszerezni és felvenni a ruháit.

Egy apuka 2008.11.13. 21:08:57

bolcsesztanar,
nalunk most az van, hogy addig nem lehet elkezdeni otthon sem az etkezest, amig mindenki ott nem ul, es egyszerre mondjuk, hogy "Jo etvegyat kivanok!" Szoval nem kopik le az oviban felrakott maz...

Erdekes ez az oltozes tema. A ma reggeli rekord volt: 3:28. Imadja kezelni a stoppert, leolvasni a szamokat, lenullazni. Gond az oltozessel csak akkor van, ha megmakacsolja magat, de mivel probaljuk reggel elkerulni a rohanast, ezert ez nagyon ritkan forul elo.
"Van meg idonkent valasztasi lehetoseg felkinalas: radadjam a kabatot, vagy fel tudod venni egyedul?"
Ez a ruhabetures fontos. A mienk nem tudja. Nalunk az oviban ki van kotve, hogy nem lehet body-ban vagy kantaros nadragban vinni, gondolom, bonyolult lenne a WC-zes. Igy viszont nehez odafigyeni, hpogy ne legyen ki a hata, ha kimennek. Vesszuk a hosszu dereku polokat.

Proba-bebi: csak jutalommal szoktad megvasarolni az egyuttmukodest, vagy zsarolni is szoktad? :-) En neha az utobbit is. Aztan kicsit elszegyellem magam. Bar ha jobban belegondolok, valahogy igy mukodik minden. Segitek neked, te meg cserebe nekem.. Atbeszeljuk idonkent, ugy tunik, hogy felfogja.

bölcsésztanár 2008.11.13. 21:49:22

Kedves kommentelők, drága szülőtársaim!

Már megint sokat tanultam a ti tapasztalataitokból, nagyon köszönöm!

CS, CS, V:
Hát, bizony szerencsénk van, mert egy konzervatív beállítottságú óvónénihez adtam a fiam. Mondjuk mi tudtunk választani. Nagyon sokat fejleszt a gyerekeken az önállóságra buzdítással, határozottságával és türelmével, s még sorolhatnám. A vegyes csoportban eltanulja a mindennapi tevékenységeket és sajnos a hülyeségeket is, de eddig nem tudtam komoly negatívumot észrevenni. Kb. olyan lehet a mi nénink, mint a ti szomszédotok.
Én bizony itthon még adtam rá partedlit, de amióta nagyfiú, tiltakozik ellene. Késsel-villával akar enni, üvegpohárból inni és használja a szalvétát. WCre is egyedül mennek az oviban, néha nem sikerül letakarítani magát, de csupa sikerélmény.

P-B:
Egy új történet gyerekkorunkból??????? Hát ez valami óriási nagy ötlet. Én is be fogom vetni egy-két év múlva. Csak bírjam fantáziával, mert nem volt valami eseménydús gyerekkorom, meg ugye a memória...

apuka,
Képzeld, van az oviban olyan csoport, ahol folyamatos reggeliztetés van, tehát mindenki akkor eszik, amikor megérkezik vagy éhes. 8-9-ig megy ez. Én nem is értem, hogy lehet így. A mi csopink szerencsére kivétel.

Próba-Bébi 2008.11.15. 09:24:04

bölcsésztanár: szerintem a "ha gyorsan felöltözöl választhatsz egy gyümölcsös rágógumit" hozzáállás az én elképzeléseim szerint zsarolás is egyben, hiszen ha nem, akkor nincs rágó. vagy megcsinálod vagy pórul jársz. :) nyilván nem értek egyet azzal, hogy a gyerekeim jutalomért tegyenek meg mindent, de ezzel csak egy bizonyos életkor felett és csak bizonyos kérdésekben értek egyet, mert igenis vannak dolgok, amiket még nem fognak fel, nem tudnak értelmezni, megérteni, nem látják át az ok-okozati összefüggéseket, az ilyen esetekben bevetett jutalmazás/zsarolás szerintem megengedhető és reményeim szerint nem ferdíti el a Lányok személyiségét annyira, hogy megvesztegethető, érdeklényekké váljanak. nem gondoljátok?

Próba-Bébi 2008.11.15. 09:28:40

bölcsésztanár: nálunk évek óta maximálisan működik, amit a "szakirodalom" ír, vagyis a Nagyobbik az általunk kitalált történeteket és meséket, illetve a saját gyerekkorunkból idézett történeteket szereti a legjobban. régen azt hittem, hogy ez badarság, hiszen hirtelen, fejből összerakni olyan mesét, ami tanulságos és érdekes is egy kisgyerek számára, csak a tehetséges, jó fantáziával, képzelőerővel és kreativitással megáldott embereknek sikerülhet. megint rá kellett jönnöm, hogy alábecsültem a Lányomat, mert (most még :)), mindenben én és Férjem vagyunk a non plus ultra. ha béna mese kerekedik ki a végén, Őt cseppet sem zavarja (nem úgy engem).
ha elkezded a gyerekkoros sztorikat, Magad is tapasztalni fogod, hogy a legegyszerűbb dolgokat is imádni fogják (miket szerettél enni kiskorodban, hogyan teltek a karácsonyok, milyenek voltak a házibulik, a nagymamás nyaralások, stb.).

bölcsésztanár 2008.11.15. 16:15:39

P-B,
Ja, tényleg logikus, hogy az ember nem csak a jelenbeli valójával mutat utat, hanem a múltjával is. Nagyon jó ötlet, pláne, hogy tesztelve is van, át fogom venni maradék nélkül.

Egy apuka 2008.11.15. 20:47:46

Szerintem az hibas, ha azt mondom, "egy csokit kapsz, ha feloltozol". Ez olyan, mint egy allatidomitas, ezert nem mondom.
Viszont gaz-e, ha azt mondom, hogy "ha segitessz feloltozni, akkor lesz meg idonk 10 percre beugrani a jatszoterre, ha sokaig vacakolunk, akkor csak a bevasarlasra maradt idonk"? Hazudni nem hazudtam, vesztegetni nem vesztegettem, csak a realitast vazoltam, meg egy kicsit zsaroltam..

Sztorimeseles frontjan az jo, ha az o kiskorarol meselunk. Nagyon erdekli, anya meg nagyon profin szinezgeti a multat.


süti beállítások módosítása