Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Halász Judit

2008.10.25. 09:00 - Próba-Bébi

Címkék: zene bármely korosztály

Halász Juditot mindenki ismeri, nem kell bemutatni a kisgyermekes anyukáknak (sem), én mégis úgy érzem, egy ilyen blog, mint a miénk, nem maradhat Halász Judit ajánló nélkül. Amikor a Nagyobbik bölcsibe ment, a szokásos pelus-alvóállatka-cumi csomaggal együtt egy Halász Judit CD-t is nyomtunk a dadus néni kezébe, mondván, hogy ez a Lányunk nagy kedvence, de biztosan szívesen hallgatja majd a többi kisgyerek is. Úgy a harmadik nap táján már egy meglehetősen csüggedt dadus fogadott. Elmesélte, hogy a gyermekünk minden alkalommal a 6. dalnál felpattan, és dudorászva ropni kezdi. Az elbeszélés ennél a részénél már kapizsgáltam, hogy mi lehet az elgyötörtség oka.

Márti néni ugyanis végtelenül lelkiismeretes volt, ezért fejébe vette, hogy megtanulja Lányunk kedvenc dalát, de két nap alatt rájött, hogy egy francia nyelvkönyvvel is hamarabb boldogulna, mint a Som dere, som dara, som vessző kezdetű dalocskával. Mély együttérzésemről biztosítottam, és megerősítésképpen elmeséltem, hogy nekem körülbelül 5 napomba tellett megtanulni a dalt úgy, hogy a kinyomtatott szöveg fel volt ragasztva a kocsim kormányára, és minden piros lámpánál azt memorizáltam. Jutka néni következő áldozata a Férjem volt, aki reggelente a bölcsibe fuvarozta akkor még egyszem Lányunkat, így Ő sem kerülhette el a sorsát. A Dire Straits és a Chris Rea CD-k hónapokig porosodtak a kesztyűtartóban, mert egy kedves hangú, szőke énekesnő kiütötte őket a nyeregből.

Amikor a felettébb muzikális Nagylányunk először látta élőben a művésznőt, csuklóból sokkot kapott. Nem akarta elhinni, hogy aki a kocsinkban és a gyerekszobában énekel a hangfalban, az valóban létezik. A sokk persze az első refrén után véget is ért, mert a Lányunk hamar rájött, nem érdemes legyökerezett lábbakkal bámulni a színpadra, így odafúrta magát a színpad elé, és végkimerülésig rázta pelenkás kis fenekét. Legutóbb 1 hete voltunk Szeresd a testvéred koncerten, amire őszintén szólva kicsit ódzkódva készülődtem, mert azóta nem tettük be a lejátszóba a CD-t, amióta meghallottam az egyik dalban a hülye szót. Nekem ez nem fér bele a Halász Judit image-be, de tudom, hogy manapság ez már nem is számít csúnya szónak, mégis. A koncert egyébként fantasztikus volt. Alig fértünk be a művelődési házba, ahol a ráadás szám végéig remek hangulat volt. Halász Jutka néninek kívánunk jó egészséget és minél több lehetőséget arra, hogy élőben énekelhessen a gyerekeknek!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr27725303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsésztanár 2008.10.26. 20:12:47

Én is Halász Juditon nőttem fel (Bródy-számokon), de az a helyzet, hogy most ha meghallom, feláll a szőr a hátamon. Lehet, hogy én változtam, de szerintem egész egyszerűen tehetségtelenek írják a mostani számait. Pl a Minden felnőtt volt egyszer gyerek c. slágertől bélcsikarásom lesz azonnal, úgyhogy a gyerek se kap belőle.
Marad a jó öreg Kolompos meg a népzene. Ott sose hallasz hülye szavakat...

Fel-mary 2008.10.26. 20:32:27

Mi mondjuk még nem vagyunk HJ-korban, de vele kicsit úgy vagyok, mintha a gyerekem ugyanabba az oviba járna, mint én: én is őt hallgattam gyerekként, sőt, az egyik szülinapomra a Boldog Szülinapot c. lemezt kaptam ajándékba, és utána nagyon nagy buli volt! Bár azóta nem updateltem magam a kiadványaiból, de azért még biztos mindig jobb, mint a csovicsovidzsászper, vagy mi.
A "hülye" szó nagyon gáz, sztem sem HJ-hez illő.

