Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Út az életbe - a születés teljessége

2008.11.20. 14:00 - T-eszter

Ha ez a könyv pasi volna, akkor nagyon aranyos kis love-story kerekedne a megismerkedésünk történetéből. Tudjátok az a fajta, amit percekre bontva lehet mesélni a barátnőknek (és akkor rámnézett, aztán azt mondta, majd én ezt válaszoltam... stb.).

Szóval tavaly májusban az Alexandrában ténferegtem valami jó kis olvasnivaló után kutatva, és mivel a szerzőhármas (Ruedriger Dahlke - Margit Dahlke - Volker Zahn) első tagjának már olvastam pár elgondolkodtató könyvét, így szétnéztem az ő terepén is. Hát ez a könyv már messziről a szemem elé ugrott, le is vettem a polcról, majd pár lapozás után vissza is tettem, mondván ez nekem most nem aktuális (ti. az alcím: A várandósságról és a szülésről holisztikus szemmel). Teljesen más témájú irományokkal megrakodva távoztam is. Másnap felhívott a barátnőm (aki nem mellesleg már egy ideje igencsak vágyódott baba után) és találkoztunk is egy kávézóban, ahol igen hamar jó okot szolgáltatott arra, hogy a nyakába ugorjak (csak óvatosan), majd elloholjak megvenni neki ajándékba a fent nevezett művet. Ugyanis egy UH felvételt lobogtatott nekem nagy boldogan.

Mivel egy darabig nem találkoztunk, így beleolvastam a könyvbe, majd megfogalmazódott bennem a vágy, hogy mielőbb magamnak is megvehessem. Igaz addigra már a felénél jártam. Ő megkapta, énrólam meg kiderült, hogy mehetek megint a könyvesboltba, ugyanis már az első alkalommal is aktuális volt a téma, csak még nem tudtam :))

Ígéretes kezdet után klasz volt a folytatás is. A szerzők egészen egyedi szempontból közelítenek a fogantatás, várandósság és a szülés témájához. Tudni kell, hogy alapelvük - a betegségek vonatkozásában is - az, hogy minden problémának van egy gyökere, ami lelki okokra vezethető vissza. Nem biztos, hogy ennek feltérképezésével meg is lehet gyógyulni, de az életünk és a testünk nem csak kémia és biológia.

A várandósságra készülés tudatos folyamat, javasolják az édesanyáknak (és a fogékony apáknak is), hogy még a fogantatás előtt minél jobban jöjjenek tisztába magukkal, az életükkel, sőt a születésük élményével is. Mondjuk ide nekem azt az apukát, aki erre rávehető :) Kiemelten fontosnak tartja, hogy milyen reakciókat vált ki a szülőkből és a környezetből a gyermek érkezésének híre (gondoljunk a nem várt babákra, a spirál mellett fogantakra). Véleményük szerint az anya hasában töltött idő és maga a születés lefolyása párhuzamba állítható bizonyos jellemvonásokkal. Ez biztos kivágja a biztosítékot azokonál, akik nem fogékonyak a holisztikára, de engem felcsigázott. Érdeklődni kezdtem ismerősök körében - már akinek volt ismerete a saját születéséről, elbeszélésekből persze - és sok tapasztalat (köztük az enyém is) igazolta ez az elméletet.

A következő szakasz végigveszi a terhesség fokozatait, hasonlóan más könyvekhez, majd természetesen a szülés következik. Naná, hogy a gyöngéd születés pártján áll, nekem annyira nem szimpatikus (de az általa képviselt szemlélettel mindenképpen egybevágó) otthonszülést is pártolja. Mondjuk németek, mások a viszonyok.

A könyv harmada szól a felmerülő problémákról, esetleges betegségekről, azok jelentéséről/jelentőségéről de ezeket elkülönítve taglalja, sőt felhívja a figyelmet arra, hogy csak akkor olvassuk - főleg várandósan - ha érintettek vagyunk, amúgy csak fölöslegesen terheljük magunkat.

Én a szülésem után ebbe a könyvbe csomagolva fizettem ki a dokinőmet és kértem majd beszélgessünk róla, ha ideje engedi. Erre ugyan külön még nem került sor, de a következő vizsgálatokon lelkesen beszélt róla. Persze ő nagyon más szemmel nézi ezt, sokkal gyakorlatiasabb és ezért is jó lenne tudni, hogy mit is gondol. dehát olyan elfoglalt, talán majd úgy 20 év múlva lesz időnk rá :D

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr53774001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsésztanár 2008.11.20. 14:55:43

Hú, de pörög a blog.
Mi van, jött a hideg, nem mentek ki gyereket sétáltatni? Mondjuk én sem, mert 2 nap szobafogság után kezdtünk gyógyulni, úgyhogy nem megyünk ma se sehova.
A könyvről: szerintem én is beleolvastam anno, de egy idő után már nagyon telítődtem a szülés-gyerekezés témakörrel, úgyhogy a 2. terhességem alatt a Kismamán kívül egyszerűen nem bírtam mást olvasni, próbáltam egyszerűen megélni. Ahogy látom, kb úgy, mint ahogy fent javasolják.

Most egy olyan barátnőm vár babát, akinek a családjában rémhírek keringtek a születésről és sehol kistesó vagy unokatesó-gyerek, semmi. Viszont pszichológus a nőci, úgyhogy letett terhekkel vág neki ennek az időszaknak, mi meg próbáljuk a jó dolgokat erősíteni, remélem, hogy menni fog neki para nélkül.
Szerintem is van összefüggés a szülés lefolyása és a jellem között.

Linus 2008.11.20. 17:59:52

Jaj, én is nagyon szerettem ezt a könyvet.Egy barátnőmtől kaptam :-))Sok a várandósággal, babával kapcsolatos könyv olvasásába belekezdtem, de igazán csak ezt forgattam.És külön öröm volt számomra, hogy a betegségek, szörnyűségek külön fejezetben vannak...én egy rendkívül parás ember vagyok, így viszont semmit nem kellett olvasnom a komplikációkról,kihagytam azt az egész csúnya fejezetet!!:-) Zárójelben jegyzem meg: a várandósságom és szülésem tökéletesen problémamentes volt.Még egy megjegyzés:az említett dokinéni 8. hónapos terhes....


süti beállítások módosítása