Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Medela tejtároló zacskó

2009.01.05. 09:00 - Fel-mary

Címkék: anya szoptatás még vállalható korosztály újszülött kortól

Most már úgy vagyok vele, hogy szerencsém volt, de akkoriban inkább átoknak éreztem azt, hogy szülés után annyi tejem volt, hogy egy egész csecsemő osztályt vígan szoptathattam volna. Persze örültem, hogy az enyém legalább szopizik bőszen, ha már egyszer koraszülött is, viszont annyit nyilván nem evett meg, amennyi a kínálatban szerepelt, így "ész nélkül" fejtem.

Az egész már a kórházban elkezdődött, ahol ugyan minden etetésre jártam, de éjszaka nem mehettünk, következésképpen vagy hagytam ott tejet a babónak, vagy tápszert kapott. Így minden szoptatás után rácuppantottam magam a kórházi gépre, és úgy 1 óra szüttyögéssel 150-200 ml anyatejet el is raktározhattam. A fél hűtő velem volt tele. Persze ez nem csak kedvtelésből volt így, hanem azért is, mert egyébként két G-s méret kősziklával mászkálhattam volna - nos, így sem volt vicces, de legalább tűrhető.

Hazatérve persze a problémáim még nem oldódtak meg, úgyhogy itthon is fejnem kellett, ráadásul folyton azon paráztam, hogy ha velem valami történik, akkor a babámnak enni kell, tehát a lefejt tejet nem borogattam ki, hanem lefagyasztottam. Igen ám, de a gyógyszertáros szerint fagyasztani csak anyatej-tároló zacskóba lehet, amiből széles e világon csak egy fajta kapható, Medela márkájú, és aranyáron van - 10 db 1800 Ft!

Erre mondhatnék valami cifrát. Először is azért, mert amíg ömlött belőlem a tej, addig napi 2-3 zacsit simán megtölthettem volna, de így egy szett 3-4 nap alatt elfogyott volna. Más kérdés, hogy én spóroltam, és csak napi egyet tettem el, a többit kiborogattam. Ahogy aztán beállt nekem is a kereslet-kínálat, már nem tudtam annyit fejni, hogy akár egy zacskót egy nap alatt megtöltsek (24 óránál tovább nem tárolható a tej, vagyis egy napi adagot legkésőbb másnapig le kell fagyasztani), így "pazarlásba" ment volna a méregdrága zacskó.

Aminek a kiképzése egyébként érdekes, de végeredményben praktikus. Jó, elvileg a Medela mellszívóhoz készült, amire rá lehet szerelni, de végül is pohárból vagy üvegből is bele lehet tölteni a tejet. Mililiter-jelzés van az oldalán, a tetejét pedig ügyeskedve egy drót segítségével kell lezárni. Van hely a dátumozésnak is, ezt feltétlenül illdomos használni, mert a lefagyasztott tej nem áll el örökké: a kórházban nekem 6, a védőnő pedig 3 hónapot mondott, így én maradtam a 4 és fél hónapnál, csak hogy senkinek se legyen igaza. Ha pedig felolvasztottuk a tejet, az alján lévő "szelepet" kivágva lehet egyszerűen és tisztán a cumisüvegbe ereszteni.

A zacskóhoz mellékelt jótanácsok szerintem túlzóak (pl. nem szabad mikroban melegíteni a tejet - erről csak annyit, hogy a korán csak mikróban melegítették azt, pedig ott aztán tényleg überdurva szabályok voltak, és úgy illik kiolvasztani, hogy már 24 órával korábban átpakoljuk a fagyott tejet a mélyhűtőből a frigóba). Persze, szép dolog minden óvintézkedést megtenni annak érdekében, hogy a baba a legjobbat kapja, de szerintem anya legyen a talpán, aki a második hónapban is fertőtleníti a melleit, mielőtt szoptat, vagy sterilizálja a leejtett cumit...

Nos, ennek folyományaként persze én sem paráztam már annyira a tejtárolástól, mint korábban, így kisebb kutatást végeztem gyakorlottabb anyák körében, hogy mégis ki mibe teszi a lefejt tejet. Az alternativ megoldások közt közkedvelt volt az Avent-es pohár, de anyagilag ez sem jobb megoldás, leszámítva, hogy újrahasznosítható, de egyik ismerősöm pl. műanyag kólásüvegbe töltötte a nedűt (persze, előtte kifőzte, de szerintem azért ez már kicsit durva...). Viszont amikor vegyészmérnök anyukámnak felvetettem a problémát, ő nem értette, mitől lesz a Medela zacskó sterilebb, mint a többi, ugyanis szerinte a zacskókat gyártásuk során olyan hőkezelés éri, ami belül feltétlenül sterilizálja a felületet. Vagyis sima -használatlan- Tescos zacskóba is jó helyen lenne a tej, de hogy ennyire azért ne legyünk alternatívak, így én a hűtőtasak mellett döntöttem, mert azt legalább élelmiszerek tárolására gyártják. Bár nem túl praktikus, de elég olcsó, úgyhogy a Medelával én leszámoltam!

Azért megjegyezném, hogy a hűtőtasakban tárolt tejet csak a saját babámnak adtam, nyilván más a helyzet, ha valaki anyatejet ad le, vagy barátnőnek/rokonnak is szolgáltat, azzal nyilván elővigyázatosabbnak kell lenni.

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr21798030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ShylaD 2009.01.05. 12:18:18

Azok a "békebeli" kórházi mellszívogató gépek...még most is hallom az ütemes zúgásukat...:)))))))

No meg a lezárhatatlan üvegcsék...azokról ne is essen szó:D

linus1 2009.01.05. 13:19:44

én nem fejtem és tároltam tanyatejet, de egy ismerősöm jégkockatartóban tette a fagyasztóba. az jó, szerintetek?

linus1 2009.01.05. 13:29:07

óóóóó....természetesen nem tanyatej, hanem anyatej.....:-)

Fel-mary 2009.01.05. 16:42:17

Bébiételről már hallottam, hogy jégkockatárolóban fagyasztják le, mert az kb. épp egy adag (gondolom, a nagyobb, tégla-féle jégkockafagyasztó). Szerintem ha kifőzöd, akkor nem lehet vele gond.


süti beállítások módosítása