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.10.27. 07:05:27

Mi is szeretjük - bár az új dalok szövegéről hasonló véleménnyel vagyunk, mint az előttünk szóló. Most a épp a Sétálni ment Panka a sláger, mert felfedeztük az új versekönyvünkben, és ezen felbuzdulva vettük elő.
Egyébként a Kolompos és Halász Judit mellett nekünk még az Alma együttes is nagyon tetszik, a Gryllusról nem is beszélve.
Én is elkeseredtem a fent nevezett szó hallatán, sőt a kedvenc Gumimókus mesék között is sikerült találkozni vele, és ha jól emlékszem a Janikovszky könyvben is - egyelőre helyzeti előnyben vagyok, és mást olvasok helyette - később meg (mire már ő is tud olvasni) az értékrendjében fogok bízni (mást nemigen tehetek).
Mi Alma koncerten voltunk a nyáron, az is nagyon jó volt!

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.10.27. 07:07:02

Ja, igen, elnézést, ha gépelési hibát ejtek, a legkisebb náthás, és épp a karomban alszik...

Próba-Bébi 2008.10.27. 09:18:14

bölcsésztanár: Kolompos forever! nálunk mindent visz, ráadásul a Nagyobbik arra készül, hogy Ő legyen az énekesnőjük :))

Fel-Mary: nekünk megvan az összes HJ album, és azokat szeretem és hallgatom a Lányokkal együtt a legszívesebben, ahol verseket zenésítettek meg. Weöres Sándor, Kányádi Sándor, stb. a többi dal gyakran kiveri a biztosítékot nálam is. vagy a bugyutaságával ("lá-lá-lé-ló-ló-lu-li, subidubi-subidubi") vagy azzal, hogy egész egyszerűen nem gyerekeknek való a szöveg ("mért élt az erdőben egyedül a néni, mért nem tudtak neki közellátást kérni?"). egyébként hétvégenként reggel a Duna TV-n régi Halász Judit felvételeket adnak, ami imádnivaló.

Csanád, Csenge, Vali: Gryllus Dalok 1-2. CD-jét rongyosra hallgattuk (és csúcs, hogy például innen jegyeztem meg a mérgező gombák nevét :)), de a Nagyobbik lányom óriásira nyílt szemmel és füllel hallgatja a Gryllus-Levente P. Ki kopog? mesés albumát is.
Alma: mi most ismerkedünk velük, persze a Szülinapos számot már kívülről fújja a család, és szeretnénk koncertre is eljutni, mert végtelenül szimpatikusak.

T-eszter 2008.10.27. 13:22:46

igen-igen, én is most kaptam egy Alma CD-t és már kívülről fújom. Változatos, jó zene, remek szövegt, rövid - vagyis megjegyezhető - dalocskák. Lesz is post róla általam :)
HJ nekem is nagy kedvencem volt, de persze az ősi számai. naz újak gagyik

bölcsésztanár 2008.10.27. 20:50:44

Forrón tudom ajánlani a Tükrös zenekar 2 gyerekeknek szóló népzenei CDjét (Hegyen-völgyön, Vígan legyünk). Autentikus népzene szokások és játékok dalaival. Szemetet úgyis fognak hallgatni kamaszkorukban (ha ilyen alapozás után lesz gusztusuk...) Jó még Palya Bea is, bár nem tudom, hogy ő csinált-e gyereklemezt.

