Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Sajátmárkás tesz: Pretty Baby

2009.02.05. 09:00 - Fel-mary

Címkék: shopping nem rossz korosztály 3 hónapos kortól pelenkateszt

Új sorozatot indít útjára a Próbababák blog: különböző áruházláncok saját márkás pelenkáit teszteljük.

Azért van erre szükség, mert -bár márkás termékekből viszonylag szűk a választék, addig szinte minden komolyabb hipernek és drogériának van valamilyen saját márkás pelenkája, vagy olyan terméke, amit kizárólagosan ő forgalmaz, így ilyen tekintetben tényleg sokféle tipus közül választhat a tapasztalatlan kismama, aki mondjuk az egyik legnagyobb kiadást jelentő terméken akar valamit is spórolni.

Én személy szerint Libero párti vagyok, mert a Pampersből folyton kifolyott a cucc, de mivel optimista szemlélet szerint is legalább egy évig biztos szükség lesz pelusra, és bár minden tiszteletem a mosható pelenkát használóké, de én ezt nem fogom bevállalni, így anyagilag igen csak nem mindegy, mibe bugyolálom a szeretett popsit. És annak a popsinak sem... Ezért időről időre tesztelni fogunk egy sajátmárkás pelust, előre meghatározott szempontrendszer szerint, pontozni is fogjuk, így könnyen kiszámítható az ár-érték arány, vagyis a végére megtudjuk, melyik éri meg a legjobban.

Az én eheti penzumom a Sparos (Interspar, Spar, Kaisers, Plus) Pretty Baby termékcsalád pelenkája. Ez az a bizonyos, aminek a reklámjában kánkánoznak a csecsemők, szerintem egyszerűen ijesztő az a reklámfilm, de ettől még a pelenkájuk lehet jó. Háromféle méretben (midi, maxi és junior) kapható, így fájdalom, de újszülött korban ezt a márkát nem tudjuk használni. Az 50-es kiszerelés ára 2490 Ft (én akciósan 2190-ért vettem), így 1 db pelus ára kb 50 Ft (ez egyáltalán nem olcsó, ugyanitt a Pampers akciósan szintén ennyi).

Szempontrendszer:

  1. Méret: mi Maxit vettünk (8-18 kg), és ez rámegy a 9 és fél kilós gyerekre (míg pl. a Huggies hasonló kategóriája már nem megy rá). Szerintem 18 kilósan nem lesz rá jó, és nehezen tudom elképzelni, hogy valaki is ezt fogja hordani, amikor a felső határ felé közeledik. Ezért nekem 4 pont (1-5-ig)
  2. Anyag: elég pihe-puha első tapintásra, sőt, mindennek tetejében még vékony is, úgyhogy nem lesz tőle labda-popsija a manónak, de azért nem Libero-ouhaságú, úgyhogy ez is 4-es.
  3. Derék- és combrész: a combnál gumis, és nem vág be a hurkincákba. Duplafalú, így ha kicsit ki is folyik a tartalom, még van esély a benttartására... A derékrész nem gumis, de állítólag rugalmas - hááát, szerintem inkább az a szorítós fajta, így emiatt 4 pont újra.
  4. Nedvszívás: mivel nappal azért sűrűbben cserél az ember pelust, így gyakorlatilag akármelyik pelenka jó nedvszívó lehetne - ezért mi elsősorban az éjszakai használat utáni állapotot teszteljük. Ez alapján a pelus nedves, de azért nem csöpög. Az általam jónak tartott Liberohoz képest a nedvszívása 4-es.
  5. Folyat-e?: Én nem vettem még észre, de többek állítása szerint igen. Úgyhogy 3-as.
  6. Szag: Nem tudom, csak én vagyok-e ilyen érzékeny orrú, de szerintem a pelenkákat direkt bebüdösítik, hogy sűrűbben cserélje az ember. Nos, a Pretty Baby direkt büdös lesz, ahogy belepisil a lányom, annak ellenére, hogy az ő pisijének még nincs rossz szaga. Így a pelus 2-3 óránál tovább nem bírja szagtalanul. 2 pont.
  7. Egyéb: itt olyan szempontokért adunk plusz pontokat, mint pl. aranyos minta, vagy kompakt méret, hogy egy retikülbe is beférjen... Nos, én 3 plusz pontot adnék azért, mert aranyos a pelus mintázata, és végre nincs rajta barna vagy sárga színű minta, amire mindig azt hiszem, hogy kakifolt. Azért is plus pont jár, mert a pelus szép vékonyra van összenyomva, és amíg a táskámba max 3 Libero fér be, addig ebből akár 5-öt is be tudok gyömöszölni.

Összpontszám tehát: 24 pont.

Ár-érték arány: 50 Ft/24 = 2,08 (ez így ugye önmagában még nem mond sokat, de tűkön ülve várom, a többieknek mi jön ki...)

Mindent összevetve: szerintem nem rossz, mi lehet, hogy megmaradunk a használatánál.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr86909062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsésztanár 2009.02.05. 20:38:32

Én is mostanában ezt veszem, meg vagyok vele elégedve.
Szerintem is büdi, és nem bírja annyira éjjel, mint a Babylove, amit eddig használtunk.
Most járunk az antibiotikum vége felé, úgyhogy vízfolyás-szerű kaki volt napokig, többnyire kijött a peluból, ha nem vettem észre időben, de szerintem mindegyikből kifolyt volna.
A midi és maxi méret között elég nagy a különbség, míg előbbi már kicsi a 9,2 kilós lányomra, az utóbbi elég nagy, épp határeset. Lehetne átmenet-méret is belőle.
Különben meg OK.

T-eszter 2009.02.06. 07:54:16

nekünk is pont ez fut most, éppen kifolyt a kaki, de mivel robbantott hasmenős, így ez nem szempont. ahhoz képest még jól bírta a strapát. Én nekem nem tetszik a külső műanyag bevonat. bepállós érzete van, de nem pállik be, vagy nem veszem észre.
A kánkános reklámot viszont imádja a fiam. Minipasi

Fel-mary 2009.02.06. 10:57:13

Ok, akkor a "folyatot" átírom 3-ra és módosítom az ár-érték arányt


süti beállítások módosítása