Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Habtapi

2008.11.11. 14:00 - Fel-mary

Címkék: játék nem rossz korosztály újszülött kortól

Nem vagyok biztos benne, hogy ez a hivatalos neve, de én konkrétan arra a szivacs, vagy gumi anyagú, általában puzzle-re mintázott játszószőnyegre gondolok, ami a képen is látszik. A mienk elég egyszerű, 70X70 cm-es kockákból áll, és vagy belőle vagy 20 darab, így a lakás minden helységébe illetve a nagyapához is tudtunk tenni belőle.

Előre szólok, nem vagyok járóka párti. Pedig a szomszéd néni előre szólt, amikor a gyerek kb. egy hónapos lett, hogy szerezzek be egyet sürgősen, és már most kezdjem hozzászoktatni a babát, mert különben a fejemre nő. Nem akartam neki mondani, hogy kb. egy naposan a fejemre nőtt, és amúgy is indokolatlannak tartom a csecsemő járókába kényszerítését és szabadságának ilyetén való korlátozását. Persze, legyintsetek csak: elsőgyerekes vagyok...

Mivel azonban a gyerkőcöt valahova tenni kell, amikor nem alszik, és egy okos könyvben azt olvastam, hogy ne a kiságyba, mert akkor azt hiszi, hogy az nem alvó, hanem játszóhely, így maradt a jó öreg padló: arról lejjebb már nem tud esni, ugye. És szerencsém is volt, mert a babám rendelkezik egy varrni tudó és szerető dédivel, ő pedig egy rakat baba-Burdával, amiben találtunk egy jó kis szabásmintát játszószőnyeghez. Ő lett a viziló, akire csöppöm már egy hónapos korától kikerült.

A probléma akkor kezdődött, amikor elköltöztünk, és a korábbi lakáshoz képest itt meglehetősen hideg a padló, és a viziló már nem tudott kellően szigetelni a gyerek popója alatt. Így a férjem játszóházas kapcsolatait kihasználva szerzett egy rakat habtapi puzzle-darabot, de ha nem lett volna protekciónk, akkor is vettem volna valamilyen kiskereskedelmi forgalomban kaphatót, mondjuk ABC-set. Azok azonban nem túl nagy alapterületűek, ezért kettőt kellett volna belőle venni, így viszont elég jól és olcsón megúsztuk.

A haptapik nagyon jól szigetelnek, és épp a megfelelő keménységűek, vagyis kényelmes rajta a fekvés, de nem túl puha a mocorgásra sem. Plusz előnye, hogy a bukást, vagy nyálmintákat simán le lehet törölni, nem kell állandóan a mosógébpe dobni. Sőt, 2in1 funkciós, mert amikor a gyerkőc nem használta, nekem jó volt tornaszőnyegnek is. (Itt vetődik fel a kérdés, hogy akkor ennyi erővel 2 polifoamot is tehettem volna a gyerek alá, és ez így is van, leszámítva, hogy azok szétcsúsznak.) Amúgy a kismanó borzasztóan élvezte azt is, ha a körmével kapirgálhatta magát a habtapit, mert érdekes hangot adott, és mert néha sikerült egy-egy nagyobb darabot kikaparnia belőle - úgyhogy erre azért oda kellett figyelnem.

A szőnyeg amúgy kb. akkor vált a legjobb játékká, amikor biztonsággal megtanult forogni: a legjobb móka ugyanis legurulni róla a hideg padlóra, mert akkor anya megfog, és vissza tesz a szőnyegre. Így tulajdonképpen nehezen hagyható a földön rövididőre is, vagyis belátom, hogy most hasznos lenne a járóka is.

Ennek ellenére habtapi nem rossz, hideg padlójú lakásokba ajánlatos beszerezni, és változatlanul ott strázsálni a gyerek mellett, amíg végül rá nem szánjuk magunkat egy járóka, vagy egy még drágább karám beszerzésére.

