Próbababák

Címkefelhő

Babával a Fertő-tónál

2008.10.16. 10:01 - Fel-mary

Címkék: úton még vállalható bármely korosztály

Talán már közhelyszámba megy, hogy gyerekkel a nyaralás nagy kaland – hát még akkor, ha ez a gyerek csak pár hónapos, és az anyja amúgy is a paramamik táborát izmosítja: ebből kifolyólag szóba sem jöhetett azon a nyáron külföld, vagy sátorozás, esetleg a nagymama, vagy egy bababarát szálloda. Mivel azonban az igényeink és a pénztárcánk vastagsága köszönőviszonyban sem volt egymással, így bármennyire szerettem volna, a Szent Orbán Erdei szuper szálló sajnos szóba sem jöhetett. De kutakodtam a neten, és így találtam rá a Fertő-tó melletti bababarátnak titulált panzióra, Hegykőn. Így utólag azt gondolom, hogy jobban jártunk volna, ha külföldre megyünk, mert sokkal drágább így sem lett volna, viszont legalább jogosan bámulhattam volna a külföldieket.

Az a benyomásom, hogy Magyarország immáron a csóró és következésképpen proli osztrákok és németek célpontja lett, akik ettől függetlenül úgy fenn hordják az orrukat, hogy a Bundesliga-frizurájuk a seggüket veri... A szálloda (vagy panzió? mi a különbség?) ui. tele volt pirosképű svábokkal, zajosak, sörszagúak és úgy egyáltalán unszimpatikusak voltak. A bababarátság kimerült annyiban, hogy betettek egy kiságyat, aminél a mi utazóágyunk többe került, pedig az sem volt drága, meg egy kiskádat - de mondjuk a kiskádat már nem volt mire tenni, így végül a dohányzóasztalon fürdettem. Pelenkázó nem volt a szobában, viszont volt egy pelenkázó helység, egy emelettel lejjebb - még szerencse, hogy az előző utazásról nálunk volt a mobil pelenkázó lapunk, így tudtam a szobában pelenkázni.

Ha bababarát szállodát csinálnék, akkor ott lenne minden: olyan kiságy, amibe be lehet tenni a légzésfigyelőt (ennek ui. rácsos volt az alja, így a légzésfigyelő jelzett mindent, csak azt nem, ha a baba lélegzett), állványos babakád, hogy az amúgy 15 nm-es fürdőszobában lehessen fürdetni, ne kelljen a teli kád vizet becipelni a szobába. Pelenkázó a fürdőben, a 15 nm-en frankón elférne. Aztán tartanék mérleget, orrszívót, mellszívót, játszószőnyeget, babakocsit, egyszóval mindent, ami nagy helyet foglal, és amire egy babának szüksége lehet. Szerintem egy ekkora paziónak max. 2 db kiságy, kád, és pelenkázó kell, a többiből elég egy is, úgyhogy az egész beruházás kijönne 200 ezerből. Egy szoba reggelivel 15ezer Ft - vajon mennyi idő alatt térül meg az inveszt?

Nos, a teljes képhez hozzátartozik, hogy nagyobb babáknak azért több mindent kínáltak, úgy mint etetőszék és játszótér, de ezt is lehetett volna annyival jobban csinálni! De olyan tipikus, hogy mi magyarok megelégszünk megint a félmegoldásokkal...

Na, mindegy, mert mi megkaptuk a kiságyunkat, a kádunkat a hatalmas fürdőszobával (most komolyan, az a fürdőszoba akkora volt, hogy a mi hálónk, folyosónk, fürdőnk és WC-nk simán kijött volna belőle), meg a szálloda leghangosabb szobáját, közvetlenül az étterem felett, ahol rögtön első este részeg osztrákokat hallgathattunk dajdajozni. Felemelő volt.

De haladjunk csak sorjában. Én speciel nem tudtam, hogy Magyarországon a Fertő-tó (Fertőrákos kivételével) tulajdonképpen csak egy bazi nagy nádas, ezért strand nincs. Tiszta szerencse, hogy Hegykőn, ahol voltunk, nyílt egy termálfürdő, aminek egyébként Sára a neve. Nos, a fürdő elég gagyi volt, amit az 1000 Ft-os belépő után nem vártam, viszont tele volt gyönyörű fákkal, így a kismanónak nagyon tetszett. Leterítettük a pokrócot, rá a játszószőnyegét, rá a gyereket, és ő egész végig csak sikítozott a gyönyörűségtől, egészen addig míg el nem aludt. Eközben az apja a pisimeleg vízben ejtőzött a svábokkal. Akik a harkányi közhiedelemmel ellentétben nem hordták műanyag henger alakú pénztárcában a pénzüket. Olyan nekem is volt, 9 éves koromban a némettáborban Vajtán, és el is tűnt belőle az egész hétre kapott 100 Ft-om.

Na, de visszatérve a strandra, volt ugyan egy pancsoló, de úgy véltem, hogy túl sok 3 éves gyerek pisil bele ahhoz, hogy a porontyot belevigyem, így inkább maradtunk a fáknál..Másnap levittük a szálloda medencéjébe, ami inkább hasonlított egy pancsolóra, mert szerintem egy csapást sem lehetett benne úszni, viszont 31 fokos volt, és nem voltak sokan, úgyhogy ez a hely alkalmasabb volt babapancsolásra, mint a strand.

Amit mondjuk én nem tudtam, bár valószínűleg illett volna tudnom, hogy a Fertő-tó magyarországi része Fertőrákos kivételével csupán egy nagy nádas, a tóhoz csak ott lehet kimenni. Ez mondjuk nem volt messze, de azért autóba kellett ülni (nagyobb gyerekekkel esetleg neki lehet vágni biciklivel is, végig van betonozott kerékpár út), ami babakocsi, pelenkázótáska, hordozó, anyánytyúkja-bepakolását is jelentette. Fertőrákoson pedig annyira fújt a szél, hogy jobbnak láttuk inkább távozóra fogni, nehogy a baba megfázzon.
Tehát strandolni annyira nem volt alkalmas a helyzet, kirándulni viszont jókat lehet a környéken egy nyugodtabb babával (Sopron, Nagycenk, Ausztria, hogy csak a legevidensebbeket említsem). A nagycenki Széchenyi kastély parkja egyébként gyönyörű – nem kell említenem, hogy az évszázados fák megint baba-közmegelégedésre szolgáltak.

Bővebb info:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.