Próba-Bébi 2008.10.27. 22:18:42

a Tükrös zenekart nem ismerem, de köszi a tippet, megkeresem őket.
mi most Csík zenekart hallgatunk (mármint Lovasi András iránti rajongásunk miatt egyelőre csak a Férjem és én), és ki szeretnénk választani azokat a népdalokat, ami a gyerekeknek is megfelelő.
tavaly ősszel voltunk Makám koncerten, mert az egyébként balkáni-zsidó-magyar népzene kombinációt játszó felnőtt zenekar kiadott egy gyerekalbumot is. a hangzásvilág nagyon tetszik, de sajnos itt is van hülyézés a dalszövegben, amit sajnálok, mert a többi dalszöveg igényes, a zene különleges és szép. www.makam.hu
Palya Beának az egyszervolt.hu-n van fent néhány dala, de lemezről én sem tudok. pedig milyen jó lenne!

bölcsésztanár 2008.10.28. 20:39:52

Még egy tipp: Szvorák Kati népdalénekesnek van egy régi gyereklemeze, a Téka zenekarral készítették, az a címe, hogy ... elfelejtettem. Kaláka zeneboltban (Vitkovics Mihály u., Deák térnél) biztos lehet kapni.
Továbbá van a Szeredás együttesnek is gyereklemeze, rengeteg jó szöveg van rajta, a három éves fiam fújja már a vásári kikiáltók szövegeit (Tegnap szaladt, ma már kalap, itt a finom nyúlszőr kalap, aki nem vesz, ne babrálja, menjen, az anyja valahol várja...)
Tudjátok, CSAK TISZTA FORRÁSBÓL...

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.10.29. 07:07:59

Ezer köszönet a Tükrös, Szvorák, Palya bea ajánlásokért!!! Éppen a Tükrös szól most is...
Egyébként van Palya Bea album: Álom-álom kitalálom címmel

Ami szintén gyakran szól nálunk - viszont nem vagyok oda érte: Zeneovi (bármely CD). A dalokat szeretjük, ismerjük, a gyerkőcök szívesen hallgatják, mert gyerekek éneklik, és szeretik a gyerekhangot, DE szerintem a zenei kíséret, háááát....

Fel-mary 2008.10.29. 07:48:00

Palya Bea kifejezett gyereklemezt nem csinált, de sztem a az "Álom, álom, kitalálom" c elég jó gyereklemeznek is.
Az enyém a "Laci bátyám"-t imádja, a telefonom is erre csörög, a törpe meg nagyokat vigyorog.
Palya Bea amúgy sztem még a Te lelkednek is jót tesz, nemcsak a gyerekének.

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.10.29. 11:28:41

Aha, a Laci bátyám tényleg jó! Köszi hogy vagytok!

Próba-Bébi 2008.10.30. 16:08:10

a www.egyszervolt.hu oldalon több Palya Bea dalt is találtam, nézzétek meg!

bölcsésztanár 2008.10.31. 21:23:02

Igen, és ma láttam, hogy az egyszervolt.hu-n szerepel a dalok között Kanalas Éva, aki a Tükrös énekesnője. Az ő gyereklemezének címe pedig: ... majd megnézitek, ezt is elfelejtettem.

Linus 2008.11.13. 11:52:19

Mi is hatalmas ALMA rajongók vagyunk!!!11 hónapos kisfiam arra a zenére táncol a legtöbbet:-) Találtam még egy nagyon szép albumot:Korpás Éva:Csalogató

n.judit 2009.02.18. 22:40:04

Az én "fejlődéstörténetem" is Halász Judittól indult, még fiatal felnőttként is úgy gondoltam, hogy ha egyszer gyerekem lesz, csak őt fogjuk hallgatni, senki mást. Aztán fejlődtem én, fejlődött az ízlésem, előbb jött a Kaláka, aztán jött Gryllus, majd a Kolompos, és egyre jobban eltévelyedtem a népzene irányába én is! :-)))) Palya Beának van gyereklemeze, az Álom, álom. Nem egy hagyományos gyereklemez, hanem énekelt mese. Nagyon különleges lemez! Először kicsit meghökkentem, mikor belehallgattam, aztán rájöttem, hogy az elejétől kell hallgatni a végéig, és szépen felépül egy mese, és érthetővé válik az ugrálás a zenei stílusok között. Nagyon szeretjük!
Ami még nálunk nagy kedvenc, az a Kalamajka: Aprók táncházában. Ez is autentikus népzene, imádom az énekesnő hangját, olyan igazán igazi! :-)))


süti beállítások módosítása