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr22746993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsésztanár 2008.11.11. 20:56:29

Ilyen nekem is kell! Én csak olyat kaptam, ami ennél kisebb négyzetekből áll és a közepén van kivehető figura vagy betű. Tehát nagyon kicsi gyerek alá nem lehet tenni. A naggyal kirakónak használtuk. Most meg jó lenne az alsó szomszédok miatt hangszigetelőnek.
Hol lehet kapni? Bababoltban még sose láttam.

Egy apuka 2008.11.11. 21:21:22

Probald meg hipermarketekben, jatekboltban. Nekunk szamos van, azok elegge nagyok ahhoz, hogy az sem gond, ha kiszedi a gyerek. Mi az egesz szobat burkoltuk vele, igy nem tudott rola mano legurulni. Csak alatta volt macera takaritani.

bölcsésztanár 2008.11.12. 00:25:21

Jó, köszi. Azért kéne olyan, amiből nem jön ki semmi, mert teljesen kikészít, hogy naponta 8-szor rakok rendet, hülye kis kacatokat és játékokat pakolván. Minden újabb elemet kiszűrnék, ha lehet. Rokonoknak meg is mondtam: ha még egy szettjátékkal (karikák rúdon, építőkocka, fatáblás kirakós stb.) jönnek, százszor szórom ki eléjük, hogy válogathassák, elpakolhassák...

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.12. 18:50:33

Miért nem együtt pakoltok? A gyerkőcök is élvezik, ha viccesen van tálalva.

bölcsésztanár 2008.11.12. 22:43:19

Együtt pakolni. Hahaha. Nem nagyon szokott összejönni. Viccesen se. További játékra és időhúzásra sarkall. Volt már, hogy bedobálta az összes kockát a dobozba, de ez egy hónapban egyszer fordul elő. Amúgy se nagyon szófogadó. Sokat is csesztetnek a családban, de abszolút hárítom, mert pedagógus lennék vagy mi, tehát módszereim vannak, egész egyszerűen ilyen temperamentumú a gyerekem. A lányom teljesen más, remélem, ő lesz az, akit be lehet majd vonni a házimunkába 6 évesen.

Linus 2008.11.13. 15:39:00

Szerintünk is nagyon jó találmány.Mi számosat és figurásat vettünk kisfiamnak.Eleinte sokat feküdt rajta, de amióta mászik...Csináltunk egy részéből két nagy kockát, amivel sokat lehet játszani:pl.szembenlévő oldalakon kivesszük a figurát és átkukucsolunk.Amíg kisebb volt, bele is ültettük a kockába.Imádta.Most a járókába fektettem le néhányat, de pillanatok alatt szétkapja.Esténként azzal szórakozok (rengeteg időm lévén:-), hogy visszaillesztem a figurákat.Már tökre tudom, hogy a dinónak vaskos lábai vannak, a teknős hátát sose találom, na és a pillangó....:-))Az evésére nálunk is oda kell figyelni.Nekem egy ismerősöm azt javasolta, meg se próbáljak este előtt összepakolni.Betartom...

bölcsésztanár 2008.11.13. 19:33:38

Linus,
szerintem nekünk is ugyanolyan figurás van, mint nektek, de mi már ketten raktuk, és a teknőc kifogott anyósomon...

T-eszter 2008.11.25. 06:58:12

A Régió játéknagykerben (regiojatek.hu) találtam ilyen habtapit nagyméretben. Azaz nem ilyen, mert sportcélra van és sajnos fekete :( de nagy

Fel-mary 2008.11.25. 08:18:11

Wow... fekete. az design-os, nekem kell :-)

Fel-mary 2008.11.26. 16:51:57

Épp ilyet láttam ma egy játékboltban, 4 db puzzle 4990 Ft! (Rohadt drága, az ABC-s is ennyibe kerül?)
Sajnos nem emlékszem a gyártó nevére, de magyar cég csinálja, és 3 éves kor alatt nem ajánlja!!! :-))))


süti beállítások módosítása