Próbababák

Elköltöztünk! Új címünk: http://proba-babak.freeblog.hu/

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Könyvajánló

2008.10.17. 20:00 - T-eszter

Címkék: könyv imádjuk bármely korosztály

Anya, taníts engem!

Amikor megvettem ugyan még nem nagyon tudtuk kihasználni - mert csak 5 hetesek múltunk - de már nagyon vártam, hogy használhassam ezt a könyvet. Mindenféle fejlesztő és játékos feladatok vannak benne, méghozzá tematizálva. Van, ami mozgásra megy rá, van ami hallásra, látásra, az érzelmi fejlődésére. Érthető és egyszerű feladatok, aminek jó részét magától is csinálja az ember, de főleg később - sok új ötletet is ad. Most már volt alkalmam jópár feladatot kipróbálni. Azt szeretem benne nagyon, hogy ha éppen nincs ötletem, mit is játszak a kölökkel, akkor csak felütöm és ott sorjáznak a jobbnál jobb apró ügyességek. Ami furcsa nekem, hogy pár dolgot kissé korán kezd (szerintem) pl. hét hónapos gyerekkel utánoztatni mimikát, vagy rávenni, hogy igen-nem bólintással fejezzen ki dolgokat. Ez nekem furcsa.
Anya, taníts engem!

Babafigyelőben (Desmond Morris)
Egy viselkedéskutató írta és remekül elmagyarázza a baba viselkedésének okait. Érdekes és egyben megnyugtató is volt nekem olvasni. Beszél a reflexes mozgásokról és hogy azok hogyan alakulnak át tanuét mozgásokká. Hogy miért igényli a baba a szoros testkontaktust, mennyire lát, hall, milyen a szaglása.
Részletek a könyvből
Babafigyelőben

Szoptatás (Mária Guóth-Gumberger, Elizabeth Hormann)
Hát azt hiszem ebben minden benne van, ami a szoptatással kapcsolatos. Mi történik a szoptatáskor, hogyan lehet rá felkészülni a terhesség alatt, problémák, amik felmerülhetnek, betegségek és orvoslásuk, a tej tárolása, és hogy miért lehet veszélyes a cumi. Elválasztás, vegyes táplálás fejés... szóval sztem minden. Én ezt a kórházban vásároltam, körbehordták a kórtermekben és ez praktikusnak tűnt. nem bántam meg. Amolyan kézikönyv jellegű, tehát ha problémád van, felcsapod és megkeresed, de elolvasni is jó volt.
Szoptatás

 

A bejegyzés trackback címe:

https://proba-babak.blog.hu/api/trackback/id/tr46714275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsésztanár 2008.11.01. 21:30:13

Én is használom az Anya, taníts engem c. könyvet, de mikor kinyitom, mindig csalódok, mert vagy már régóta tudja a gyermek az ott leírtakat, vagy még szerintem is korai, vagy ilyenek vannak, hogy: "Nézegessék a természetben a hulló leveleket, a csigákat, gyűjtsenek gesztenyét." Mégis, mi a radai rossebet csinálnánk minden délelőtt? A többi feladat, a maradék 2 egy oldalon viszont tényleg jó.
Nem baj, hozza hétfőn a postás az ovis-évszakos foglalkoztatót! :))

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.02. 05:57:19

Mi is így voltunk a fent említett könyvvel. Én annak szoktam ajánlani, akinek tényleg fogalma sincs, hogy mit lehetne kezdeni egy csöppel (akadnak ilyenek is...). Nekik jól jön, mert ha legalább néhány dolgot megcsinálnak közösen, talán sikerül mélyebb kapcsolatot kiépíteniük egymással, és talán jó lesz a folytatás is.
Egyébként pedig van szép számmal olyan is, aki szeretne foglalkozni a porontyával, csak nem lát rá példát (nagyszülő hiány) - na, nekik is nagyon jó ez a könyv.
A helyi babaklubba egy "életkorok játékai" című alkalomra vittem be, olyan hatása volt, hogy mindenki megrendelte a bookline oldalról (tényleg, nem csak mondták, és használják is) - nagyon örültem neki.

Levente, Csanád, Csenge, Vali 2008.11.02. 05:58:40

A Babafigyelőre pedig az első várandósság óta áhítozom...


süti beállítások módosítása